20.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
İnternet penetrasyonu ve sosyal medya kullanımının arttığı günümüzde fotoğraf çekmek günlük hayatın bir parçası haline geldi. Daha çok cep telefonlarıyla çekilse de kendini farklılaştırmak isteyenler profesyonel fotoğraf makinelerine yöneliyor.
Canon Eurasia Tüketici Ürünleri Grubu Satış ve Pazarlama Müdürü Yavuz Bahadıroğlu, kalite beklentisindeki artışın bir önceki yıla göre üst segment ürünlerin satışlarının artmasına ve giriş seviyesi ürünlerin satışının düşmesine neden olduğunu söyledi. Kullanıcıların artık sadece fotoğraf değil aynı zamanda video çekmeye de başladığını belirten Bahadıroğlu, “Video paylaşımı yapan birçok fenomenin ortaya çıkmasıyla birlikte fenomen olmak isteyenler yeni çözümler aramaya başladı. Canon olarak trendlere göre geliştirdiğimiz Vlogger paketimiz yoğun ilgi görmeye başladı” dedi.
Türkiye’de fotoğraf makinesi satış rakamlarını da değerlendiren Bahadıroğlu, “2018’in ilk yarısı başarılı bir dönemdi. İkinci yarısında kur dalgalanmalarından dolayı satın alma kararları biraz ertelendi. Ancak yıl sonuna doğru tekrar pazarda hareketlenmeler gerçekleşti. Pazar araştırma firmalarından aldığımız sonuçlara göre Canon 2018 yılında bu dalgalanmalardan en az şekilde etkilenmeyi başardı ve pazar payını yüzde 4.6 artırarak yüzde 61’e çıkardı. Sektördeki liderliğimizi korumaya devam ediyoruz” dedi.
Yavuz Bahadıroğlu, 2019 yılının ikinci yarısıyla ilgili de, “Bu yılın özellikle ikinci yarısının olumlu geçeceğini düşünüyoruz. Bir önceki yıla göre satışlarımızı yüzde 10 büyüme ile tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Bu sonuca ulaşmamızda İstanbul Sirkeci’de açtığımız Canon Deneyim Merkezi’nin çok büyük katkısı olacak” değerlendirmesini yaptı.
Kur artışlarının fiyatlardaki etkisini de değerlendiren Bahadıroğlu, “Fiyatlara ektisi olumsuz yönde oldu. Fiyatlar kurlara endeksli olduğu için kurlardaki değişim fiyatları doğrudan etkiliyor. Kur artışının gerçekleştiği dönemde, artışın tüm etkisini fiyatlarımıza yansıtmayıp, sürecin müşterilerimize en düşük seviyede yansımasını sağlamaya çalıştık. Kurlar ilk arttığı zaman satışlar da aynı şekilde yavaşladı ancak sonrasında kurlar stabil hale geldiği zaman satışlarımız tekrar eski hızına doğru yükselmeye başladı” bilgisini verdi.
Bahadıroğlu, cep telefonlarının her ne kadar fotoğraf makinesine rakip olarak görülse de, fotoğraf çekme alışkanlığı kazandırması nedeniyle sektöre olumlu yönde bir etkisi de bulunduğunu da kaydederek, “Sektörümüz bu durumdan 2013’ten 2017 yılına kadar olumsuz etkilenmiş olsa da günümüzde bu durum artık fotoğraf makinesi için yeni baz oluşturuyor” dedi.
EOS R serisi türkiye’de sevildi
Canon, geçen yılın sonunda EOS R serisi modellerini tanıttı. Yavuz Bahadıroğlu, şunları söyledi: “EOS R sistemi RF bayonetine sahip ilk fotoğraf makinesi. Fotoğraf teknolojilerinde yeni bir dönem başlatan EOS R, sessiz çekim yapabilme özelliği, karanlık ortamlarda en hızlı ve yüksek netlikte odaklanmayla profesyonel kareler elde edilmesini sağlıyor. Ergonomik tasarımı, kullanım kolaylığı ve 4K video çekme özelliği ile EOS R çıktığı ilk günden itibaren teknoloji tutkunlarından büyük ilgi görüyor. Dünyanın en hızlı otomatik ve -6EV gibi çok düşük ışıklandırmada en yüksek odaklanma kapasitesine sahip olan EOS R ile her çekimde profesyonel kareler elde etmek mümkün.”