27.08.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
MİTHAT YURDAKUL / ANKARA - ABD, Çin, Rusya, Avrupa, Afrika ve Orta Doğu’dan toplam 1.5 trilyon dolar iş hacmine sahip 30’u aşkın e-pazaryerini Türkiye’de buluşturacak zirvenin ana gündem maddesi yapay zekanın ticarete etkileri olacak. Zirvede Türk firmalarıyla e-ticaret devlerinin üst yöneticilerinin de bir araya gelmesi planlanıyor.
ANA GÜNDEM YAPAY ZEKA
4-5 Eylül’de Haliç Kongre Merkezi’nde “IGEXX İstanbul Küresel e-İhracat Zirvesi” düzenlenecek. Ticaret Bakanlığı himayesinde gerçekleştirilecek zirvede organizasyonu Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) üstlenirken, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) partner olarak yer alacak.
Zirveye ilişkin bilgilendirme toplantılarında konuşan Ticaret Bakanlığı E-İhracat ve Yeni Nesil Teknolojiler Daire Başkanı Hasan Önal, “Zirveye 30’un üzerinde pazaryeri geliyor. ABD’den Amazon, Walmart, Wayfair; Rusya’dan Ozon, Wildberries; Çin’den Alibaba, Tmall, Temu, JD; Meksika’dan Liverpool; Brezilya’dan Mercado Libre; Almanya’dan Otto; Afrika kıtasında Cezayir, Mısır, Gana ve Fildişi Sahili gibi ülkelerinde aralarında bulunduğu 11 ülkede faaliyet gösteren e-ticaret devi Jumia ve Africasokoni, Takealot; Hindistan’dan Myntra, Amazon India, Relianze Grup, AJIO; Dubai merkezli Ortadoğu’nun en büyük pazaryerlerinden olan Noon ve tabii ki Hepsiburada, Trendyol, PttAVM gibi ülkemizdeki bütün pazaryerleri burada buluşacak” dedi. 5.8 trilyon dolarlık küresel e-ticaret hacminin 2.9 trilyon dolarının dijital pazaryerlerinden sağlandığını belirten Önal, şöyle devam etti:
“Türkiye’de bir araya getireceğimiz pazaryerlerinin de kabaca 1.5 trilyon dolar hacmi var. Türkiye’de e-ihracatı geçtiğimiz yıl 5 milyar dolarla kapadık. Bu yıl da muhtemelen 8.4 milyar dolar ile kapayacağız.”