ŞU an kullandığımız İzmir Metrosu’nun mimarı kim?
Bornova’yla Üçyol arasındaki 11 kilometrelik hat, kimin başında olduğu ekip tarafından 3.5 yıl gibi rekor sürede, sorunsuz tamamlandı?
Cevabı: Hanefi Caner.
Çoğu kişi bilmez ama...
Her gün binlerce kişinin ulaşımını sağlayan o hat, dünyadaki metro projeleri arasında örnek gösteriliyor. Deniz suyu üzerinde yüzen Konak İstasyonu halen bir mühendislik harikası olarak karşımızda duruyor.
O dönem işi üstlenen Yapı Merkezi, İzmir Metrosu’nu referans verip Dubai Metrosu’nu inşa eden Türk-Japon ortaklıkta yer aldı.
Peki...
Dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhan Özfatura’nın tam yetki verdiği ve bunun karşılığını başarı olarak aldığı Hanefi Caner şimdi ne yapıyor?
Sıkı durun!
Büyükşehir Belediyesi’nde tam 6 yıldır kızakta...
Anlayacağınız başarısı cezasız kalmadı. Ahmet Piriştina’nın ölümünden sonra kendini ESHOT’ta buldu. Ne yetkisi var ne de herhangi bir görevi!
Yüksel Çakmur’un “prensim”, Özfatura’nın “oğlum” dediği, dünyadaki tüm metroları avucunun içi gibi bilen Caner bir kenarda oturtuluyor.
Üstelik de metronun en zor bölümünü bitirip, Üçyol- Üçkuyular arasındaki 5.5 kilometrelik hattın içinden yıllardır çıkılamadığı, İzmir’in denizi geçip derede boğulduğu bir dönemde!..
Hanefi Caner’in ilk projesini hazırladığı, ön çalışmalarını 10 yıl önce yaptığı o hat, İzmir’in ayıbına dönüştü.
Haziran 2005’te yapımına başlandığında bitiş tarihi 2008 olarak açıklanmıştı. Maliyeti de 91 milyon liraydı.
Yıl 2010... Yılan hikayesine dönen, Hatay’ı çile semtine çeviren çalışmalar uzadıkça uzuyor.
Çevre sakinlerinin ve esnafın sabrını iyice taşıran proje, hiçbir şey planlandığı gibi gitmediği için şimdiden 200 milyon lirayı geçtiği söylenen maliyetiyle de çıldırtıyor.
Ve insan soramadan edemiyor:
Türkiye’deki sayılı metro uzmanlarından Hanefi Caner gibi bir cevherden neden yararlanılmaz?
Her ne sebepten olursa olsun, böyle bir deneyimden istifade etmemek sadece ona mı, yoksa İzmir’e mi ceza?
Özfatura: O olsaydı metro çoktan bitmişti
ESKİ Başkan Burhan Özfatura, bu konuda çarpıcı konuşuyor. “Özfatura’nın adamı diye kızağa çektiler” diyor.
İzmir Metrosu’nun temelini atıp, 11 kilometrelik hattı 3.5 yılda tamamlamanın gururunu yaşayan Burhan Bey, şöyle devam ediyor:
“Hanefi Caner’i uzaklaştırmasalardı Üçyol’la Üçkuyular arası da çoktan bitmişti. Aziz Kocaoğlu’na kaç kez söyledim, ‘Siyasi görüşü de benden daha çok size yakın’ dedim ama dinlemediler. Şimdi bitiremiyorlar, yüzlerine gözlerine bulaştırdılar. Çünkü yüzkarası ihale şartnameleri hazırladılar, itirazlara, başarısızlığa davetiye çıkardılar. İnanılmaz hatalar yapanları ödüllendirdiler. Hanefi’den neden yararlanmazlar anlayamıyorum. Kişi dürüstse ve görevinde ehilse ondan istifade edilmeli. Ben böyle yaptım. Yüksel Çakmur’un adamı deyip bir kenarda bıraksaydım, belki de şu an metroya binemiyor olacaktık...”
Burhan Özfatura’nın sözleri ve “Yapamıyorsanız hükümete devredin, bitirelim” denilen metro inşaatları...
Diğer yandan da tam beş yıldır şantiyeden farksız olan, en son önlerine çekilen demir perdeyle adeta kapana kısılan Hataylılar başta olmak üzere İzmirliler’in yaşadıkları...
Bir de yitirilen zaman ve para...
Vaziyet bu.
Yorum sizin!