22.06.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
AYLİN RANA AYDİN - Kurban Bayramı’na sayılı günler kala alışverişler de hızlandı. Kurbana hazırlık amacıyla tüketiciler en çok bıçak, kıyma makinesi, kesme tahtası, derin dondurucu gibi ürünlere talep gösteriyor. Bu dönemde söz konusu ürünlerin satışında geçen yıla göre yüzde 50’ye varan artış gözlemlenirken, bayram alışverişlerinde e-ticaret sektörünün 78 milyar TL ciro yapması bekleniyor.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, hem bayram öncesi yapılan geleneksel alışverişler, hem kurbanlık hayvanların seçim, kesim, paketleme ve teslimat hizmetlerinin bir paket olarak satışında gerekse kurbanlık ürünlerin depolanması, işlenmesine yönelik alışverişlerde internetin oldukça revaçta olduğunu belirtti. Ekmekçi, “Alışverişlerde en çok derin dondurucu, kıyma makinesi, bıçak, kesme makinesi ve büyük boy buzdolaplarının tercih edildiğini olduğunu görüyoruz. Ayrıca sofraların güzelleşmesi için sofra-mutfak gereçleri kategorilerinde de artış görüyoruz. Özellikle bu ürünlerin satışında geçtiğimiz yıla göre yüzde 50’lik bir artış olurken; Kurban Bayramı alışverişlerinden e-ticaret sektörünün 78 milyar TL ciro yapmasını bekliyoruz” dedi.
Satışlar hareketli
Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, özellikle pişirme grupları, kesici aletler, saklama/taşıma kapları, kıyma makinesi gibi ürünlerin satışlarında yüzde 15-20 artış meydana geldiğini belirterek, “Hem online’da hem de perakende tarafında satışlar hareketli. Geçen yıla göre enflasyonun da etkisiyle fiyatlarda artış söz konusu. Saklama kapları, kesme tahtası, bıçaklar, kıyma makinesi gruplarında bu sene yüzde 40’lık hareketlilik söz konusu” diye konuştu.
İstoç İş Adamları Derneği (İSTOÇDER) Başkanı Ahmet Acar, endüstriyel ekipmanların yoğun olarak satıldığı İSTOÇ’ta hareketliliğin sürdüğünü belirterek, “Yüzde 30-40’a varan artışlar var. Geçen seneye göre fiyatlara baktığımızda enflasyon oranında bir artış göremiyoruz. Tüketiciler en çok bıçak, ikinci sırada kıyma makinesi, üçüncü sırada kesme tahtaları ve panoları alıyorlar” dedi.
Tekil ürünler tercih ediliyor
Taç Ev ve Mutfak Eşyaları Yönetim Kurulu Başkanı Esra Kuştemir ise özellikle bıçak, kesme tahtası, kıyma makinesi gibi ürünlerde ciddi bir talep oluştuğunu söyledi. Yanı sıra büyük boy paslanmaz çelik tencere ve yanmaz yapışmaz tencere gruplarında da ayrı bir artışın olduğunu belirten Kuştemir, “Bu taleplerin karşılanabilmesi için de gerekli üretimler yapıldı ve stoklar oluşturuldu. Bizim tarafta takribi olarak üretim bazında yüzde 60’lık bir artış söz konusu oldu. Fiyat artışlarından dolayı bıçak setlerinde altılı takozlu bıçaklar alınırken, şimdi bir ya da iki tane tekil bıçak alınıyor. Fiyatlardaki ciddi artıştan dolayı insanlar artık set yerini tekil ürünler almayı tercih ediyorlar. Kurban bayramı dolayısıyla en çok sattığımız ürünler bıçak, kesme tahtası ve tencere” diye konuştu.