08.07.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
SERKAN ARMAN - Hannover
Alman devi Continental dünyada daha çok lastikleriyle tanınsa da aslında çok kapsamlı bir teknoloji firması. Continental eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı (IAA) öncesi ‘Mobilite Hayatın Ritmidir’ sloganıyla yeni teknolojilerini görücüye çıkardı.
Hannover’de Alman Otomobil Kulüpleri Federasyonu’nun (ADAC) test sürüş sahasında sergilenen teknolojiler arasında hava basıncını kendisi ayarlayan lastikler, otonom sürüşe özel radarlar ve bir tuşla kararan camlar da var.
Elektrikli devir
Continental Başkanı Elmar Degenhart, 2018’de ‘gelecek nesil’ mobilite için araştırma ve geliştirmeye (Ar-Ge) 3 milyar euro’dan fazla yatırım yaptıklarını belirterek, sıfır kaza, sıfır emisyon ve sıfır stresin peşinde olduklarını anlattı. Degenhart, “Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlarla, başlangıcından bu yana otomotiv endüstrisinin en büyük devrimine şekil veriyoruz” dedi.
Degenhart’ın paylaştığı senaryoya göre 2030’da içten yanmalı son nesil motorların üretimi başlayacak, 2040’tan itibaren bu tip motorların devri kapanacak.
Paylaşılan bilgilere göre Continental ilk tam entegre elektrikli sürüş üretimine başlıyor. Ağırlığı 80 kilogramın altında olan modülde elektrikli motor, şanzıman, güç elektronikleri ve motor kontrolü var. Entegrasyon sayesinde, birçok kablonun ve fişin kullanılmasına gerek kalmıyor. Böylece tam entegre sürüş, elektrikli araçların ağırlığını yaklaşık 20 kilogram azaltıyor.
Bir tuşa bas, camları karart
Continental’in önemli bir çalışması da lastik basıncı üzerine. Yeni bir teknoloji ile araç hareket halindeyken çevre ve trafik koşullarına göre lastik basıncı ayarlanabiliyor. Sistem, araç durmadan basıncı ayarlayarak lastik özelliklerini sportif, ekonomik veya konforlu modlara göre değiştiriyor.
Bu özellik yakıt tasarrufu da sağlıyor. Continental, ‘Akıllı Cam Kontrol’ çözümünü de geliştirmiş. Yeni teknoloji sayesinde cam tavanlar, yan camlar bir tuşa basılarak otomatik olarak karartılabiliyor. Sistem, cam içine entegre edilmiş özel filmler kullanıyor. Hatta araç penceresi çeşitli fonksiyonlar için dijital bir ara yüz haline geliyor.
Ne şoför var, ne de muavin!
Robo-taksiler için Continental’in ABS, radar ve fren sistemi gibi teknolojilerini içeren seri üretim yapılacak.
EasyMile isimli Fransız şirketinin EZ10 otonom servis aracı, özel olarak sürücüsüz araçlar için geliştirilen ve üretime hazır Continental radar sisteminin kullanıldığı ilk araç oldu. Her birinin menzili yaklaşık 200 metre olan toplam yedi radar sensörü, aracın çevresini sürekli olarak izliyor. Sistem, bu verilerle sürüş stratejisini uyarlıyor ve engellerden kaçınıyor.