Dijital bombardıman altındayız. Elektronik cihazların yaydığı frekanslar 20 yıl öncenin belki de 100 katı.
Zamanımızın çok önemli bir bölümü sanal ortamda geçiyor.
Akıllı cep telefonları adeta yeni bir organımız haline geldi.
Onsuz bir yaşamı düşünenlerin sayısı muhtemelen çok azdır.
Tıpkı yemek konusunda olduğu gibi bu konuda da dur durak bilmiyoruz.
Dijitalleşme konusunda hormonlu bitkilere döndük.
Türk Eğitim Derneği (TED), 5’incisini düzenlediği Uluslararası Eğitim Forumu’nda bu konuyu ele alıyor.
Ulusal ve dünyaca ünlü uluslararası konuşmacılar ile toplumun her kesimini temsil eden paydaşların yer alacağı toplantıya geçmeden önce Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2021 yılına ilişkin çocuk istatistiklerindeki dijitalleşmeye bir göz atalım:
Geçen yıl düzenli internet kullanan 6-15 yaş grubundaki çocukların internet aracılığıyla yürüttüğü faaliyetlerde, çevrim içi derse katılma yüzde 86.2 ile ilk sırada yer aldı. Bunu yüzde 83.6 ile ödev veya öğrenme amacıyla internete başvurma, yüzde 66.1 ile oyun oynama veya oyun indirme, yüzde 61 ile paylaşım sitelerinden video izleme, yüzde 55.5 ile internet üzerinden sesli veya görüntülü arama yapma izledi.
Çocukların internette en az yürüttüğü faaliyet ise yüzde 9.1 ile internet üzerinden alışveriş yapmak oldu.
Yaş grubu 6-15 olan çocukların yüzde 36’sı dijital oyun oynarken bu oran 6-10 yaş grubundaki çocuklarda yüzde 32.7; 11-15 yaş grubundaki çocuklarda ise yüzde 39.4 olarak belirlendi.
Dijital oyun oynama oranı yaş grubu ve cinsiyete göre incelendiğinde, 6-15 yaş grubundaki erkek çocukların dijital oyun oynama oranı yüzde 46.1 iken kız çocukların dijital oyun oynama oranı yüzde 25.4 oldu. Bu oran, 6-10 yaş grubu erkek çocuklarda yüzde 38.7, kız çocuklarda yüzde 26.4 iken, 11-15 yaş grubu erkek çocuklarda yüzde 53.7 ve kız çocuklarda yüzde 24.4 olarak belirlendi.
Dijital oyun oynadığını belirten 6-15 yaş grubundaki çocukların yüzde 94.7’sinin hemen her gün veya haftada en az bir defa olmak üzere düzenli olarak dijital oyun oynadığı görüldü. Erkek çocukların yüzde 96.2’sinin ve kız çocukların yüzde 91.8’inin düzenli olarak dijital oyun oynadığı tespit edildi.
Düzenli dijital oyun oynadığını belirten 6-15 yaş grubundaki erkek çocukların günlük ortalama oyun oynama süresi hafta içi 3 saat 2 dakika iken, hafta sonu 2 saat 59 dakika oldu. Kız çocukları için bu sürenin hafta içi 2 saat 18 dakika iken, hafta sonu 2 saat 11 dakika olarak gerçekleştiği belirlendi.
Düzenli dijital oyun oynayan 6-15 yaş grubundaki çocukların yüzde 54.3’ü savaş oyunu oynadığını belirtti. Bunu yüzde 52 ile macera/aksiyon, yüzde 41.8 ile strateji, yüzde 27.5 ile simülasyon, yüzde 26.5 ile spor ve yüzde 19.1 ile rol yapma oyunları izledi.
Düzenli dijital oyun oynadığını belirten 6-15 yaş grubu çocukların oynadıkları dijital oyun türleri cinsiyete göre incelendiğinde, erkek çocukların en fazla oynadığı oyun türünün yüzde 68.4 ile savaş oyunu, kız çocukların en fazla oynadığı oyun türünün ise yüzde 44.3 ile macera/aksiyon oyunu olduğu belirlendi.
Dijital Çağ
V. Uluslararası Eğitim Forumu’nda ele alınacak konu başlıkları da şöyle: Dijital Obezite, Eğitim ve Dijitalleşme, Siyaset ve Dijitalleşme, Dijital Çağda Çocukluk ve Ebeveynlik, İş Dünyası ve Dijitalleşme.
14 Mayıs’ta, TED Ankara Koleji’nde tek günde, farklı salonlarda gerçekleşecek paralel oturumlar herkese açık ve ücretsiz olacak.
Özetin özeti: Dijital obezleşme tüm dünyanın sorunu, özellikle de gelişmekte olan ülkelerin. Geç kalınmadan ciddiye alınacak en önemli konulardan biri ve umarız ciddiye alınır.