Ekonomi119 yaşındaki Tekel Birası’nın Efes’e devrinde son 15 gün

119 yaşındaki Tekel Birası’nın Efes’e devrinde son 15 gün

26.08.2009 - 00:14 | Son Güncellenme:

Rekabet Kurumu’nun, Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii’nin Tekel bira markasını Mey Alkollü İçkiler’den devralmasına ilişkin sözlü görüşme toplantısı Ankara’daki Rekabet Kurumu binasında yapıldı

119 yaşındaki Tekel Birası’nın Efes’e devrinde son 15 gün

Nihai kararın 15 gün içinde taraflara bildirilmesi bekleniyor.
Anadolu grubu CEO’su Tuncay Özilhan, Tekel Bira markasını satın almak istemelerinin nedenini açıklarken, “Tekel biraya, Türkiye’nin ilk bira markası olması ve manevi değeri olan bu markanın tamamen kaybolacak olması nedeniyle talip olduk” dedi.
Efes olarak Temmuz 2008 yılında markaya sahip çıkmaya karar verdiklerini anlatan Özilhan, “Bunun tek nedeni Türkiye’nin ilk bira markasının yaşatılmasıdır. Bu sosyal sorumluluğun bize ait olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

‘Efes’e ek güç vermez’
Rekabet Kurumu’nun uzmanlarının devir işleminin rekabetçi endişelere neden olacağına dair görüş bildirdiklerini ifade eden Özilhan şunları söyledi:
“Rekabetçi endişeler neden olabilecek bir husus olmadığı görüşündeyiz. Tekel markası güçlü bir marka olsaydı pazarda tutunması gerekirdi. Tekel eski bir üründür ve yeni ürünler karşısında zayıf kalmıştır. Dolayısıyla bu markanın Efes’e ek bir güç vermesi görüşünü paylaşmıyorum.”
Efes Bira Grubu’nun rekabet mevzuatı konusundaki danışmanı Metin Kanmaz’da Tekel birasının pazar payının 3 yıl boyunca yüzde 1 ile sınırlandırılması konusunda tahhahütlerinin olduğunu hatırlattı.

‘Pazardan çıktık’
Çok ciddi yatırım yaparak markayı gençleştirmeye çalıştıklarını ancak başarılı olamadıklarını belirten Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu’ysa, “Markaya bir katkı sağlayamadık, pazar payını büyütemedik. Hiçbir zaman yüzde 1’lik pazar payını yakalayamadık ve bu sektörden çıkmaya karar verdik” dedi.
Mey İçki Hukuk Danışmanı Ercüment Erdem de bira pazarından çıktıklarını ve bir daha girmeyi düşünmediklerini ifade etti.