26.12.2008 - 02:22 | Son Güncellenme:
ŞANGHAY AA
1920 ve 1930’lu yıllarda üretilen, ama Mao döneminde (1950’lerde) çok popüler olan “Feiyue” marka ayakkabı, bugün yeni tasarımıyla Avrupa’nın 350 noktasında satılıyor. Başlangıçta birçok üretici tarafından bir marka olarak değil, bir model olarak tasarlanan kırmızı ve mavi çizgili spor ayakkabı, Çin’de genç kuşaklar tarafından artık tercih edilmiyor. Basketbolcu Wang Lei, Nike ve Adidas gibi markaları tercih ettiğini belirtirken, daha ziyade dedesinin giydiğini hatırladığı Feiyue için, “Asla satın almam” diyor.
HUANG Jue gibi bazıları ise, Feiyue’dan söz edildiğini bile duymamış. İnternet üzerinden eski Feiyue’leri satan Xu, “Gençler bu ayakkabıyı kung fu ya da futbol için yapılmış sanıyor, çünkü dayanıklı ve pahalı değil, ama moda olmadığı da kesin” ifadesini kullanıyor. Feiyue’lerin yeniden moda olmasını ise Şanghay’da iş yapan Fransız Patrice Bastian sağlamış. Üç arkadaşıyla birlikte Feiyue’lerin yeniden doğuşunu sağlayan Bastian, ayakkabıların Avrupa’da 350 noktada satışını başarmış.