EkonomiArama motorunu ‘moda’ya uydurdu!

Arama motorunu ‘moda’ya uydurdu!

19.04.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Vitringez.com’un kurucusu Natali Yeşilbahar, 2 milyon ürünle Türkiye’nin en büyük arama motoru olmak için yola çıktı

Arama motorunu  ‘moda’ya uydurdu

Natali Yeşilbahar... Moda ve hazırgiyimde uzmanlaşan ve bu alanda ilerlemeyi seçen bir kadın girişimci. O, teknolojiyle modayı bir araya getiriyor. Aynı zamanda bir blogger olan Yeşilbahar, modanın Google’ı olarak adlandırdığı sitesi Vitringez.com’da çok farklı işlere imza atıyor. Yeşilbahar, Endeavor Türkiye Ofisi tarafından da Endeavor girişimcileri arasında gösterildi.

Blogger’lık da yapıyor
Marmara Üniversitesi’nden mezun olan Yeşilbahar, iş hayatına mobil teknoloji alanında başladı. Mobile Monday’in Türkiye organizatörlüğünü yaptı. Bir yandan kişisel blogger’lığa devam etti. Altın Örümcek Halk Ödülü ve Jüri özel Ödülü de kazandı. Londra Olimpiyatları’nda da Global Blogger olarak Türkiye’yi temsil etti.
Yeşilbahar, Vitringez.com’u kurma sürecini, “Kariyerimin her alanında online ticaretin içinde oldum. Vitringez.com ise eksikliğini uzun yıllardır hissettiğim ve her şeyden önce kendi ihtiyaçlarımdan ve yakın çevremin taleplerinden yola çıkarak gerçekleştirdiğim hayalim. Online alışveriş yapan insanların da benim gibi ihtiyaçları var mı diye düşündüm. Buradan hareketle ortağım Önder Göğebakan ile araştırma yaptık. Vitringez.com doğdu” şeklinde anlatıyor.
Yeşilbahar, sitenin özellikleriyle ilgili de şunları söylüyor: “Vitringez.com ile kullanıcının ihtiyacı olan ürüne ve istediği markalara, istediği zaman, geniş filtreleme seçenekleriyle ve tek tıkla ulaşmasını sağlıyoruz.

6 bin 500 marka
Vitringez.com olarak ziyaretçilerine kadın, erkek, çocuk ve ev kategorilerinde 6.500’den fazla marka ve 74 e-ticaret sitesi altında çantadan saate, giyimden aksesuara, ayakkabıdan kozmetiğe 750 binin üzerinde ürün sunuyoruz. Hedefimiz daha çok kişiye hitap etmek. Kısa bir sürede çok iyi bir yol kat ettik. Gelecek yıl için ise hedefimiz 2 milyon ürün ve 18 bin markayla Türkiye’nin en büyük arama motoru olmak şeklinde.”

Haberin Devamı

‘Online alışverişe alıştık’

Natali Yeşilbahar, Türkiye’de 36 milyon internet kullanıcısının 10 milyonunun internetten alışveriş yaptığını belirterek, “Türk halkı olarak internetten alışveriş yapmaya iyice alıştık. Türkiye genelinde,
online alışverişlerin yüzde 50’ye yakını İstanbul, Ankara ve İzmir’den gerçekleştiriliyor” diyor.

E-TİCARET ÇOK hızlı büyüdü

Yeşilbahar, e-ticaret sektörüyle ilgili de, şunları söylüyor: “Türkiye’de bugün 12 binin üzerinde e-ticaret sitesi var. Ülkemizde e-ticaret pazarı her yıl yüzde 35-40 civarında büyüme gösteriyor. Sektör, 2013 yılını 40 milyar TL ile kapattı. Her geçen gün yeni e-ticaret siteleri ortaya çıkıyor ve sektördeki mevcut oyuncuların birçoğu da önemli ölçüde büyüme gösteriyor.
2014’de büyümenin hızla devam edeceğine inanıyoruz. E-ticaret hacminin bu yıl içinde 50 milyar TL’nin üzerine çıkması yönünde beklenti var.”

Haberin Devamı


ABD’ye işitme cihazı satacak

İşitme cihazı üreticisi Ear Teknik, işitme teknolojisini Ortadoğu ve Asya’dan sonra şimdi de Amerika kıtasına ihraç ediyor.
Firmanın Başkanı Mehmet Emin Ağaç, dünyada her yıl satılan 10 milyon işitme cihazının 3 milyonunun ABD’de satıldığına dikkat çekti. Ağaç, “20 binin üzerinde işitme merkezi olan Amerika büyük bir potansiyel var. Ülkede küçük çaplı 1-2 üretici var. Bu açıdan Nano serisi ürünlerimize hem ABD’den hem de bölgedeki diğer ülkelerden talepler aldık. Özellikle Brezilya, Meksika, Şili ve Kolombiya gibi ülkelerden yoğun olarak bayilik ve işbirliği teklifleri geldi. Bu ülkelerde hızlı bir şekilde distribütörlük çalışması yapacağız. Ayrıca bazı bölgelerde kendi mağazalarımızı da açacağız” dedi.

OSTİM’de tekno bölgeye onay

OSTİM Ekopark, teknoloji geliştirme bölgesi olarak ilan edildi. OSTİM Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü tarafından tahsis edilen 87 dönümlük alana kurulacak olan OSTİM Ekopark, çevre teknolojileri ve enerji alanında Ar-Ge faaliyeti yürüten firmalara ev sahipliği yapacak. Türkiye’nin enerji konusunda yaşadığı sorunlara çözüm üreten kurum ve kuruluşların ortak noktası olacak OSTİM Ekopark, Teknoloji Geliştirme Bölgesi statüsünde faaliyet gösterecek ve bünyesindeki firmalara çeşitli devlet desteklerinden yararlanma olanağı sunacak.
Bölge etaplar halinde tamamlanacak. Binanın iki yılda bitirilmesi öngörülüyor.

Yazarlar