19.01.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
Eylem Türk / Perakende
Küçük ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren Arzum’un Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, 2012’nin toparlanma yılı olduğunu ve 2013’ün her açıdan daha iyi bir yıl olacağını söyledi.
Arzum olarak 24 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Kolbaşı, “Hong Kong’da ofisimiz, Erbil ve Makedonya’da da mağazalarımız var” dedi.
Hong Kong ofis ile zaman farkı nedeniyle Türkiye saatiyle sabah saat 04.00’te toplantı yapabildiklerini belirten Kolbaşı, “Bu nedenle saat 03.00’te kalkıyorum. Ekiple birlikte ofiste toplanıyoruz. Telekonferans yöntemiyle toplantımızı gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.
‘Erbil’den memnunuz’
Kuzey Irak’ta marka algısı olduğunu ifade eden Kolbaşı, “Bu nedenle Erbil’deki nmağazamızdan çok memnunuz. Satışlarımız iyi gidiyor” dedi. Kolbaşı, önümüzdeki dönemde Ukrayna’da da mağaza açabileceklerini belirtti. Türkiye’de 15 binin üzerinde noktada Arzum ürünü sattıklarını kaydeden Kolbaşı, şu bilgileri verdi:
“Türkiye’de küçük ev aletleri pazarının büyüklüğü toplam 2 milyar TL. Bu pazarın yüzde 10’u bizde. Dünyada ise pazar 50 milyar dolarlık bir hacme sahip. Global pazara bakıldığında Türkiye’nin payı yüzde 2, Arzumun payı ise binde 2. Bu da daha gidilecek çok yolun olduğunu gösteriyor.”
Üretimlerinin yüzde 50’sini Türkiye’de diğer yarısını da Çin’de gerçekleştirdiklerini anlatan Kolbaşı, “Arzum Türkiye pazarında çay makinesi, tost makinesi ve mutfak robotunda lider” dedi.
Bu yıl yüzde 15 büyüyecek
Küçük ev aletleri sektöründe en çok ilgi gören ürünün çubuk blender olduğunu vurgulayan Murat Kolbaşı, “Çünkü çok pratik bir ürün. Tüketici artık, çözüm üreten, pratik olan, kolay temizlenen ve uygun fiyatlı olan ürünleri tercih etmeye başladı” dedi.
2013 yılında yüzde 15 büyüme hedeflediklerini kaydeden Kolbaşı, “Yılda yaklaşık 4 milyon adet ürün satıyoruz. Satışlarımızın içinde ihracatın payı ise giderek artıyor” diye konuştu.
Felix, Arzum’un cirosunun dörte birini oluşturuyor
Pazarda Arzum’un yanı sıra Felix markasıyla da faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Murat Kolbaşı, “Felix’in adını koyarken Hong Kong’ta bir otel restoranının isminden esinlendim. Arzum ile orta üst, Felix ile orta alt segmente hitap ediyoruz. Felix, Arzum’un cirosunun dörte birini oluşturuyor” diye konuştu.
‘Yeni bir yatırımcıyla Ashmore’un hisselerini satın alabiliriz’
Arzum’un yüzde 49 hissesini 2008 yılında Ashmore adlı fona sattıklarını hatırlatan Murat Kolbaşı, şunları söyledi: “Geçen yıl 200 milyon TL ciroya ulaştık. Bu yıl şirkette yüzde 51 olan hissemizi yüzde 65’e çıkarmak istiyoruz. Çünkü halka açılma planımız var. Yeni bir yatırımcıyla Ashmore’un hisselerini alabiliriz.”
Alfemo, yurtdışından marka satın alacak
Mobilya markası Alfemo, yatırımlarını üretimden sahaya indirdi. Alfemo’nun Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, “2013 Alfemo için mağazacılıkta yenilik yılı” dedi.
Alfemo’nun son dönemde satın almalara sıcak baktığını söyleyen Davulcuoğlu, “Geçen hafta İtalya’daydım. 60 yıllık tanınmış bir firma ile görüştüm. Her türlü işbirliğine hazırlar. Yakın bir takvimde yatak ve genç odası gibi alanlarda yeni marka satın alabiliriz” açıklamasında bulundu.
