Son Güncellenme:
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte artık gayrimenkul alım, satım ve kiralama işlemleri için de online hizmetlerden yararlanılmaktadır. Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'nün geliştirdiği uygulamalar sayesinde birkaç kolay adımda gayrimenkullere ilişkin parsel, tapu ve konut sabıkası sorgulama işlemleri internet üzerinden gerçekleştirilebilmektedir.
Gayrimenkul sorgulama, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün gayrimenkullere dair tapu ve kadastro işlemlerini standart hale getirerek, müdürlüğün sorumluluk kapsamındaki işlemlerin yasal düzenlemelere uygun bir şekilde yürütülmesini sağlayan sistemdir. Uygulamanın amacı; eskiden vatandaşların yalnızca müdürlüklere gidip personelden yardım alarak yaptırabildikleri işlemleri, bilgisayar ve mobil cihazlar üzerinden kendi başlarına kolayca yapabilmelerini sağlamaktır. Kapsamlı yazılımlarla güvence altına alınan sistem, yapılacak işlemlerin en güncel mevzuatlara uygun olarak yürütülmesine olanak tanıması, hızlı ve güvenli olması nedeniyle son derece avantajlıdır.Çevre ve Şehircilik Bakanlığının katkılarıyla hayata geçirilen Coğrafi Bilgi Bankası sistemi sayesinde vatandaşlar, konut satın almadan önce yapının inşa tarihi, ruhsat durumu, kat irtifakı, kat mülkiyeti gibi bilgilerine internet üzerinden ulaşılabilmektedir. Böylece konut dolandırıcılığı ve alım satımda yanlış beyan sunulmasının önüne geçilmektedir.Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün Parsel Sorgulama Uygulaması ile gayrimenkule ilişkin ada parsel bilgilerine kolayca ulaşılabilmektedir. Ayrıca e-devlet uygulaması üzerinden müdürlüğün Tapu Bilgileri Sorgulama, Tapu ve Kadastro Harç ve Döner Sermaye Sorgulama, Döner Sermaye Ödeme, Tapu Telefon Bilgileri Beyanı, Tapu Taşınmaz Beyanı gibi işlemler de yapılabilmektedir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün
Parsel Sorgulama uygulamasınaulaşmalısınız. Gayrimenkule ilişkin parsel sorgulaması yapabilmek için gayrimenkulün bulunduğu il, ilçe, mahalle gibi bilgilerin sisteme girilmesi yeterlidir. Sistemde enlem ve boylam ile sorgulama yapmak da mümkündür.E-devlet üzerinden yapılacak işlemler için ise e-devlet şifresi almak gerekmektedir. Kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden yararlanmak için alınması gereken bu şifre, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan fotoğraflı kimlik, ehliyet, çalışma izin kartı, evlilik cüzdanı veya ikamet tezkeresi gibi belgeler kullanılarak yurt içindeki PTT Merkez Müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir. Yurt dışında yaşayan vatandaşlar, e-devlet şifresini elçilik ve konsolosluklardan alabilmektedir. Gayrimenkul bilgilerini sorgulamak isteyen vatandaşlar e-devlet sistemine mobil imza, elektronik imza, T.C. kimlik kartı bilgilerini veya internet bankacılığını kullanarak giriş yapıp şifre oluşturabilirler. E-devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra
gerekli adımları takip etmek gerekmektedir.