26.12.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Analitik ve İçgörü Direktörü Yasemin Yıldırım, “1924 yılında merak edilen tek bir soruya cevap vermek için P&G tarafından işe alınan anketörlerin Amerika’daki evleri tek tek gezmesiyle temeli atılan tüketici ve pazar araştırma çalışmaları, bugün büyük veri analitiği ve yapay zekâ teknolojisini de içine alacak şekilde evrilerek devam ediyor. Değişmeyen tek şey ise tüketiciyi anlama merakımız ve bu amaçla sorduğumuz doğru sorular oldu” dedi. Yaşamları iyileştirmek ve üstün performanslı ürünler geliştirmek için pazar ve tüketici araştırmalarından elde ettikleri verileri kullandıklarını belirten Yıldırım, “P&G, bugün 5 milyar insanın hayatına dokunuyor. Her yıl Ar-Ge çalışmalarımıza 2 milyar dolar ayırıyoruz. Bu sayede 37.000’den fazla patentimiz var” diye konuştu.