02.12.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:
Metin Dülger’in librettosunu yazdığı, Çetin Işıklı’nın müziğinde imzası olduğu “Alaz ile Cemre”nin koreografı Deniz Özaydın. Özaydın “Eserde İhtiyar Bey’in tek oğlu Alaz’ın kazandığı zafer kutlanırken bilge Şaman’ın baktığı fal sonrası delikanlının Issık Gölü’nde kader avına çıkışı ve sırtından vurduğu alageyiğin güzeller güzeli Cemre’ye dönüşmesi ama gölün onlara mezar olması anlatılıyor. Libretto ve bestenin uyumunu hareket diliyle tamamlamaya çalışmak en önemli hedeflerden biriydi” diyor.
“Kurban” balesi kadın erkek ilişkilerini irdeliyor. İkili ilişkilerin inişli çıkışlı doğasını beden diliyle gözler önüne seriyor. Chopin’in müziğine Uğur Seyrek’in koreografisi eşlik ediyor.
Akın Sevgör’ün müziğini yaptığı “Minval” hem insan ilişkilerindeki varoluşsal nedeni arıyor hem varoluşu sorguluyor. Koreografı Berk Sarıbay “Yaşamımızı ilişkiler üzerine kuruyoruz. Yaşamımızı da hep ilişkilerimiz belirliyor. Projeyi tasarlarken insanlar arasındaki ilişkilerin en temelini oluşturan önemli değişkenlikler olan güven, anlayış, empati, tutku, dönüşüm ve kaos gibi olguların bütününe odaklanmaya çalıştım” diyor.
Kadın erkek ilişkilerini beden diliyle anlatan “Danzon” ise ilişkilerdeki zıtlıkları siyah ve kırmızı ile sembolize ediyor. “Kırmızı” ile soyluluk ve ağırbaşlılık; “siyah” güç ve asaletin temsili oluyor. Artura Manquez’in müziğine yapılan koreografide Armağan Davran ile Volkan Ersoy’un imzası var.