Davulcuoğlu, Alfemo Mobilya’da 1000’i aşkın kişinin çalıştığını kaydetti.
İzmir-Torbalı’da gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Davulcuoğlu, “Bugüne dek kalite, üretim ve Ar-Ge’ye yatırım yaptık. Bugün üretim ve kalite anlamında Türkiye’nin değil, Avrupa’nın en iyi mobilya markalarından biriyiz. Bunu da belgelerimizle tescilledik” dedi.
Mağazacılığa yatırım...
Bundan sonra mağazacılığa yatırım yapacaklarını açıklayan Davulcuoğlu, şöyle devam etti: “2012’de mağazalarımızı yenilemek için 12 milyon TL yatırım yaptık. 20 milyon TL tutarında da bayilerimizin yatırımı oldu. Toplam yatırım 32 milyon TL oldu. 2013’de ise yeni mağazacılık sistemimize 27 milyon TL harcayacağız. Bu rakam, bayilerimiz içinse 45 milyon TL olacak. 2013 yatırım toplamı da 72 milyon TL. Yeni konseptimize toplamda 104 milyon TL harcamış olacağız.”
Davulcuoğlu, modüler mobilyada yılda 2.5 milyon metrekare, oturma grubunda yılda 250 bin adet, yatakta 125 bin adet ve bazada ise 100 bin adetlik üretim yaptıklarını aktardı.
e-perakende
Modaya arama motoru geldi
Online alışveriş sektöründe faaliyet gösteren Stilgiyin.com, ‘aggregator’ toplayıcı site özelliğine sahip. Bir arama motoru olarak çalışan Stilgiyin.com, 2012’nin Eylül ayı itibariyle Türkiye’nin önde gelen online mağazalarını tek çatı altında topladı. Sitedeki giyim ürünleri, son moda ayakkabılar, çantalar, parfümeri ürünleri ve aksesuarlar bir araya getirilerek ziyaretçinin istediği ürüne en kolay yoldan ulaşması hedefleniyor. Şu anda 1500’in üzerinde marka, 20 alışveriş sitesi ve 100 bin ürünün bulunduğu site büyümeye devam ediyor. Stilgiyin.com’da Beymen, morhipo.com, Mudo, lidyana.com, zizigo.com, Collezione, modagram.com, modabyte.com, BETA Ayakkabı gibi daha birçok marka ve siteye ulaşılabiliyor.
Saf kaşmir internette
Borpa Giyim, Laniger markası altında kurduğu sitede saf kaşmir kadın ürünlerini satışa sundu. Şirket yetkilileri, Laniger’in hedefinin butik bir anlayışla, dünya akımlarından haberdar, seçkin bir kesimin özel markası haline gelmek olarak sıralayarak, “Laniger’in web sitesi ile özel ürünlere rahat ve güvenli bir ortamda ulaşılabilecek” dedi.
Yetkililer, “Saf kaşmir ile buluşan koleksiyonda, hırka ve kazaklar, tül inceliğinde el boyaması ile hazırlanan düz ve desenli şallar, soğuk havalar için tasarlanan, takım olarak da kullanabilecek bereler ve atkılar bulunuyor” diye konuştu.
KOZMETİK
Gywneth Paltrow, Max Factor’e ilham verdi
Max Factor yeni sezonda Hollywood’un altın kızı Gwyneth Paltrow’dan ilham aldı. Max Factor’ın Global Yaratıcı Tasarım Direktörü Pat McGrath, “Uzmanlarımız, Paltrow için yedi farklı görünüm amaçladı. Bu görünümler Paltrow’un model, oyuncu, anne ve şarkıcı gibi rollerinden ilham alınarak hayata geçti” dedi.
10 farklı renk seçeneği
Golden Rose’un yeni ürünü Golden Rose Glitter Göz Kalemi, mavi, yeşil, bronz, gümüş, mor gibi 10 farklı renge sahip. İçeriğindeki pırıltılar bulunan kalem hızlı ve kolay kullanım olanağı sunuyor. Golden Rose Glitter ile sezon modasına uygun olarak gözler vurgulanıyor, dudaklar doğal kalıyor.
