06.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in araştırmasına göre, 2 milyar 42 milyon dolarlık değeriyle ‘Türkiye’nin en değerli markası’ Türk Hava Yolları (THY) oldu. Brand Finance tarafından ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100’ çalışmasının 11’incisini tamamlandı.
THY’yi, 1 milyar 907 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yılın şampiyonu Türk Telekom takip etti. Listede üçüncü sırayı ise 1.8 milyar dolarlık marka değeri ile Turkcell aldı. Akbank 1 milyar 649 milyon dolarlık marka değeriyle 4’üncü, Garanti Bankası 1 milyar 584 milyon dolarla 5’inci sıraya yerleşti.
27 milyar $ değer
Ziraat Bankası’nın marka değeri yüzde 9’luk artışla 1 milyar 432 milyon dolara ulaştı ve kurum 6’ncı sıradaki yerini korudu. Ziraat’i 1 milyar 334 milyon dolar ile İş Bankası, 1 milyar 258 milyon dolarla Arçelik, 937 milyon dolarla Yapı Kredi, 878 milyon dolarla Ford Otosan takip etti.
Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27.5 milyar dolar oldu. Listeye bu yıl farklı iş kollarından 6 yeni marka dahil olurken, Kütahya Porselen 87, Çelebi Hava Servisi 93, Ray Sigorta 96, Karel Elektronik 97, Ege Profil 98, Lokman Hekim 100. sıradan listeye girdi.
İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 91 ile Aselsan’da oldu. Şirket bu artışla 34. sıradan 28. sıraya yükseldi. Aynı dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 53 ile Karsan Otomotiv’de gerçekleşti. Şirket 56. sıradan 75. sıraya geriledi.
‘Çok büyük bir gurur’
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “Bu yıl bir kez daha Türkiye’nin tüm sektörlerdeki en değerli markası olarak ilan edilmek bizim için çok büyük bir gurur. Ülkemizin küresel düzlemdeki en büyük marka elçisi unvanının da sahibi olarak layık görüldüğümüz bu payeleri, içeride ve dışarıda hakkıyla taşıyabilmek adına var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
GLOBALDE AMERİKAN DAMGASI!
Brand Finance tarafından yapılan araştırmanın global versiyonuna bakıldığında internet devi Amazon.com’un 151 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırayı aldığı görülüyor.
Jeff Bezos’un şirketi olan Amazon’u teknoloji devleri Apple ile Google takip ederken, dördüncü sırayı Güney Koreli elektronik devi Samsung almış durumda.
Brand Finance’a göre, dünyanın en değerli marka ligindeki ilk 10 şirket içinde Samsung ve Çinli bankacılık devi ICBC dışındaki tüm grupların ABD merkezli olduğu görülüyor.