02.06.2018 - 14:04 | Son Güncellenme:
AA
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Gürcan Karakaş da projenin Türkiye için makroekonomik gerekliliğin yanında ileri teknoloji alanında olmasından dolayı stratejik olarak çok büyük önem teşkil ettiğini ve doğru bir proje olduğunu belirtti.
Karakaş, son 12 yıldır otomotiv teknolojilerinin içinde aktif rol aldığını anımsatarak, şöyle devam etti:
"Teknolojideki gelişim klasik otomobili bir mobilite ekosistemine dönüştürecek. Projemizdeki yüksek motivasyon ve kararlılığı, ülkedeki büyük potansiyelin kullanımıyla birleştirdiğimizde küresel pazarda söz sahibi olunacağına kesin gözüyle bakıyorum. Türkiye'de doğdum, büyüdüm, bu ülkede okudum. İş hayatına Türkiye'de adım attım. Bu projeyle küresel pazarlarda edindiğim bilgi birikimimi ve tecrübemi ülkeme aktarabilme fırsatım olduğu için çok mutluyum. Emin olun Türkiye, küresel ortamda rekabet edebilen bir marka ve otomobilden daha fazlasını yapacak."
YERLİ OTONUN BAŞINA GETİRİLDİ
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ'nin kuruluşunun tamamlandığı ve başına Mehmet Gürcan Karakaş'ın getirildiği bildirildi.
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu tarafından yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde 2 Kasım 2017'de imzalanan protokolle Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) koordinasyonunda Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding'in güçlerini birleştirerek oluşturduğu Ortak Girişim Grubu'nun çalışmalarında önemli bir noktaya gelindi.
Yerli bir marka yaratma hedefiyle çıkılan yolculukta, şirketin kuruluş ve ortaklık sözleşmeleri için imzalar 31 Mayıs'ta atıldı.
Şirketin adı "Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ" olarak belirlendi. Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding'in şirketteki payları yüzde 19'ar, TOBB'un payı da yüzde 5 olarak belirlendi.
Şirketin başına, dünyada küresel otomotiv alanında başarılarından söz ettiren Türk yöneticilerden Mehmet Gürcan Karakaş getirildi. Karakaş görevine 1 Eylül itibarıyla başlayacak.
Tasarım ve mühendislik için temel adımlar atılıyor
Yerli otomobil markasının oluşturulmasında büyük önem teşkil eden tasarım süreci başlatıldı. Tasarım sürecinde önemli yerli ve uluslararası isimlerin desteği alındı. Tasarımın, 2019 sonunda çıkarılacak prototip araçla halkın beğenisine sunulması hedefleniyor.
Türkiye'nin Otomobili, geleceğin teknolojileri üzerine inşa edilerek, aracın teknik özellikleri çağın tüm gereksinimlerini karşılayacak.
Yeni nesil araçların temelini oluşturacak olan platformun çalışmalarına başlandı ve platform özellikleri çağın önemli teknolojileri olan elektrikli, bağlantılı ve otonom sürüş özellikleri göz önünde bulundurularak belirlendi.
Bundan sonraki süreçte, şirket için kilit diğer pozisyonlar doldurulacak, şirket içi yapılar oluşturulmaya başlanacak, mühendislik ve tasarım çalışmalarına hız verilecek.
"Proje, Türkiye'nin teknolojik atılımına liderlik yapacak"
Açıklamada konuya ilişkin görüşlerine yer verilen Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Ortak Girişim Grubu ile finansal ve mali analiz çalışmalarını ve şirketleşme sürecine ilişkin işlemleri tamamladıklarını belirterek, şirketin yol haritasının belirlendiğini kaydetti.
Özlü, Türkiye'nin Otomobili Projesi'nin, Türkiye'nin teknolojik atılımına liderlik yapacağını ve diğer tüm sektörler için bir teknoloji platformu vazifesi göreceğini vurgulayarak, "Türkiye'nin önde gelen 5 şirketi ve Türk özel sektörünün temsilcisi TOBB ile birlikte bakanlığımızın da desteğiyle bundan sonraki süreç daha hızlı ilerleyecektir. Süratle tasarım ve üretim faaliyetlerine başlayacağız. Bu yalnızca bir otomobil üretme projesi değil, aynı zamanda fikri mülkiyet hakları bize ait olan, markası, tasarımı, yazılımı ve teknolojisiyle yerli bir atılımın önemli bir basamağıdır. Bu iş, ileri teknolojidir, teknolojik dönüşümdür." değerlendirmesinde bulundu.