Deborah Milano’dan ocak ayı indirimi...
İtalyan güzellik markası Deborah Milano, ocak ayı boyunca iki özel ürün de indirim fırsatı sunuyor. Deborah Milano’nun en çok tercih edilen ürünlerinden 24 Ore Absolute Volume Mascara ve Extra Eye Pencil’lar uygun fiyatlarla tüketicilerle buluşuyor.
Yaşlanmanın 7 etkisine karşı
Yeni OLAY Total Effects Fondöten Dokunuşu, yaşlanmanın 7 etkisiyle savaşıyor. Marka yetkilileri, “Açık ve orta olmak üzere iki renk tonuna sahip ürün, cildin görünümünü yenileyen, üst yüzeyini iyileştiren ve cildi çevresel hasarlardan koruyan geniş kapsamlı ve etkili anti-aging bakım sağlıyor” diyor.
Kakao özlü bakım
Fransız dermokozmetik markası Nuxe, nemlendirici ve yorgunluk giderici CrËme Prodigieuse serisini piyasaya sundu. 4 farklı ürünün bulunduğu Nuxe CrËme Prodigieuse serisinde, tüm ürünler Mavi Ölmezçiçek Polifenolleri, Mavi Ageratum Özü ve Kakao Özü gibi Nuxe patentli içeriklere sahip.
’En büyük hedefimiz selektif pazarı büyütmek’
L’Oreal Luxe Türkiye Genel Müdürü Elif İkiz, Türkiye Selektif kozmetikte önemli bir yeri olan Lancome’un en büyük hedefinin selektif pazarı büyütmek olduğunu söyledi. İkiz, “Selektif pazarda en büyük paya sahip olan cilt bakımında son teknolojiyle müşterilere kısa sürede sonuç alabilecekleri ürünler sunmak istiyoruz. Bu stratejinin en çarpıcı örnekleri ise Genifique Gençlik Aktivatörü ve Vissionaire Serum” dedi.
Makyajda ise gençlere ve çalışan kadınlara yönelik pratik ve kullanımı eğlenceli trendy ürünler sunmayı amaçladıklarını dile getiren İkiz, “Eylül ayında lanse edilen Hypnose Star bunun için çok iyi bir örnek. Bu sayede maskara satışlarımızı ciddi oranda büyütürken, 4 ay gibi kısa bir sürede makyaj kataloğumuzun ilk 10 ürününden biri haline geldi. Parfümde ise hedefimiz ilk 5 markadan biri olmak. La Vie Belle lansmanı ile bunu kısa sürede başaracağımızdan eminim” diye konuştu.
Lancome mağazası açılacak
Lancome Türkiye pazarına Temmuz 1987 yılında giriş yaptığını hatırlatan İkiz, “Lancome, kadınların beklenti ve ihtiyaçlarını belirleyerek, hedefe uygun ve kısa zamanda sonuç alacakları ürünler geliştiriyor. Ar-Ge laboratuarlarımızla hedefe yönelik araştırmalar yaparak ve son teknolojiyi kullanarak en gelişmiş içeriklerle devamlı yeni ürünler sunuyoruz” dedi.
Lancome’un Türkiye’de uzun yıllardır istikrarlı bir biçimde büyüdüğüne dikkat çeken İkiz, şöyle devam etti: “2012 yılında da hedeflerimizi gerçekleştirmiş olmaktan dolayı memnunuz. Lancome ürünleri şu anda çok katlı mağaza ve parfümeriler olmak üzere toplam 215 noktada satılıyor. Uzun vadeli hedeflerimiz arasında İstanbul’da Lancome’un kendi mağazasını açmak ve e-ticarete girmek yer alıyor.”
