27.08.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
Enkaz parçasının üstünü kapladılar
Malezya Havayolları’na ait Boeing 777 uçağı 8 Mart 2014’te Kuala Lumpur-Pekin seferini yaparken, 227 yolcusu ve 12 mürettebatıyla Hint Okyanusu üstünde kayboldu. Yıllarca süren aramalara rağmen bulunamadı. Güney Florida Üniversitesi’nden Gregory Herbert’in de yer aldığı araştırmacılar, kayıp uçağı “midye kabukları”nı analiz ederek bulmaya karar verdi.
Bu fikir akıllarına, kazadan bir yıl sonra Afrika kıyısına vuran flaperon’un (uçak kanatlarındaki kontrol yüzeyi) üstünün sülükayaklılar ile kaplanmış olduğunu görünce geldi. Sülükayaklılar, midye gibi kabuklular grubunda yer alıyor.
Keşif çalışması için midye kabukları laboratuvarda büyütülüyor.
Veriler, kabuklarındaki katmanlarda
Dr. Herbert, “Onları görünce hemen arama yapan dedektiflere e-posta göndermeye başladım. Çünkü kabuklarının jeokimyasının, kazanın yeri hakkında ipuçları verebileceğini biliyordum” dedi. Herbert’in verdiği bilgiye göre, midye kabukları da her gün ağaç halkalarına benzer katmanlar oluşturuyor. Her katmanın kimyası, oluştuğu sırada çevredeki suyun sıcaklığına göre belirleniyor. Ekip, flaperon’daki kabukları inceleyince kayıp uçağın parçasının okyanusta sürüklenme modelini oluşturdu. Araştırmacılar, modeli geliştirerek uçağın yerini bulabileceklerini düşünüyor.