Hisarcıklıoğlu: "Şirket hissedarı olarak projenin başarısı için azimle çalışmaya devam edeceğiz"
Kurulan şirketin hayırlı olması temennilerini ileten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "24 Mayıs 2017 tarihinde gerçekleştirdiğimiz 73'üncü TOBB Genel Kurulu'nda Cumhurbaşkanımızın bize verdiği görev neticesinde, Türkiye'nin bu hayalini hayata geçirebilmek ve beş babayiğidimizi bir araya getirmek için bugüne kadar yoğun bir mesai yürüttük. İlk adımı finansal ve teknik fizibiliteyi hazırlamak üzere 2 Kasım 2017 tarihinde İşbirliği Protokolü'nü imzalayarak attığımız bu yolculukta bugün şirket kuruluşu aşamasına ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Projede şu ana kadar üzerimize düşen görevi yerine getirmekle birlikte, bugünden sonra da 1,5 milyon üyemizi temsilen şirket hissedarı olarak projenin başarısı için azimle çalışmaya devam edeceğiz. İlk günden bu yana desteklerini esirgemeyen Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanımıza ve bizimle üreten Türkiye vizyonunu paylaştıkları için tüm ortaklarımıza teşekkür ederim" dedi.
Özilhan: "Yerli üretimi her zaman stratejik önceliklerimiz arasında tutuyoruz"
Türkiye'nin otomobili projesi için yapılan çalışmaların somutlaşmasından mutluluk duyduklarını belirten Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, "Türkiye'nin en önemli sınai gruplarından biri olarak, yerli üretimi her zaman stratejik önceliklerimiz arasında tutuyoruz. Bu değerli projenin sadece üretim açısından değil, aynı zamanda oluşacak ekosistem ile ekonomi, teknoloji ve istihdam açısından da ülkemize önemli kazanımlar getireceğine inanıyoruz. Türkiye'nin otomobili projesinin sürdürülebilir sonuçlar üreterek, ülkemizin ve ekonomimizin gücüne güç katmasını diliyorum" dedi.
Sancak: "Ülkemize hayırlı olmasını diliyorum"
BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak da "2017 sonunda Milli Otomobil Ortak Girişim Grubu olarak yola çıktığımız günden buyana geçen 5 aylık sürede hızlı ve etkin bir çalışma ile hem 10 yıllık detaylı yol haritamızı ve iş planımızı belirledik, hem finansal fizibilitemizi tamamladık, hem de icranın liderliğini yapacak Genel Müdürümüzü aramıza kattık. Tamamlanan bu başarılı ve uyumlu çalışma dönemi için, Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere, Bilim ve Sanayi Bakanımıza; TOBB'a ve ortaklarımıza şükranlarımı sunuyorum. Ülkemize hayırlı olmasını diliyorum. Yerli ve Milli Sanayii anlayışını misyon edinmiş BMC markamız, 54 yıllık otomotiv deneyimi ve bugün 2 bin 300 çalışanı ile ülkemizin ve projemizin hizmetinde olacaktır" dedi.
Kıraç: "Türkiye'nin Otomobili Ortak Girişim Grubu'nun sürekliliğine olan inancımızı bu imza ile taçlandırıyoruz"
Kök Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç ise "Yıllar içinde pek çok zorlukları aşan Türk otomotiv sanayi ve yan sanayii gerek üretim gücü gerekse toplam ihracatıyla, örnek gösterilen çok yüksek bir noktaya geldi. Böylesi güçlü bir konuma erişmişken Türkiye'mizin, kendi markasını, yabancı bir ortağa ihtiyaç duymadan, kendi imkânlarıyla da yapabilecek seviyede olduğunu ısrarla söyledim. Türkiye'nin Otomobili Ortak Girişim Grubu'nun sürekliliğine olan inancımızı bu imza ile taçlandırıyoruz. Türkiye'nin kendi markasıyla da küresel arenada yer alabilmesini gönülden diliyor ve bunun için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğimizi bizzat vurgulamak istiyorum" dedi.
