07.09.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EĞİTİM SERVİSİ
Okullar açılırken uzmanlardan daha çok küçük yaştaki öğrencilerin okula uyumuyla ilgili uyarılar gelir. Ancak yaş dönemi itibariyle duygu durum süreçlerinin hassasiyeti, kimliklerinin oluşumu ve kendilerini tanımlama sürecinde yeni soru ve sorunların içerisine giriyor olmaları nedeniyle lise kademesindeki öğrenciler konusunda da hassas olmak gerekiyor. Bu duruma dikkat çeken Özel Ata Koleji Anadolu Lisesi Rehberlik Bölümü öğretmenleri Yusuf Şanlı ve Damla İskender, velilere şu tavsiyelerde bulunuyor:
Hassas bir dönemdeler
Öğrencinin kendini tanıması, ilgi ve yeteneklerini keşfetmesini sağlaması, doğru bir kariyer planlama sürecini yaşaması adına gerekli adımları atmak için lise dönemi çok önemli. Bu dönemde sadece akademik temelli yaklaşımdan uzaklaşarak öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimleri noktasında olumlu adımlar atmalarını destekleyecek çabalar içerisine girilmeli.
Liseye yeni başlayan öğrenciler kısa bir süre önce bulundukları kademenin en büyükleri iken bir anda kendilerini kademenin en küçükleri olarak buluyorlar. Bu durum duygusal dünyalarında ayrı bir hassasiyet yaratabiliyor. Bu süreçte güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmeleri açısından farkındalık yaratmalı, sosyal açıdan iletişim becerilerini arttırabilecek çalışmalara önem verilmeli.
11 ve 12’inci sınıf öğrencilerini, sınavın ‘hayatının merkezinde olduğu’ gibi kaygı yükselten düşünceden uzaklaştırmakta yarar var.
Kıyaslama çocuğunuza zarar verir ve öz saygısını yitirmesine sebep olur. Gelişime inanmalı ve bu yöndeki ufak adımları bile destekleyecek söylem ve eylemlerde bulunmalısınız.
Çözüm odaklı olmak, hataları görebilmesini sağlamak, sevgi ve saygı temelli bir iletişim tarzı oluşturmak her zaman için çocuğumuzu destekleyecektir.
Kendi sorumluluğunu üstlenmesi adına fırsatlar yaratmaya çalışmalısınız.
Teknolojinin aşırı kullanımı söz konusu ise yasaklamaktan çok kısıtlayıcı bir tutum sergilemek ve bu konuda okul rehber öğretmeninden destek almakta fayda var.