Osman Gençer

Osman Gençer

ogencer58@gmail.com

Tüm Yazıları

İzmir’de fuarcılık alanında yıllardır sessiz sedasız iki büyük mucize, iki büyük devrim gerçekleştirildi. 

Birincisi Mermer Fuarı, ikincisi Gelinlik Fuarı.. 

***

Bizim kısaca Mermer Fuarı, uluslararası adıyla “Marble İzmir” olarak bilinen bu organizasyon, 1989 yılında Kültürpark’ta, İzmir Enternasyonal Fuarı içinde ilk defa üniversite sanayi işbirliği ile “İzmir Mermer Günleri 89” adıyla başladı. 

1995 yılında ise ilk kez fuar olarak düzenlendi. 

İzmir fuarcılığına büyük katkıları olan Kültürpark’ta 1995’te yolculuğuna başlayan Marble İzmir Fuarı, bu sene 30 yıllık büyümesinin gururunu yaşıyor. 

Haberin Devamı

***

47 katılımcısı ve toplamda 4 bin 719 ziyaretçiyle serüvenine başlayan Türkiye’nin en büyük ihtisas fuarı MARBLE İZMİR, aradan geçen 30 yılda Fuar İzmir’in de inşası ile birlikte vites yükseltti. 

Yıllar içinde uluslararası çapta saygın bir fuar haline gelen ve dünyanın sayılı doğal taş fuarlarından biri haline gelen MARBLE İZMİR, bugün binden fazla katılımcıyı ve 100’den fazla ülkeden on binlerce profesyonel ziyaretçi ağırlıyor. 

***

Fuar, yalnızca dünyadaki doğal taş rezervlerinin üçte birine sahip ülkemizin doğal taşının tanıtılması ve pazarlanmasını değil, aynı zamanda sektördeki son teknolojik gelişmelerin ve yeniliklerin de sergilenmesini sağlıyor. 

Maden ocaklarından nihai ürünlere kadar uzanan geniş bir yelpazede, doğal taşın farklı kullanım alanları ve yeni akımları fuarda görülebiliyor. 

***

“Marble İzmir”, bu sene 9 Nisan’da 30. kez kapılarını açtı, bugün de kapatıyor. 

30. yıla özel etkinliklerin de yer aldığı bu son fuar, yine dünyanın dört bir yanından katılımcı ve ziyaretçiye ev sahipliği yaptı, Çin, Hindistan, Mısır, Rusya, Birleşik Krallık, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve Irak’tan profesyonelleri ağırladı.

Etkinliklerde sektördeki son teknolojik gelişmeler, sürdürülebilir madencilik uygulamaları, tasarım sergileri, B2B görüşmeleri ve dijitalleşme süreçleri ele alındı. 

***

Ve şimdi gelelim asıl önemli meseleye.. 

*** 

Marble İzmir’in ilk yılında Türkiye’nin doğal taş ihracatı 77 milyon dolar iken yıllar içinde fuarın da katkısı ile ihracat geçtiğimiz yıl 1,88 milyar doları aştı. 

Haberin Devamı

Yani, sektör fuarı, fuar da sektörü büyüttü ve Marble İzmir, yıllar içinde doğal taş ihracatının can damarı haline geldi. 

Türkiye’nin doğal taş sektöründe dünya rezervlerinin üçte birine sahip olma avantajı yanında, renk ve desen zenginliğine de sahip olmasının da etkisiyle son 10 yılda, doğal taş ihracatı, Türkiye ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolarlık katkı sağladı. 

Çin, özellikle blok mermer ihracatında birinci sıradaki yerini koruyor. 

*** 

Keza, 19 kez düzenlenen Gelinlik Fuarı’nda da benzer başarıyı yaşıyoruz. 

***

Yani anlayacağınız.. 

İzmir’in Mermer ve Gelinlik Fuarları gerçek bir devrim öyküsü, olabildiğince büyük bir gururlanma hikayesidir. 

Son yıllarda globalleşen dünyaya tersten çakan, “küreselden yerele” büyümeyi teşvik eden sisteme kafa tutan bir mücadelenin zaferidir. 

Çünkü bu fuarlar, “yerelden küresele” büyümeyi gerçekleştirdiler. 

Uluslararası baskıcı “küyerel” düzeni tamamen tepetaklak ettiler. 

Haberin Devamı

“Küresel düşün, yerel davran” işleyişini, “yerel düşün, küresel davran” diyerek, lehimize çevirdiler. 

Ve tabii ki, gururumuz olmayı sonuna kadar hak ettiler.