Mimarlık'Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşlarının tanıtım çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz...'

'Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşlarının tanıtım çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz...'

22.11.2024 - 03:43 | Son Güncellenme:

Türk doğal taşlarının küresel bilinirliğini artırmak ve marka değerini yükseltmek hedefiyle uluslararasıtanıtım projelerine imza atan Turkish Stones’un güncel hedeflerini projenin destekçilerinden İMİB’in Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Batal ile konuştuk.

Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşlarının tanıtım çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz...

Öncelikle Turkish Stones’un kuruluş amacından ve hedeflerinden söz edebilir miyiz?

Haberin Devamı

Turkish Stones, Türk doğal taşlarının küresel bilinirliğini artırmak ve marka değerini yükseltmek amacıyla oluşturulan bir tanıtım markası. İstanbul Maden İhracatçılar Birliği (İMİB) öncülüğünde, Batı Akdeniz İhracatçı Birliği (BAİB) ve Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) destekleriyle yürütülüyor. 

Alp-Himalaya kuşağının boylu boyunca geçtiği ülkemizin en önemli avantajı, doğusundan batısına her yerinde farklı tür ve çeşitlilikte doğal taş kaynaklarına sahip olması. Dünyanın doğal taş rezervinin %40’ını elinde bulunduran ülkemiz 650’ye yakın çeşit ile oldukça zengin doğal taş kaynaklarına sahip. Anadolu’daki doğal taş tarihi Göbeklitepe ile 12.000 yıllık bir kültüre uzanıyor. Türk doğal taş sektörü üst seviye endüstriyel alt yapıya, dijital teknolojilerle desteklenmiş üretim bantlarına ve yeri geldiğinde en ince işçilikleri el emeğiyle de üretebilen yeteneklere sahip. Dünya standartlarının üzerinde çok kaliteli bir üretim potansiyelimiz var. Turkish Stones bu zenginliğin tüm dünyada daha iyi bilinmesi için çalışıyor.

Haberin Devamı

Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşlarının tanıtım çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz...

Turkish Stones olarak yürütmekte olduğunuz “Land of Stone” tanıtım projesinin kapsamında neler bulunuyor?

İMİB olarak, Türk doğal taşını dünyada bir marka haline getirmek için kapsamlı bir çalışma başlattık. Öncüsü olduğumuz bu projeye EİB ve BAİB de dahil oldu. Projeye “Land of Stone” yani “Taşın Anavatanı” adını verdik. Çünkü, doğal taş tarihinin başladığı toprakların üzerinde yaşıyoruz. Anadolu’nun Göbeklitepe’den itibaren başladığı bilinen doğal taş tarihi 12 bin yıllık. Bu, doğal olarak hak ettiğimiz bir kavram. Bu proje ile Türk doğal taşlarının tanıtılması çalışmalarında çıtayı çok yükseğe koyduk. Titizlikle üzerinde çalıştığımız bu projenin hayata geçebilmesi için profesyonel ajansların danışmanlığında, Ticaret Bakanlığı ile birçok istişare toplantısı gerçekleştirdik ve devletimizin verdiği en prestijli ve yüksek bütçeli tanıtım desteği olan “Turquality” desteğini almayı başardık. Türk doğal taşını dünyaya tanıtacak olmak bizlerde büyük bir heyecan yaratıyor. Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşının tanıtılması çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz.

Haberin Devamı

Anadolu’nun doğal taş tarihinden aldığımız gücü Türk doğal taşlarının tanıtım çalışmalarında kullanmayı hedefliyoruz...

Turkish Stones olarak Dünya Mimarlık Festivali’nde doğal taş özelinde bir ödül kategorisi oluşturdunuz. Bu yalnız doğal taş sektörü için değil global mimarlık atmosferi için de çok önemli bir açılım...

Turkish Stones, dünyanın en prestijli mimarlık etkinliklerinden biri olan ve 6-8 Kasım tarihleri arasında Singapur’daki Marina Bay Sands’te gerçekleştirilen World Architecture Festival 2024’te Türk doğal taşlarını global mimarlık sektörüyle buluşturdu. Dünyanın çok farklı ülkelerinden seçkin mimarların, akademisyenlerin ve sektör profesyonellerinin katılımıyla gerçekleştirilen buluşmada Turkish Stones olarak destekçisi olduğumuz “En İyi Taş Kullanımı” kategorisinde doğal taş kullanılan nitelikli projelerinin festival bünyesinde uluslararası jüri tarafından değerlendirilmesini ve ödüllendirilmesini sağlayarak etkili bir tanıtım gerçekleştirmiş olduk. Uluslararası jüri heyetinin değerlendirmesi sonucunda WAF 2024 “En İyi Taş Kullanımı” kategori ödülü Hindistan’daki “OH HO Residence” projesiyle Play Architecture’a takdim edildi.

Haberin Devamı

Turkish Stones’un hedefinde bundan sonra hangi projeler yer alacak?

Land of Stone projesi çerçevesinde dört yıl sürecek entegre pazarlama faaliyetlerimiz kapsamında dünyanın en prestijli etkinliklerine katılmayı hedefliyoruz. Yine projelerimiz çerçevesinde gelecekte Türkiye’nin dünyaca ünlü antik kentleri ve bu kentlerde taşın kullanımını da tanıtmayı hedefliyoruz. Bu yıl Singapur’da son kez düzenlenen WAF, Miami’de devam edecek. Turkish Stones markası ile uzun vadeli hedeflerimiz arasında, bu prestijli etkinliğin Türkiye’de düzenlenmesi de bulunuyor. ABD, İtalya, İngiltere, Suudi Arabistan, Çin, Rusya ve Fransa gibi ülkelere yoğunlaşacağız. İÜç birliğin bir araya gelmesiyle oluşturduğumuz, İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Funda Bekişoğlu'nun başkanlığını üstlendiği Turquality komitemiz ve Türkiye'nin önde gelen mimarlarından oluşan danışma kurulumuz projenin geleceğine yön verecek. Venedik Bienali, London Design Festival, Guangzhou Tasarım Fuarı, BAU Fuarı gibi birçok uluslararası organizasyona katılım gerçekleştireceğiz. Yurt dışı etkinliklere katılmanın yanı sıra Türkiye’deki mimar, tasarımcı ve sanatçılarla da ortak projeler üreterek dünyaya seslenmeyi de hedefliyoruz. Potansiyel müşterilerimizi ülkemize getirecek adımları da planlayacağız. WAF’ı Türkiye’de gerçekleştirmek de büyük planlarımızdan bir tanesi.

Haberin Devamı

Sektörümüz sadece hammadde tedarikçisi olarak anılıyor. Land of Stone projesiyle Turkish Stones markasını zirveye yerleştirmek istiyoruz. Dünyanın en güçlü karar vericileriyle direkt görüşeceğiz. Bundan böyle Japonya’dan Amerika’ya, Avustralya’dan Kanada ve Ortadoğu’ya kadar tüm dünyada yapılması planlanan büyük projelerde Turkish Stones markası güçlü bir tercih olarak yer alacak. Bu proje, kesintisiz bir ticari heyet görevi görecek.