25.05.2021 - 15:56 | Son Güncellenme:
Tapu satış işlemlerinde hazırlanması gereken evraklar vardır. Özellikle tapu harcının yatırılması en önemli detaylar arasında yer alıyor.
Tapu Satış İşlemleri Nasıl Yapılır?
Mal sahipleri evlerini veya iş yerlerinin satışını yapabiliyor. Her iş yerinin ve evlerin bir tapusu bulunur. Tapu üzerinde mal sahiplerinin ismi ve malların bilgileri yer alır. Kişiler ihtiyaç halinde sahip olduğu mülkleri satabilir. Satışlar Tapu Müdürlüğü aracılığıyla gerçekleştirilir. Kişilerin sahip olduğu tapular devredilirken birçok işlem yapılması gerekiyor. Hem satıcının hem de alıcının işlemleri eksiksiz olarak yerine getirmesi gerekiyor. İşlemlerin eksiksiz olarak yapılması, tapu satış işlemlerinin daha hızlı yapılmasına yardımcı olacaktır.
Tapu satış işlemlerinin yapılma prosedürleri, satış yapacak bireyleri için oldukça önemlidir. Satış işlemleri öncesinde kişilerin tapu harçlarını ödemesi gerekiyor. Tapu Müdürlüğü, uygun görmesi durumunda tapu devir işlemlerini gerçekleştirecektir. Ev satışı yapılmak için randevu alınması gerekiyor. Tapu devir işlemlerinin yapılabilmesi için, 181 hatlı numarayı arayarak tapu devir işlemlerine randevu alması gerekir.
Gerekli Evraklar Nelerdir?
Tapu işlemlerinde ihtiyaç duyulan evraklar kişiler tarafından öğrenilmek isteniyor. Tapu Müdürlüğü ihtiyaç duyulan evrakları sitesi üzerinden yayınlıyor. Kişiler internet üzerinde de araştırmalar yaparak, gerekli evrakları öğrenebiliyor. Gerekli evraklar, işlemlerin başlatılması ve hızlı olarak sonuçlanması için önemlidir. Evrakların eksik olması durumunda tapu devir işlemlerine onay verilmez ve devir işlemleri tamamlanmaz. Gerekli olan evraklar şu şekilde sıralanabilir;
Nüfus cüzdanı ve fotokopi
Tapunun aslı ve fotokopileri
Belediyeden alınacak olan rayiç bedelini gösteren belge
Gayrimenkul vergi borcu yoktur yazısı