15.03.2017 - 11:59 | Son Güncellenme:
Üç boyutlu tasarım, 3D Digital Mock Up ve Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi alanlarında dünya lideri 3DEXPERIENCE şirketi Dassault Systèmes, PSA Group’un premium markası DS Automobiles’in “Virtual Garage” endüstriyel deneyim çözümünü kullandığını duyurdu. Marka, 87. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttığı DS 7 CROSSBACK SUV modelinin lansmanını bu teknolojiyle destekledi. Bu adımla DS Automobiles, showroomlarını ve otomobil satın alma deneyimini, bütün modelleri için “DS Virtual Vision” sürükleyici sanal gerçeklik uygulaması kullanarak farklılaştıracak.
Çoğu tüketici yılda ancak bir veya iki defa otomobil bayisine uğruyor. Sanal teknolojiler sayesinde otomotiv markaları hem perakende noktası hem de tüketici için bu deneyimi farklılaştırabiliyor. DS Automobiles, sanal uygulamalar ve sanal gerçekliği kullanarak, tüketicileri DS 7 CROSSBACK ile buluşturuyor; tüketiciler hem bu modelle hem de diğer DS modelleri ile duygusal bir bağ kuruyor ve lansman öncesi DS 7 CROSSBACK’i keşfetme şansı yakalıyorlar. DS Automobiles bu şekilde bayilerindeki alanı daha etkin kullanarak satışları arttırıyor.
DS Automobiles, “Virtual Garage” uygulamasını kullanarak “DS Virtual Vision” ı ortaya çıkardı ve bu sayede tüketicilerin hem DS 7 CROSSBACK hem de diğer modelleri deneyimlemesini sağladı. Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformu üzerine kurulu “Virtual Garage” üç boyutlu otomotiv satış ve pazarlama materyalleri sunarken, aplikasyonları ve etkinliklerde ortaya koyduğu deneyimlerle duygusal ürün ve marka mesajlarını hedef kitleye iletiyor.
Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda ziyaretçiler, sanal olarak Paris’teki Place de la Concorde’a götürüldü ve burada DS 7 CROSSBACK SUV La Première modelini, şirketin fiziksel olarak aynı mekanda mevcut araçları yanında, resmi lansman esnasında deneyimledi. Ziyaretçiler SUV’nin içinde oturabiliyor, etrafında dolaşıyor, iç ve dışında yer alan ve ürünü farklılaştıran özelliklerini, başlarına takacakları HTC Vive ekranı ile gerçekçi bir şekilde keşfedebiliyorlar.
Fuarı takip eden günlerde DS Automobiles, “DS Virtual Vision”ı Avrupa çapındaki DS STORE’larda devreye sokacak. Bu şekilde tüketiciler, hayallerindeki DS aracını sanal gerçeklik ortamında renk, model, donanım ve ekipmanları seçerek tasarlayabilecekler.
Dassault Systèmes, Ulaşım ve Mobilite Sektörleri’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Olivier Sappin şunları söyledi: “Etkin araç pazarlama ve satışı, fikir ve tasarımla başlayan sürecin tamamlanması anlamına geliyor. 3DEXPERIENCE platformu sayesinde otomotiv markaları farklılaşma, etkinlik ve showroom deneyimini yeni baştan keşfetme fırsatı yakalıyorlar. Bu deneyimlere oyun, sanal gerçeklik, etkileşim ve keşif unsurlarını, henüz fiziksel bir araç mevcut değilken, entegre etme şansı doğuyor.”