08.04.2021 - 10:49 | Son Güncellenme:
Renkler… Onlar olmadan hayat düşünülemez. Sözel olmayan iletişim biçimleri arasında en etkin ve hızlı olanı. Renklerin verdiği mesajlar günümüzde özellikle pazarlama dünyasında yaygın bir biçimde kullanılıyor olsa da ortaya çıkışları ve toplumlarda kabul görmeleri aslında tarihsel bir yolculuğa dayanıyor. Bu yolculuk süresince rengi belirgin bir “renk” yapan, renklere anlamlarını veren ve bu anlamları koruyan, renklerin sosyokültürel kodlarını ve değerlerini ortaya çıkaran toplumların kendisi.
Sanattan dekorasyona, pazarlamadan iş dünyasına her alanda renklerin kullanımını ve etkisini belirleyen, algılarımızı şekillendiren aslında renklere tarihten bu yana yüklenen anlamlar. Peki bu anlamların arkasında yatan öyküler neler? İşte tüm bunların cevapları Pelin Gülşen’in Renkler kitabında okurlarla buluşuyor. Destek Yayınları tarafından piyasaya sunulan Renkler kitabı tarih, sanat, kültür ve psikoloji alanlarını da katarak geniş bir yelpazeden renkleri anlatan ve Türkiye’de bu alanda yayımlanan ilk kaynak kitap olma özelliği taşıyor. Tarihte ve günümüzde renklerle ilgili alışagelmiş anlamların nasıl oluştuğunu, günümüzde renklerle ilgili doğru bilinen yanlışları, renkleri doğru ve etkin şekilde kullanmanın anahtarını sunan Renkler adeta bir başucu kitabı. Referans değeri taşıyan bilgiler ışığında, renklerin bilinmeyen, güçlü ve tesirli anlamları üzerine merak ettiğiniz yüzlerce sorunun cevabını bu kitapta bulabilirsiniz.
Renkler kitabı hakkında bilgi veren yazar Pelin Gülşen; “Renkler algılarımızın ve kararlarımızın en güçlü yöneticilerinden biri. Institute for Color Research’ın araştırmasına göre insanlar ürettiğiniz ürün veya içerik hakkında en fazla 90 saniye içerisinde bir karar veriyor ve ilk izlenimi etkileyen en önemli unsur ise yüzde 90 oranında ürünün rengi. Renklerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediğine dair önemli bir diger bilgi ise; tüketicilerin yüzde 85’i bir ürünü rengine göre tercih ediyor olması. Renklerin markanız ile bütünleşmesi ve tanınmasına etkisi ise yüzde 80 oranında. Kişisel kararlarımız üzerinde bu denli güçlü etkisi olan renkler üzerine okudukça, eğitim aldıkça daha da artan bir ilgiyle konunun adeta en derinine daldım diyebilirim. Kişisel hayatımızda, sosyal medyadan online iş toplantılarına, tasarımlardan pazarlama ve iletişim çalışmalarına kadar her alanda renklerin çok kritik bir rolü var. Kitapta hem genel kültür açısından okurları zenginleştirecek ilginç birçok bilgi var hem de renkleri doğru kullanmalarına yardımcı olacak önemli ipuçları var. Umuyorum ki Renkler, dünyaya karşı meraklı ve kendi donanımını her geçen gün artırmayı hedefleyen herkes için bir bilgi ve ilham kaynağı olur.” dedi.
Renkler kitabında cevabını bulacağınız bazı çarpıcı sorular:
Avrupalı casuslar neden Türk kırmızısının peşine düştü?
Naziler ölüme gönderdikleri Yahudileri neden sarı armalarla işaretlediler?
Romantik Dönem’in platonik aşıkları intihar ederken ne renk giyerdi?
Geyşalar yüzünü neden beyaza boyar?
Henry Ford neden yalnızca siyah arabalar üretti?
Kırmızı neden cinsellik ve şehvet ile ilişkilendirilir?
Ortaçağ’da erkekler neden kırmızı iç çamaşırı giymiştir?
Edebiyatın ahlaksız rengi nedir?
Maskülen erkekler pembe mi giymeli
Birinci Dünya Savaşı’nda 27.000 askerin bir günde ölmesine sebep olan renk hangisidir?
Paranın rengi neden yeşildir?
Picasso’nun Mavi Dönem resimleri neyi yansıtır?
İhanetin rengi nedir?
Morun içine doğmak ne demektir?
Budist rahipler neden turuncu giyer?
‘Mavi Çoraplı Kadınlar’ kimdir?
İştah kapatan renkler hangileridir?
Uçakların kara kutusu gerçekten kara mıdır?
Cadı imgesi neden kızıl saçlıdır?
Sarışınlara neden aptal damgası vurulmuştur?
Osmanlı’da beyaz gelinlik giyen ilk sultan kimdir?
Kadın hareketlerinin rengi neden mordur?
Neden mavi erkeklerin pembe kızların rengi olmuştur?
Sosyal medyada hangi renkler dikkat çekmenizi sağlar?
Pazarlama dünyasında etkili renkler hangileridir?
PELİN GÜLŞEN HAKKINDA
Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olduktan sonra UC Berkeley’de Pazarlama Eğitimi aldı. Microsoft ve Kodak gibi uluslararası firmalarda Pazarlama alanında çalıştıktan sonra 2003 yılında Bellamom hamile giyim markasının kurucu ortaklığını üstlendi. Uzun yıllardır renklerin insanlar üzerindeki fiziksel ve psikolojik etkilerini inceleyen Pelin Gülşen, 2012 yılında Pantone Renk Enstitüsü Başdanışmanı olan Leatrice Eiseman ile tanıştı ve bu ilgisini profesyonel hayata taşıyarak bu alanda yurt dışında eğitimler aldı. Gülşen, halen yurt dışında ve yurt içinde farklı sektörlerde yer alan markalarla renk stratejileri üzerine çalışmalar gerçekleştiriyor. Avrupa ve Amerika’da renk konusunda uzman kurum ve kişilerle ortak projelerde görev almakta olan Pelin Gülşen, aynı zamanda dünya renk trendlerinin belirlenmesi ve bu renk trendlerinin sektörel bazda uygulanması konusunda lider gruplardan biri olan Color Marketing Group ile iş birliği içinde çalışmalarına devam ediyor.