EkonomiDeprem bölgesindeki satış hacmi 10 milyar TL’ye yaklaştı

Deprem bölgesindeki satış hacmi 10 milyar TL’ye yaklaştı

06.02.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:

Hepsiburada’nın ‘Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü’ programındaki desteklerle 6 binden fazla yeni işletmenin e-ticarete başladığı, deprem bölgesinden e-ticaret yapan aktif işletme sayısının 10 bini aştığı açıklandı.

Deprem bölgesindeki satış hacmi 10 milyar TL’ye yaklaştı

Bugüne kadar bölgeye 10 milyar liraya yakın ticaret hacmi sağladığını bildiren Hepsiburada, program iki yılı doldurmadan hedeflerine ulaştığını duyurdu. Adana, Hatay, Kahramanmaraş’taki E-ticaret İhtisas Merkezleri ise e-ticarete başlamak isteyen KOBİ ve esnafın destek noktası olmaya devam ediyor. Bilim atölyeleri, oyun ve sanat aktiviteleri, eğitim materyalleriyle bölgeden 250 bine yakın çocuğa ulaşan şirket, depremin ikinci yılında UNICEF’in dijital destek kartlarını satışa sunarak bölgeyle dayanışmaya devam ediyor. Deprem bölgesindeki satıcıların ürünlerine de Hepsiburada’nın ana sayfasından ulaşılabiliyor.

Haberin Devamı

Kadın odaklı proje

Programdan yararlanarak e-ticaret yapan girişimci kadın ve kadın kooperatiflerinin sayısı 4 bini aşarken satış hacimleri yaklaşık 675 milyon TL oldu. Hepsiburada, kadın odaklı sürdürülebilir kalkınma için UN Women Türkiye ve KAGİDER’le iş birliği yaparak kadın kooperatiflerinin ürünlerini içeren Kadının Emeği Geleceğin Temeli projesini de hayata geçirdi.

Hepsiburada Kurumsal İlişkiler, İletişim ve Sürdürülebilirlik Başkanı Cem Tanır, “Programın ikinci yılının sonunda deprem bölgesinden 10 bin aktif satıcıya ulaşmayı, Hepsiburada üzerinden ticaretin hacmini 10 milyar TL’ye çıkarmayı hedefledik. Bu hedefin büyük bölümüne program bitmeden ulaşmak ülkemize, insanımıza karşı sorumluluğumuzu yerine getirmek ve sözümüzü tutmak acımızı bir nebze de olsa azaltıyor.”