Özgür Kaynar

Özgür Kaynar

ozgur.kaynar@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

KARAYOLLARI, Türkiye’nin en pahalı yollarından birini İzmir’e yapmaya hazırlanıyor.
Uzunluğu sadece 15 kilometre, maliyeti ise yaklaşık 190 milyon lira... Her kilometresi 12 milyon 666 bin lira...
Standart bir otoyolun yapım bedeli kilometrede ortalama 8 milyon lira...
Hesap ortada.
Neredeyse iki metro projesi kadar...
Şimdi gelelim neden bu kadar pahalı olduğuna ve nereye yapılacağına...
Adres, Bornova’nın sırtını dayadığı dağlar... İşte o engebeli araziye otoyol inşa edilecek.
O kısa güzergahla, Çanakkale, İstanbul, Ankara ve Aydın’a giden dört yol birleştirilecek.
Bir ucu Kuzey Çevreyolu’nun Karşıyaka Tünelleri yakınında, diğer ucu Ankara Karayolu ve Aydın Otoyolu kavşağında olacak.
Osmangazi ve Evka 4’ün hemen arkasından ilerleyecek. Homeros Vadisi dev viyadükle aşılacak. Viyadük çıkışındaki askeri bölge tünelle geçilecek.
Sabuncubeli’nde; Manisa, Balıkesir, Bursa ve İstanbul’a ulaşımı sağlayan yola bağlanacak.
Oradan da Çiçekliköy’e uzanacak. O bölgedeki tepelerin altına ikinci tünel oyulacak. Evka 3’ün arkasından, 4’üncü Sanayi Sitesi yakınından geçerek Ankara Karayolu’nda ve Aydın Otoyolu’nun başlama noktasında sona erecek.
15 kilometrelik yol, Homeros Vadisi’ne yapılacak viyadük ve iki tünel olunca işte bu kadar pahalı.
Ulaştırma Bakanlığı, şehirlerarası trafiği İzmir merkezinden uzaklaştırmak için böyle tarihi bir proje hazırladı.
Ulaşımı rahatlatacağı, çok şey kazandıracağı kesin.
Her şeyden önce İzmir’den ülkenin doğusuna, kuzeyine ve güneyine giden yolların kavşağı durumundaki Bornova bu yükten kurtulacak.
İzmir’in artık bir parçası haline gelen Manisa merkezine gitmek de kolaylaşacak.
Çiğli ve Karşıyaka’dan Manisa’ya ulaşım en az 20 dakika azalacak.

İzmir’e süper yol


Proje Büyükşehir’de
KARAYOLLARI 2’nci Bölge Müdürlüğü, çevreyolu hamlesinin bu en önemli ayağı için hazır.
Proje, Büyükşehir Belediyesi’ne gönderildi. Sorumluluk bölgesinde kaldığı için Büyükşehir uzmanlarının incelemesi istendi.
Ardından da hemen inşaata başlanacak.
Müdür Erol Altun iki yılda bitirmeyi planladıklarını söylüyor.
Altun, bu yola İzmir’in ihtiyacının olduğunu, yıllar sonrası da düşünülerek planlandığını ifade ediyor.
Altun bakın neler anlatıyor:
“En son İl Koordinasyon Kurulu’nda da konuyla ilgili bilgi verdim. İzmir’den dört yöne giden yolları birleştireceği için büyük önem taşıyor. Bornova’daki trafiği rahatlatacağı, ulaşımı kolaylaştıracağı için de oldukça mühim. Büyükşehir Belediyesi’yle fikirbirliği sağladıktan sonra düğmeye basacağız...”
Şimdiye kadar İzmir’e pek çok eser bırakan, ekibiyle önemli projelere imza atan Erol Altun işte böyle konuşuyor.
Güzergahındaki arazilerin tamamına yakınının Hazine’ye ait olması nedeniyle kamulaştırma sıkıntısı yaşanmayacak yol, şimdiden hayırlı olsun...

İşkence gribi bu
GRİP, nezle, her neyse...
Bu illete yakalananlara boşuna “geçmiş olsun” demeyin.
Çünkü geçmiyor, geçmek bilmiyor.
Yapıştı mı zamk gibi yakana, kurtulmak ne mümkün.
Bu kış ne oldu bu virüslere araştırılsın.
Bir insanın aylarca burnu akar mı?
Öksürük bitmek bilmez mi?
İsteğin kadar ilaç kullan, vitamin takviyesi yap.
Denemedik bitki çayı, bal, pastil bırakma, nafile!..
Herkes perişan, “Isınsın şu havalar artık” deyip duruyor.
Bu grip domuz mu, keçi mi bilmem ama...
Tek kelimeyle işkence!..