Akça: "Gürcan Karakaş'a da bu önemli görevinde başarılar diliyorum"
Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça, "Turkcell olarak, Türkiye'yi teknolojide tüketen değil, üreten ülke konumuna taşıyacak işler yapmak en büyük hedefimizdir. Bu kararlılıkla ve çeyrek asırlık teknoloji birikimimizle Cumhurbaşkanımızın himayelerinde yola çıkan Türkiye'nin Otomobili Ortak Girişim Grubunda yerimizi aldık. Dünyanın ilk dijital operatörü olarak otomotiv, sağlık, eğitim, finans gibi farklı alanlarda da katma değerler üretmeye devam ediyoruz. Bugün, bu tarihi projede ‘dönüm noktası' denebilecek bir adım atarak üretimi gerçekleştirecek şirketin kuruluşunu ve şirketin üst yöneticisini kamuoyuna duyuruyoruz. Ülkemiz için hayırlı, uğurlu olmasını temenni ediyor, Gürcan Karakaş'a da bu önemli görevinde başarılar diliyorum. Yerli otomobil fikrinin sahibi ve lideri Cumhurbaşkanımıza, projenin çalışmalarında hep yanımızda olan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanımıza, Türkiye'nin otomobilinin üretilmesi için birlikte yola çıkan Ortak Girişim Grubu'ndaki yol arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Projeye göstermiş oldukları yakın ilgi dolayısıyla medyamızın değerli mensuplarına ve desteğini daima yanımızda hissettiğimiz milletimize de teşekkür ediyorum" dedi.
Zorlu: "Türkiye'nin otomobili projesi hızlı ve en verimli şekilde hayata geçecek ve dünyada da örnek gösterilecek"
Yerli otomobil projesini Türkiye'nin sanayisinin gücünün ve geleceğin teknolojilerinde söz sahibi olma idealindeki kararlılığının göstergesi olarak tanımlayan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu şöyle konuştu: "Zorlu Grubu olarak; yerli sanayiye ve geleceğin akıllı teknolojilerine yatırım yaparak büyümeyi hedeflerken; bu projenin parçası olduğumuz için büyük memnuniyet ve gurur duyuyoruz. Zorlu Holding'in teknolojide ve sanayideki bilgi birikimi, insan kaynağı ve gücü her zaman bu projenin hizmetinde olacaktır. İnanıyorum ki; Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız ve TOBB'un destek ve koordinasyonunda, bugüne kadar yurt dışında benzer alanlarda çalışmış, bilgi ve deneyim kazanmış Gürcan Karakaş gibi değerli bir ismin de projeye katılımıyla birlikte, Türkiye'nin otomobili projesi hızlı ve en verimli şekilde hayata geçecek ve dünyada da örnek gösterilecek".
Mehmet Gürcan Karakaş kimdir?
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ'nin başına getirilen Üst Yönetici (CEO) Karakaş, 1965'te Antalya'nın Akseki ilçesinde doğdu. İlk ve ortaokulu Almanya'da, liseyi Ankara'da tamamlayan Karakaş, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun oldu.
Mezuniyetten bir gün sonra Aselsan'da tasarım mühendisi olarak iş hayatına başlayan Karakaş, 1990 yılında Bosch Türkiye'ye geçti ve 1997'de Bosch Türkiye'nin satış direktörü oldu.
Karakaş, iki yıl genel müdür yardımcılığı görevini sürdürdükten sonra 2004'te Bosch Türkiye'nin başına geçti ve bu süre zarfında 600 milyon avroluk yatırımla ürün geliştirme biriminin büyütülmesine ve satış ağının yeniden şekillendirilmesine liderlik etti. Karakaş yönetiminde 9 bin 600 çalışanlı Bosch Türkiye, senelik 1,5 milyar avroluk ciroya ulaştı. 2007 yılında Bosch Küresel'de grubun en karlı iş birimi Otomotiv Satış Sonrası Hizmetleri'nde tüm dünya için satış ve pazarlama sorumlusu olan Karakaş, Bosch Car Service'i yeniden yapılandırarak şirketin veriminin önemli derecede artırılmasına liderlik etti.
Karakaş, son 5 senedir Bosch'un stratejik önemli kollarından 18 bin çalışanlı ve 4 milyar avro cirolu Elektrikli Tahrik Sistemleri'nde icra kurulu üyeliği, satış ve pazarlama iş birimi sorumluluğunu üstleniyor.
Asya'daki zorlu projeler için de ilk akla gelen isimlerden biri olan Karakaş, kendisine bağlı çalışan Kore'de bir ve Çin'de iki ortak girişimin yönetim kurulu başkanlığını yürütüyor. Karakaş, 2011 yılında Alman ekonomi gazetelerinden Handelsblatt'ın yaptığı araştırmada, Almanya'nın en büyük 30 şirketini yönetmeye aday 100 yöneticiden biri olarak seçildi.