25.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - La Coruna
İspanyol hazır giyim devi Inditex, Türkiye’de internetten satış atağına kalktı. Bünyesinde Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home ve Uterqüe markalarını bulunduran grup, 5 Ekim itibariyle internetten satışını başlatıyor.
1998 yılında Türkiye pazarına adım atan firmanın, hali hazırda ülkemizde Uterqüe hariç diğer markalarda toplam 190 fiziksel mağazası bulunuyor. Türkiye’de internetten satış 5 Ekim’de zara.com.tr üzerinden başlayacak. 13 Ekim tarihi itibariyle de diğer markaların web sitesi üzerinden satış yapılacak.
İspanya La Coruna’daki genel merkezinde Türk gazetecilere Türkiye’deki yeni açılımları hakkında bilgi veren Inditex İletişim ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdürü Jesus Echevarria Hernandez, dünyada 92 ülkede faaliyet gösterdiklerini, Türkiye’nin internet satışını başlattıkları 41’inci ülke olduğunu söyledi.
Pazara 1998 yılında girdiklerini ve pazarın dinamiklerini çok iyi bildiklerini belirten Hernandez, “İki yıldır pazarda online satış için çalışmalarımız sürüyordu. Doğru zaman için bekledik. Diğer ülkelerde online satışa dört yıl önce başladık. Her ülkeye göre farklı stratejilerimiz var. Geç kaldığımızı düşünmüyoruz” dedi.
Jesus Echevarria Hernandez, Türk müşterisini çok iyi tanıdıklarına da işaret ederek, “Türk müşterisi, Türk kadını çok talepkar. Ne istediğini çok iyi biliyor. Zara’yı çok iyi tanıyorlar. Bu bizim için çok öğretici oluyor. Bizi büyütüyor” diye konuştu.
155 bin kişiye istihdam
Türkiye pazarındaki varlıkları hakkında da bilgi veren Hernandez, şunları söyledi: “190 tane mağazamız, 183 ana tedarikçi 748 yan tedarikçi ve diğer süreçlerde de çalışılan 640 firma var. Toplamda bin 571 tedarikçiyle çalışıyoruz. 1400 fabrikada üretimimiz var. Türkiye’de 5 bini Inditex, diğeri tedarikçilerde olmak üzere 155 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye’de ciddi oranda üretimimiz var. En iyi ilk üç üreticimiz arasında. Satış gelirlerinde de ilk beş ülke arasında yer alıyor.”
Jesus Echevarria Hernandez, patlamaların ve darbe girişiminin Türkiye’ye bakışlarını etkilemediğini de vurgulayarak, “Türkiye büyükelçisi merkezimize geldi. Yakından temastaydık. İstanbul’daki ofisimizi de devamlı aradık. Durumun haberlerde gösterildiği gibi olmadığını gördük. İnternetten satış projemizi de ertelemeyi hiç düşünmedik. Türk insanı çok çabuk normal yaşamına dönüyor. Satışlarımız negatif etkilenmedi. Türkiye’deki operasyonumuz her yıl büyüyor. Türkiye’de modayı devamlı takip eden bir kitle var” değerlendirmesini yaptı.
Başta Zara olmak üzere Inditex markalarına Türkiye’deki yeni kurulan AVM’lerden devamlı mağaza açma teklifleri geldiğinin de altını çizen Echevarria, ancak çok seçici olduklarını, zor kriterleri bulunduğunu bu nedenle 2016 yılında Türkiye’de yeni mağaza açılışı planlamadıklarını, gelecek yıl için de henüz netleşen bir yatırımları bulunmadığını aktardı.
Rakamlarla Zara
- 1975’de, şu anda dünyanın en zengin isimleri arasında yer alan Amancio Ortega kurdu
- 91 ülkede faaliyet gösteriyor
- Yıllık 20 milyar euro cirosu var
- Yılda 1.2 milyar adet ürün satıyor
- 7 bin mağazası bulunuyor
- Amerika’da 74 tedarikçi, 234 fabrika, AB’de 500 tedarikçi ve 2 bin 86 fabrika
- Türkiye’de 183 tedarikçi, bin 1410 fabrika, Asya’da 836 tedarikçi ve 2 bin 252
fabrikası var.
Avrupa’daki üretimin yüzde 15’i Türkiye’den
Inditex Türkiye Sürdürülebilirlik Ülke Müdürü Murat Akkün ise, Türkiye’nin İspanya’ya yaptığı hazır giyim ihracatının önemli bir kısmının bu gruba yapıldığını belirterek, şunları söyledi:
“İspanya en önemli ihracat pazarlarımızdan biri. Türkiye çok önemli bir kaynak ülke. Inditex için örnek üretim partneri. Ev tekstili haricinde Türkiye, bütün ürün gruplarında iyi bir tedarikçi. Dokuma ürünlerinde en ön planda. Dokuma ürünlerinin yüzde 35’i buradan gidiyor. Örme, iç giyim, dış giyim gibi ürün gruplarının hepsinde iyi bir tedarikçiyiz.”
Akkün, Türkiye’nin Inditex Grubu’nda Avrupa Bölgesi’nde yer aldığını ve bu bölgenin grubun yüzde 55’lik üretimini yaptığı bunun da yüzde 15’inin Türkiye’den geldiği bilgisini de paylaştı.