22.10.2023 - 13:04 | Son Güncellenme:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yurt dışı temaslarına devam ediyor. Daha önce Türkiye'yi Basra Körfezi'ndeki Faw Limanı'na bağlayacak ve Avrupa'dan Körfez ülkelerine kadar geniş bir bölgeyi etkileyecek Kalkınma Yolu Projesi’nin bir an önce hayata geçirilmesi için Birleşik Arap Emirlikleri ve Iraklı Bakanlar ile bir araya gelen Uraloğlu, beraberindeki heyetle birlikte 24-25 Ekim tarihleri arasında Belçika’nın başkenti Brüksel’de çeşitli temaslarda bulunacak. İlk olarak Avrupa Birliği (AB) Ulaştırma Komiseri Adina Valean ile bir araya gelecek olan Uraloğlu, ardından AB Genişleme Komiseri Oliver Varhelyi ile bir görüşme gerçekleştirecek.
Uraloğlu, gerçekleştirdiği ikili görüşmelerin ardından katılımcı ülkeler arasında; demiryolu, karayolu, havayolu, liman ve lojistik hizmetlerin iyileştirilerek sürdürülebilir kalkınmanın güçlendirilmesi ve tedarik zincirlerinin çeşitlendirilmesi amacıyla düzenlenecek Küresel Geçit Forumu’na katılacak.
AB firmalarının üst düzey temsilcilerinin de katılacağı forumda; Zirvede Yeşil Enerji, Eğitim ve Araştırma, Kritik Ham Maddeler, Ulaşım Koridorları, Sağlık Ürünleri Üretimi ve Dijital Altyapı konularında paneller gerçekleştirilecek.
Uraloğlu, daha sonra sırasıyla; THY-Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları Etkinliği ve Ulaştırma Koridorları Paneli’ne de katılacak.
Öte yandan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı bir TV programında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, İstanbul’da yapımı devam eden metro çalışmaları, son günlerde çok sık gündeme gelen Kalkınma Yolu Projesi, İstanbul-Ankara arası yapılacak olan süper hızlı tren projesi gibi önemli ulaştırma hamleleri ile ilgili bilgiler verdi. Bakan Uraloğlu ayrıca 'bilet fiyatlarına zam yapılacak mı?’ sorusuna da cevap verdi. Bakan Uraloğlu'nun konuşması şu şekilde:
KALKINMA YOLU PROJESİ HAKKINDA
“Burada en yakın, en kestirme zaman olarak en uygun orta koridor olarak gözüküyor. Orta Asya’dan başlayıp ülkemiz üzerinden Londra’ya giden bir güzergahı konuşuyoruz. Denizyolu ile gelen yüklerin karayolu ile devam etmesi söz konusu böyle bir coğrafyada biz bulunuyoruz. Ne kadar yapılabilir olur bunu önümüzdeki günlerde göreceğiz. Biz bir taraftan Doğu Batı koridorlarını aktif hale getirirken diğer taraftan kuzey güney koridorları yer etmeye başladı. İran üzerinden, Rusya üzerinden geçen koridor bu anlamda bu koridorlardan daha fazla taşınma yapabilmek için ne yapabiliriz?
YOL BİZE KATKI SAĞLAYACAK MI?
Kesinlikle, 1200 km’lik demiryolu ve otoyol yapılacak. Müteahhitlik işlerini biz yaparız. Ciddi bir döviz girdisi ve istihdam söz konusu olacaktır.
KAÇ YIL İÇİNDE BİTMİŞ OLUR?
Arkadaşlarımız görüştü. Bu ay sonunda 4 ülke bakanı Türkiye’de görüşmemiz olacak. Irak, BAE ve Katar. Sonrasında liderler zirvesinde görüşme planlıyoruz. 5-6 yılda biter, 2030 projeksiyonunda bitecek bir proje gibi duruyor.
İSTANBUL-ANKARA ARASI SÜPER HIZLI TREN!
2028’e geldiğimizde ne olacak? Ankara-İzmir YHT 2027’de açılacak. Mersin, Adana, Osmaniye Gaziantep YHT açıldığını 2028’de göreceğiz. Çerkezköy Kapıkule hızlı treninin açıldığını görmüş olacağız.
2028 projeksiyonunda Ankara-İstanbul süper hızlı trenine başlamış olacağız. Orası 2030’u geçer, başladığımızda 7 yıl sürecek olan bir proje.
80 dakika, 350 km hıza sahip olacak. 4 tane istasyonu olacak. Ankara, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul. Şu andaki Türkiye’deki yüksek hızlı çalışan trenler 250 km’dir. Bu onun üst versiyonu.
İSTANBUL’DA METRO ÇALIŞMALARI NE DURUMDA?
Biz Bakanlık olarak büyükşehir belediyesi ile yarışacak değiliz. Her ihtiyacı olana da mali yönetimlerde onlara da katkı sunma durumundayız. İstanbul’da işletmeye açık olan ve yapımı devam eden 320 km civarında raylı sistem hattı var. Bunun bizim Bakanlığımız tarafından yapılmış olanı 130 km uzunluğunda.
Yaklaşık 55-56 km metro inşaatı hala devam ediyor. Bir kısmını bu sene, bir kısmını önümüzdeki seneye işletmeye ele alalım. 185 km’lik metro katkısı olmuş olacak.
İBB’nin de 100 km civarında yapılan. Yakın zamanda açılan metro hatırlamıyorum. Halihazırda yapılmış olan AK Parti yönetimlerimiz tarafından yapılmış. İnşaatı devam edenler dahi bittiği zaman İstanbul metrolarının yüzde 60 civarını bizim Bakanlığımız yapmış olacak.
UÇAK, TREN FİYATLARI ARTACAK MI?
Kamu hizmetlerinin hepsinin karlı olması üzerine bir hesap yapamazsınız. Türkiye’de YHT fiyatları çok ucuz bunu sübvanse ediyoruz. Uçak biletleri ile ilgili tavan fiyat 1650 TL. İç hatları hava yolları zarar ediyor. Ortalaması 1100-1150 TL, yurt dışı uçuşlardan ciddi karlılıkları var. Onlar da yurt içini sübvanse ediyor.
Vatandaşı doğrudan etkileyecek bir şey oldu mu biz Cumhurbaşkanımıza gidiyoruz. Cumhurbaşkanımız o günkü piyasaya bakıyor. Cumhurbaşkanımız zaten yeterince orada olması gerektiği noktada bize gerekli talimatları veriyor. Çok net olarak şimdilik bir zam gündemimiz yok.