EkonomiKent tanıtıyor, poşet topluyor, okul yapıyor

Kent tanıtıyor, poşet topluyor, okul yapıyor

11.12.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

MNG Kargo, kargo kolisiyle kentleri tanıtıyor. Her gün gidilen binlerce noktadan poşet toplayarak geliriyle okullar yaptırıyor

Kent tanıtıyor, poşet topluyor, okul yapıyor

Kargo sektörünün önemli firmalarından MNG Kargo, kendi iş alanında büyürken, bir yandan da sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştiriyor. 26 aktarma merkezi, 2 bin araç, 600 şubeyle kargo taşıyan şirket, toplama noktalarına bıraktığı özel kutularla naylon poşetleri toplayarak geri dönüşüm sağlıyor.
Buradan sağlanan gelirle okullar yaptıracak. MNG Kargo, bir başka projede de kargo ambalajlarına kentlerin simge fotoğraflarını basarak tanıtım katkısında bulunuyor.
MNG Kargo’da 6 bin 200 kişinin çalıştığını belirten Genel Müdür Aslan Kut, “Şimdiye kadar birçok sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdik. Tokat’ın yazmalarını, tarhanayı, Akçaabat köftesini özel küplerle bütün Türkiye’ye ulaştırdık. Şimdi gündemimizde daha önemli ve yeni projeler var” dedi.

Haberin Devamı

‘Yüzde 30 büyüdük’
MNG Kargo teşkilatının 20 bölge müdürlüğüne ayrıldığını ve 220 ülkeye numune ve döküman taşıdığını anlatan Kut, “2007 yılında yüzde 30 büyüdük. 2008’de yine bu civarda bir hedef koyduk ve revize etmedik. Yatırımları kesmiyoruz. Araçları yeniliyoruz. Loca sistemine dönüşüyor. Kargo birbirine baskı yapmadan taşınacak. Hibrit araç kullanacağız. 600 şubede bunları göreceğiz. Teknolojı hızlı gelişiyor. E - ticaret, pazarı büyütebilir. Yeni bir sistem geliştiriyoruz. İnternetten ‘kargom var’ diyeceksiniz. Biz ulaşıp alacağız” diye konuştu.

Kentlerin dili
MNG Kargo’nun kuruluş aşamasında Avrupa standartlarını tanımladığını ve her ay adres güncellemesi yaptığını anlatan Kut, bütün Türkiye’nin adres olarak sistemlerinde bulunduğunu belirtti. Kut, sosyal sorumluluk projeleri ile ilgili olarak şunları söyledi:
“Yüzlerce kütüphane kurduk. Türkiye’den malzeme toplayıp ulaştırdık. 2008 başından bu yana yeni bir gündemimiz var. Bir dünya şirketi olmak istiyoruz. Sistemi yeniliyoruz.
Pazarı büyütmek istiyoruz. Kentlerin Dili programı ile 16 ile gittik. Gaziantep’ten başladı, devam ediyor. TV programı hazırlıyoruz. Yöreleri hikayeleriyle ekrana taşıyoruz. Hangi ile gittiysek kargolarda onları anlatıyoruz. 24 il daha geliyor. O ilden çıkan kolilere ilin simge fotoğraflarını basarak tanıtımını yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Kutu veriyor
Bir taraftan da poşet topladıklarını anlatan Kut, bunların geliriyle okul yaptıklarını anlattı. Kut, “Her ay 20 milyon naylon poşet çöpe gidiyor. Topluyor, geri dönüşüm sağlıyoruz. Bunların geliri ile okul yapacağız. Her gün 260 bin noktaya gidiyoruz. Şık bir kutu hediye ediyoruz. Tüketici oraya atıyor, biz topluyoruz. 30 bin kutu koyduk, 100 bin olacak. Seneye şubatta temel atacağız” diye konuştu.

Yüzde 35 kadın kotası
100’ün üzerinde eğitim şubesinde profesyonel şirketlerden destek alarak eğitim yaptıklarını belirten Kut, “Yüzde 35 kadın kotası koyduk. Kadın sürücülerimiz, kuryelerimiz var. Aktarmalarda manifesto bölümleri tamamen kadındır” dedi.
Ayda 30 bin müşteriye giderek her türlü veriye ulaştıklarını belirten Kut, sektörle ilgili olarak şöyle konuştu:
“Sektör 20-25 yıldır çok iyi yerlere geldi ama daha çok yol var. Gelişmiş ülkelerde posta sektörü var. Bizde PTT’nin posta tekeli yasal düzeyde sürüyor. Haberleşme mektupları ve posta kartları diyor yasa. Net bir ayrım yok. Ama bu cinsten gönderiler toplamın yüzde 2’si bile değil.
Regülasyona ihtiyaç var. Kara Taşıma Kanunu çıktı. Hiç yoktan iyi. Ancak sektörün her tarafı aynı kanunla yönetilmek isteniyor. Yolcu taşımacılığı, kurye, kargo aynı şey değil. Yeni bir kanuna ihtiyaç var. Hazırlandı ama maalesef Meclis’e gelemedi. AB süreci durunca kaldı.
Sektörde 65 bin kişi istihdam ediliyor. Kanunu çıksa 265 bin olabilir. Düzenleme kurulu olacak. Dünyaya açık bir posta network’ünün parçası olacağız. Bir masa, bir kasa iş yapan şirketler var. Otobüsle kargo taşınıyor. Şirket kuruluşlarında 150 bin YTL yatırım şartı var. 150 bin YTL de yetki belgesi için isteniyor. Her beş yılda bir yenilemek gerekiyor.”