EkonomiChevrolet Türkiye’yi çok yakından izliyor

Chevrolet Türkiye’yi çok yakından izliyor

06.05.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin, Chevrolet açısından Avrupa’da dördüncü büyük pazar haline geldiğini söyleyen Genel Müdür Tolga Atmaca, yeni Trax modeliyle de iddialarını ve büyümelerini sürdüreceklerini kaydetti

Chevrolet Türkiye’yi çok yakından izliyor

Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca, satış performanslarıyla Chevrolet markasının satıldığı pazarlar arasında üst sıralara yükseldiklerini belirtirken, “Bu anlamda Chevrolet’nin merkezi, Türkiye’yi yakından izliyor. Özellikle Aveo, Cruze ve Captiva satışlarında ilk 10 sıraya kadar geldik” dedi.
Atmaca, Türkiye’nin, markanın Avrupa’daki büyümesine büyük katkı sağladığını, böylelikle öneminin de her yıl giderek arttığını söyledi. Geçen yıl Türkiye’nin, Chevrolet’nin Avrupa’daki 4. büyük pazarı olduğunun altını çizen Atmaca, “Türkiye’de lansmanını yaptığımız her modelde, 140 ülke içinde ilk 10’a girdik. Bu yılın ilk çeyreğinde Cruze satışlarında, 142 ülke arasında Türkiye 10. sıraya yükselirken, geçen yıl Aveo satışlarında 7. sıradaydık. Captiva’da da önemli bir pazarız. Bu yüzden 2.0 lt motor seçeneğini ürettirdik” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Corvette’i de düşünüyoruz

Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga atmaca, Camaro’nun ardından markanın diğer efsane modeli Corvette’i de getirmek için çalışmalar yaptıklarını söyledi. Tamamen yeni Corvette’in Avrupa tip onayının alındığını belirten Atmaca, “Şu an için kesin verilmiş bir kararımız yok, ancak fizibilite çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu çalışmaların sonucuna göre kararımız şekillenecek” dedi. Camaro’nun Türkiye pazarında satış adetleri açısından olmasa da, marka imajı açısından büyük başarı elde ettiğini söyleyen Atmaca, “Aslında Camaro, Türkiye’de umduğumuzun üzerinde bir başarı elde etti. Her ne kadar satış adetleriyle olmasa da, marka imajı açısından büyük sükse yaptı. Bu nedenle Corvette konusunda da düşünmeye başladık” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

TRAX İLE FARK YARATACAK

Chevrolet’nin küçük SUV sınıfındaki ilk temsilcisi Trax, haziran ayından itibaren Türkiye’de satışa sunuluyor. Bu yıl 1.300 adet satılması hedeflenen Trax’ın 48 bin ile 55 bin TL arasında fiyatlara sahip olması bekleniyor.
Markanın karakteristik çizgilerine sahip, kompakt boyutlarıyla sürüş kolaylığı sağlayan Trax, Türkiye’de ilk etapta 1.4 lt (140 HP) turbo ve 1.6 lt (115 HP) benzinli motor seçenekleriyle satılacak Trax, 1.4 lt motorla otomatik vites seçeneği de sunmaya başlayacak. 4x4 alternatifi de bulunan Trax’ın manuel vitesli versiyonları, standart olarak Start&Stop sistemiyle donatıldı.
Trax’in iç mekanı da dinamik ve akıcı şekilde tasarlanmış. İçeride çok sayıda depolama alanı bulunurken, iki torpido gözünden biri iPod, akıllı telefonlar ve diğer elektronik cihazlara ayrılmış. Ön koltukların arasındaki 230 V elektrik prizi de, arkada koltuklarda dizüstü bilgisayar ya da diğer elektronik cihazların şarjına olanak sağlıyor.

İnternet radyosu imkanı
Trax’ın üst donanım seçeneklerinde standart yer alacak “Chevrolet MyLink”, sürücülerin, akıllı telefonlarındaki uyumlu uygulamalara ve medya içeriklerine ulaşmasını sağlıyor. MyLink, telefon rehberine, kişinin oluşturduğu çalma listelerine, fotoğraf albümlerine (USB veya iPhone üzerinden), videolara (USB veya aux-in üzerinden) ve internet aracılığıyla radyo istasyonlarına ulaşılmasına olanak tanıyor. MyLink kullanıcıları, BringGo yardımıyla akıllı telefonlar üzerinden entegre navigasyon sistemlerini de ücretsiz kullanabiliyor.
Trax, güvenlik konusunda da bir hayli donanımlı “Yokuşta Kalkış Desteği” ve “Yokuş İniş Kontrol Sistemi” gibi bir dizi donanım isteğe bağlı satın alınabilirken, ABS+EBD, ESP, Çekiş Kontrol Sistemi ve 8 hava yastığı standart bulunacak.

Haberin Devamı

Subaru gerçek SUV markası olacak

Japon üretici Subaru, iki yeniliğini birden Türkiye pazarına sundu. Popüler SUV modeli Forester, tamamen yenilenen haliyle satışa çıkarken, Outback modeline de dizel ve otomatik vitesli bir versiyon eklendi. Yeni Forester 94 bin 949 TL, Outback dizelse 129 bin 949 TL’den başlayan fiyatlara sahip.
Subaru Genel Müdürü Halil Karagülle, Japon üreticinin bu modelle birlikte farklı kimliğe büründüğünü, “gerçek bir SUV markası” haline gelmeyi kararlaştırdığını belirtti. Legacy’nin model yelpazesinden kalktığını, ancak Impreza’nın devam edeceğini hatırlatan Karagülle, XV ve yeni Forester’la bu yıl dört haneli satış rakamlarını hedeflediklerini söyledi.

