EkonomiLüks Türk markası küresel atağa kalktı

Lüks Türk markası küresel atağa kalktı

05.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Justin Bieber gibi ünlülerin tercih ettiği Les Benjamins, yurtdışında yeni mağazalar açacak. Markanın kurucusu Bünyamin Aydın, yeni adresleri; Berlin, Dubai, Londra, Paris, New York, Los Angeles ve Miami olarak açıkladı

Lüks Türk markası küresel atağa kalktı

Tasarımcı Bünyamin Aydın’ın 10 yıl önce kurduğu lüks sokak giyim markası Les Benjamins, aldığı ‘fon’ yatırımının ardından küresel yolculuğunu sürdürüyor. Ünlü Türk markası ilk 10 yılında dünyaca ünlü yıldızların tercih ettiği global bir marka haline gelmiş durumda.

Justin Bieber ve Jay Z’in konser kostümü olarak dahi giydiği Les Benjamins, yoluna dünyaca ünlü şehirlerde art arda açacağı mağazalarla devam edecek. Markanın onlarca ülkede lüks mağaza zincirlerinde satışı yapılıyor. İstanbul Nişantaşı’ndaki ilk mağazasının ardından Akasya AVM’de bir mağaza açan marka, ilk yurtdışı mağazasını Berlin’de açacak. Yatırım kapsamının Dubai, Londra, Paris, New York, Los Angeles ve Miami mağazalarının takip edeceğini anlatan Bünyamin Aydın, “Dünyanın kilit yerlerinde toplam 10 - 15 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Esas büyüme kanalımız ise e - ticaret olacak” dedi.

e - ticaret’te uçuşa geçti

Pandemi döneminde euro bazında yüzde 20 büyüme kaydettiklerini belirten Aydın, “e - ticarette inanılmaz bir çıkış yakaladık ve yüzde 600 büyüdük” dedi. Bünyamin Aydın, 2021’de ise e - ticarette 2 kat artış bekliyor. Tekstilci bir ailenin çocuğu olan Bünyamin Aydın, Les Benjamins’de üretiminin yüzde 99’unu Türkiye’de yaptırıyor. Türkiye’de sanat, spor ve iş dünyasının tercih ettiği Les Benjamins’i, dünya çapında Rosie Huntington Whiteley, Rita Ora, Robert Downey Jr, Maluma, Travis Scott, Ellen DeGeneres gibi ünlü isimlerin üzerinde görmek mümkün. Justin Bieber’ın yanısıra Beyonce’nin kocası olan rap şarkıcısı Jay Z’in konserlerinde Les Benjamins giydiğini söyleyen Aydın, “Bizim bu isimleri para vererek giydirecek bir bütçemiz yok. Tamamen kendi inisiyatifleriyle , markayı sevdikleri için giyiyorlar” dedi.

Yatırımda ‘dayı’ etkisi

Sabancı Ailesinin 3’üncü kuşak temsilcilerinden ve Esas Ventures’in kurucu ortağı Fethi Sabancı Kamışlı’nın yer aldığı aile ofisi, Les Benjamins’e geçen yıl pandemiden hemen önce ortak oldu. Markayı uzun süredir ilgiyle takip ettiğini anlatan Kamışlı, dayısı Ali Sabancı’nın ise Les Benjamins’le Londra’da tesadüfen tanıştığını şöyle anlattı: “Bundan 5 - 6 yıl önce dayımın bir Londra seyahatinde 11 yaşındaki yeğenim orada bir mağazadan kendine Les Benjamins hoodie (sweatshirt) aldırmış. Tabii dayım, daha önce hiç duymadığı için bunu bir Fransız markası sanmış. Yeğenim de, ‘Baba bu Fransız değil Türk markası’ deyince çok şaşırmış ve ilgisini çekmiş. Sonra üzerinden yıllar geçti. Marka daha da büyüdü. Ve biz ailece Les Benjamins’e yatırım yapmaya karar verdik.”