27.04.2024 - 18:17 | Son Güncellenme:
Ahmet YEŞİLMEN- Uğur ŞAHİN/ İSTANBUL (DHA)
İmamoğlu, 40 metre uzunluğunda, 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli, yüzde 100 elektrikli metrobüsün test sürüşüne katıldı.İmamoğlu'na İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy da eşlik etti. Eyüpsultan’daki Edirnekapı İETT Garajı’ndan başlayan yolculuk, Avcılar Kampüs Durağı’nda son buldu.
“EN DOĞRU KARARI VERMEK İSTİYORUZ”
Test sürüşü öncesinde açıklamalarda bulunan İmamoğlu, "Temel isteğimiz şu: Tabii ki metrobüs hattının verimliliği, konforu, yolcu yığılmasını azaltan bir şekilde insanlarımıza hizmet etmesi. Şunu söyleyeyim; metrobüs tabii şu anda biliyorsunuz Avcılar'dan Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan, önemli bir ulaşım aracımız. Milyonu aşan yolcuya sahip günlük kapasitesi var. Tabii bu hat üzerinde olası, şu anda yapımı bitmek üzere olan, yapımı devam eden ve başlanacak olan metro hatlarımız da var. Ama bütün onların, yıllara sarih bir şekilde İstanbul ulaşımına katkısı ne olacak? Metrobüs hatlarından beklentimiz ne olacak? Kısa, orta, uzun vadede bu iyileşmeyi sağlayıcı, bu tarz araçların sayısı ne olmalı? Bütün bu verimlilik hesapları üzerinden, bu araçla ilgili kanaatlerimizi olgunlaştıracağız. Günün sonunda, en doğru kararı vermek istiyoruz. Bizi cezbeden tarafı, yüksek sayıda yolcu kapasitesine sahip olması, sahadaki performansı. Yüksek sayıda 400’ün üzerinde yolcu kapasitesine sahip. Ki şu an bizim en yüksek kapasiteli aracımız 280 yolcu kapasitesine sahip. Onun 1,5 katına yakın bir kapasiteye sahip olması ve tabii sıfır emisyonlu bir araç olması. Diğer koşulları da olgunlaştırdığımızda, sizleri bilgilendireceğiz. Bir görelim performansını bakalım." dedi.
"UMARIM HAYIRLISI OLUR"
İmamoğlu, "Daha önce, biliyorsunuz, çok olumsuzluklar yaşandı. Araçlar alındı, uyumsuz oldu. Araçlar gidemedi. Yokuş tırmanamadı. Parçası bulunamadı. Araçlar daha sonra, neredeyse tedavülden kalktı. Ve tabiri caizse, hurdaya dönüşecek şekilde çürümeye terk edilmek zorunda kaldı. Bu bahsettiğim şey 16-17 yıl öncesinin bir talihsiz hikayesi. Ama biz, bütün işlerimizi çok ince eleyip, sık dokuyarak yapmak gayretindeyiz. Çünkü vereceğimiz her kuruş lira, milletimizin parası. Onun için, en doğru şekliyle yatırım yapma gayreti içerisindeyiz. Umarım hayırlısı olur." ifadelerini kullandı.
"420 KAPASİTELİ"
İETT Genel Müdürü İrfan Demet, "Aracımızın teknik özellikleri hakkında bazı bilgiler vereceğim. İETT işletmeleri Genel müdürlüğü olarak dünyada gelişen teknolojileri yakından takip ediyor rasyonel olanları İstanbulumuza kazandırıyoruz. Bunun bir örneği de arkamızda gördüğümüz metrobüs. Aracı İETT Metro İstanbul iş birliği ile test amacıyla şehrimize getirdik. 1 Nisan’dan itibaren metrobüs hattında test ediyoruz. Zincirlikuyu Beylikdüzü son durakta testlerimizi gerçekleştiriyoruz. Şu ana kadar 1100 km yol yaptık. 40 metre uzunluğunda, dört vagonlu, üç körüklü ve 420 yolcu kapasiteli araç. En önemli özelliklerden bir tanesi 420 yolcu kapasitesinde olması. Yani çok yüksek kapasitede bir metrobüs. Aracımız elektrikli sıfır emisyonlu çevreci bir araç. Otonom kullanılma özelliğine sahip yani sürücüsüz de bu aracı kullanabiliyoruz" dedi.