Dördüncü nesliyle geldi
Türkiye’de 2.0 lt (150 PS) boxer ve 2.0 lt turbo (240 PS) boxer benzinli motor seçenekleriyle satışa sunulan Forester, dördüncü neslinde daha geniş ve iri bir yapıya ulaşmış.
Büyüyen boyutları, artan arazi kabiliyeti, konfor ve güvenlik özellikleriyle tam bir SUV karakterine bürünen Forester, eski nesline göre yüzde 11 az yakıt tüketiyor. Forester’ın 150 PS’lik versiyonunda 6 ileri, 240 PS’lik turbo seçeneğindeyse 8 ileri otomatik şanzıman var.
Dört tekerlekten çekişli yeni Forester’da, zorlu arazi koşullarda kolay ilerleme desteği sağlayan “X-MODE” sistemi var. Ayrıca direksiyon üzerinden ayarlanan “SI-DRIVE” özelliğiyse, sürücüye “spor” ve “ekonomik” sürüş seçeneği sunuyor. Araçta elektrikli arka bagaj kapağı da var.

Haberin Devamı

Autoshow’u dünyanın önemli fuarlarından biri yapacağız

Haberin Devamı

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Mustafa Bayraktar, İstanbul Autoshow’u dünyanın en önemli fuarlarından biri haline getirmeyi amaçladıklarını söyledi. Aynı zamanda Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı olan Bayraktar, bunun için çalışmalara başladıklarını kaydetti.
Autoshow’un öneminin artmasının, Türkiye’de daha çok markanın dünya ve Avrupa lansmanı yapması, daha fazla yabancı basın mensubunun gelmesiyle mümkün olabileceğine dikkat çeken Bayraktar, şöyle devam etti:
“Cenevre Fuarı yetkilileri, geçen yıl Autoshow’u gezdiler. Fuar alanının büyüklüğünü yeterli bulduklarını, ziyaretçi ilgisinden etkilendiklerini söylediler. Bu motivasyonla 2014’teki fuara daha yoğun yabancı basın ve ziyaretçi çekecek projeler üzerinde çalışmaya başladık.”
Bayraktar, Türkiye otomotiv pazarının, artık tüm dünyanın ilgisini çeker hale geldiğine dikkat çekerek, satış rakamlarına ilişkin raporları artık dünya medyasıyla da paylaştıklarını vurguladı.

Hız yapanları tehlikeli bulup en çok ‘hız’ cezası yiyoruz!

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) GfK Türkiye araştırma şirketiyle birlikte gerçekleştirdiği anketten ilginç sonuçlar çıktı. Buna göre otomobil kullanıcıları arasında en çok trafik cezasını “aşırı hız” ve “park yasağı ihlali” sonucu öderken, aynı sürücüler, trafikte “hız sınırını aşanlar”ı tehlikeli buluyor.
“Otomotiv Sektörü Araştırması”nın 2013 yılı ilk 4 ay sonuçları açıklandı. OYDER üyesi yetkili bayilerde yürütülen araştırmada, “0” kilometre araç satın alan müşterilerin profilleri incelendi.
Ankete katılan müşterilerden yüzde 29’unun bugüne kadar trafik cezası aldığı, ağırlıkla “hız sınırını aştıkları” ve “yanlış yere park ettikleri” suçları işledikleri ortaya çıktı. Bununla birlikte ankete katılanların yüzde 34’ü hız sınırını aşanları, yüzde 24.6’sı da kırmızı ışıkta geçenleri tehlikeli bulduğunu söyledi.
Müşterilerin yüzde 31, satın alım kararında kampanyaların etkili olduğunu söylerken, yüzde 52’si de krediyle alım yaptığını belirtti.

Hyundai’de yaz öncesi yenilikler

Hyundai, Accent Blue ve i20’de yenilikler yaptı.
i20’nin “Sense” paketinden itibaren LED gündüz farları ve navigasyon özellikli dokunmatik ekran multimedya sistemi sunulmaya başlandı. 1.4 lt (100 HP) benzinli motor ve otomatik şanzımanla alınabilen “Vision” donanım paketindeyse geri görüş kamerası ve kırmızı-siyah koltuk döşemeleri olacak.

Accent’e navigasyon
Accent Blue’daysa “Mode Plus” donanım seviyesinden itibaren navigasyonlu, dokunmatik ekranlı multimedya sistemi sunuluyor. Accent Blue’nun 1.4 lt benzinli motoru da, aynı hacimli ve daha ekonomik bir motorla değiştirildi. 100 HP’lik motor 100 km’de ortalama 6.3 lt tüketiyor. Bu motorla 4 ileri otomatik şanzıman seçeneği de var.

C3 Picasso artık daha havalı

Fransız üretici Citroen’in mini MPV modeli C3 Picasso, yenilenen yüzü ve özellikleriyle Türkiye yollarına çıkmaya hazır. Yenilenen C3 Picasso, 45 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Marka kimliğiyle uyumlu olarak ön bölümünde bazı değişimler geçiren C3 Picasso’da radyatör ızgarası elden geçirilirken, LED teknolojili gündüz farları ve viraj aydınlatmalı ön sis farları eklendi. İç mekanında da ufak değişimler yaşayan C3 Picasso’da panoramik ön cam, sürücüye çok geniş görüş açısı sunuyor. Araç içinde pratik eşya gözleriyle geniş kullanım alanları bulunurken, isteğe bağlı cam tavan de ferahlık duygusunu artırıyor. Arka park sensörü, elektrikli katlanabilir yan aynaların yanı sıra araçta entegre navigasyon ve Bluetooth da mevcut.