‘Türk kadını cildine önem gösteriyor’
Lancome’un Türkiye pazarında cilt bakımı, parfüm ve makyaj olarak üç kategoride faaliyet gösterdiğini söyleyen Elif İkiz, “Türkiye’de satışa sunulan toplam Lancome ürün sayısı 310. Lancome’un en çok satan ürünü ise tabii ki Hypnose maskara” dedi. Türk kadınlarının temel güzellik ilkelerinin farkında olduğunu belirten İkiz, şu bilgileri verdi: “Ve son derece sadıklar. Bunun yanı sıra önerilere ve yeni stil denemelerine de açıklar. Ciltlerine son derece önem gösteriyorlar. Bugün genellikle her kadının evinde cilt bakım temizleme ürünü ve bakım kremi yer alıyor. Türk kadınları makyajda ise çarpıcı renkleri kullanabiliyor. Makyaj tekniklerine baktığımızda ise özellikle göz makyajına çok önem veriyorlar.”
Ramsey’den yüzde 50 indirim fırsatı
Ramsey, Sartoria, Sport ve OnyxRamsey olmak üzere 4 farklı line’dan oluşan Ramsey, 2012/2013 Sonbahar-Kış Koleksiyonu’na özel yüzde 50 indirim fırsatı sunuyor. Marka yetkilileri, “Ramsey’in takım elbisenin şık duruşunu koruyarak yüzde 50’ye varan hafiflik sağladığı Zero Weight üretim teknolojisiyle şekillenen tasarım odaklı duruşu, Sports’un yenilikçi tasarımları, OnyxRamsey’in genç, fit ve dinamik yapısı, Sartoria’nın rafine, stil tasarımları ile Ramsey 2012-2013 Sonbahar-Kış Koleksiyonu’nu tercih eden erkekler bu kış yine şıklığı Ramsey ile yakalayacak” diyor.
Sarar, Almanya’ya yeni mağaza açtı
Sarar, Avrupa’daki 20. mağazasını Almanya’nın Düsseldorf şehrinde açtı. Sarar Ailesi’den ikinci ve üçüncü jenerasyon yöneticilerin ev sahipliği yaptığı açılışa, başta Düsseldorf Belediye Başkanı Gudrun Hock olmak üzere iş ve sanat dünyasının birçok tanınan siması katıldı. Sarar’ın 1400 metrekarelik yeni mağazasında, 12 personel çalışacak. Tüm dünyada 200’den fazla mağazaya sahip olan Sarar’ın Yönetim Kurulu Cemalettin Sarar, Türkiye’nin artık İtalya ve Fransa gibi moda konusunda dünyada söz sahibi olduğunu söyledi. Bu arada Sarar, 2012-2013 Sonbahar/Kış Sezonu’nu yüzde 50’ye varan indirim fırsatıyla satışa sundu.
KİM Market bu yıl 500 kişiyi işe alacak
Marmara Bölgesi’nde 70 mağazasıyla faaliyet gösteren KİM Marketler Zinciri, 2013 yılında 500 kişiye istihdam sağlayarak mağazalaşma çalışmalarına devam edecek. 2012 yılını yüzde 30 büyüme ile tamamladıklarını açıklayan KİM Genel Müdürü Hamit Akçay, “2012’de 18 mağaza açarak 400 kişiye istihdam sağladık. Bu yıl 20 yeni süper market yatırımı yaparak 500 yeni istihdam sağlamayı ve toplam mağaza sayımızı 90’a çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Royal Halı inovasyon yarışması düzenliyor
Ar-Ge ve İnovasyona yatırım yaparak sektörde katma değerli ürünler kazandıran Royal Halı, halı sektöründe yeni fikirleri değerlendireceği inovasyon yarışması düzenliyor. Şirket içerisinde Akıl Küpü uygulaması yaparak çalışanlarının yeni fikirlerini değerlendiren Royal Halı, benzer bir uygulamayı İnovasyon Yarışması düzenleyerek yapmaya hazırlanıyor. Yarışma hakkında bilgi veren Ar-Ge Müdürü Tayfun Cevher, “Yeni ürün, mevcut ürünleri geliştirme, sosyal sorumluluk projeleri, teknolojinin halıcılıkta kullanımı, verimlilik gibi konularda katılımcılar istedikleri fikir ve proje ile başvuru yapabilecek” dedi.