Arjantin’in başkenti Buenos Aires kentindeyiz birkaç günden beri...
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Arjantin, Paraguay ve Venezuela ziyaretlerini takip ediyoruz...
Seyahate dair notlarımızı paylaşacağız gelecek yazılarımızda...
Geleneksel medyaya dair yazılarımızı yazmaya devam edeceğiz.
Çünkü bu konu, içeride çalışanların ve dışarıdaki okuyucu veya seyircilerin pek de umurunda değil gibi...
Oysa geleneksel medya dünyanın hemen her yerinde paraşütsüz düşüşe geçmiş durumda...
Kendilerini hızla dönüştürmeli ve kendi sosyal medyasını oluşturmalı.
***
Akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar aracılığıyla sürekli sosyal medya hesaplarına bağlı olan yeni nesil aslında olağanüstü marazi bir bağımlılık yaşıyor...
Çalışıyorlarmış gibi gözüküyorlar, ama aslında çalışmıyorlar...
Ve sosyal medyada aktif olanlara beş yıl sonra “Ne öğrendiniz, aklınızda ne var?” diye sorulduğunda hiçbiri doğru dürüst bir şey söylemiyor...
Zamanı öldüren ve keyif geçirdiklerini sananları uyuşturan bir açık hava salonu...
Fanatik taraftarların buluştuğu tribünler gibi...
Kamplaşmayı da körüklüyor...
Küçük bir tepki bazen büyük bir çığ veya tsunami dalgası haline gelebiliyor.
***
Ve geleneksel medya Instagram, Linkedin, YouTube, Facebook ve Twitter, Amazon gibi internet siteleriyle olağanüstü bir rekabet ortamına düştü...
Sosyal medyanın yükselişi geleneksel medyanın kitle iletişim araçlarını büyük oranda etkiledi...
“Kitle iletişim araçlarıyla sosyal medya araçları arasındaki en temel fark, kitle iletişim araçlarının izleyiciyi pasif konumda tutması. Sosyal medyada ise izleyici merkezde yer almaktadır” değerlendirmesiyle durumu özetleyen uzmanlar, izleyicilerin kullanıcılara dönüşerek kendi içeriklerini oluşturup başka insanlarla da etkileşim içine girebildiği için sosyal medya her geçen gün cazibe merkezi...
Ve pazar payının sürekli artış göstermesi de bu yüzden...
***
“Geçen 10 yılda, sosyal medya hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi, her geçen gün daha fazla insan sosyal ağlara katılıyor, içerik üretiyorlar ve başka insanlarla etkileşime giriyorlar” diyen uzmanlar şunları söylüyor:
- Firmalar ve markalar bile sosyal medyada artık, sosyal medya pazarlama kampanyaları düzenleyerek mevcut ya da potansiyel müşterileriyle etkileşime giriyor. Bu durum şu soruyu beraberinde getiriyor: Hangi medya, medya sektörü mü yoksa sosyal medya mı kamuoyunu şekillendiriyor?
Salı günkü yazımızda devam edeceğiz...