Ekonomi27 aydır tırmanışta

27 aydır tırmanışta

07.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin otomotiv ihracatı, 27 aydır aralıksız artış kaydetmeye devam ediyor. Sektörün nisan ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 27 artışla 2 milyar 903 milyon dolar oldu.

27 aydır tırmanışta

Otomotiv ihracatı, son 27 aydır yükselişini aralıksız sürdürmeye devam ediyor. Nitekim, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) verilerine göre, sektörün nisan ayı ihracatı yüzde 27 artışla 2 milyar 903 milyon dolar oldu. Geçen martta 3.1 milyar dolarla aylık bazda tüm zamanların rekorunu kıran otomotiv ihracatı, nisanda aylık bazda en yüksek ikinci rakam olarak kayda geçti.

Haberin Devamı

Otomotiv ihracatı, Ocak-Nisan döneminde yüzde 20 artışla 11 milyar 130 milyon doları bulurken, sektörün Türkiye’nin toplam ihracatından aldığı pay da yüzde 21.5’i buldu. Ürün grupları bazında, nisanda otomotiv yan sanayi ihracatı yüzde 30 artışla 953 milyon, binek otomobil ihracatı yüzde 29 artışla 1 milyar 245 milyon, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 16 yükselişle 473 milyon ve otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 6 artışla 149 milyon dolar oldu. Otomotiv yan sanayide en fazla ihracat yapılan ülke Almanya’ya artış yüzde 30 olurken, Fransa’ya yüzde 41, Romanya’ya yüzde 49, ABD’ye yüzde 44, Rusya’ya yüzde 76 artış yaşandı. Binek otomobillerde ise en fazla ihracat yapılan ülke olan Fransa’ya ihracat Nisan ayında yüzde 65 artarken, İspanya’ya yüzde 84, Belçika’ya yüzde 65, İsrail’e yüzde 47, Hollanda’ya yüzde 72, İsveç’e yüzde 79 artış oldu.

Haberin Devamı

Almanya lider pazar

Ülke bazında bakıldığında en büyük pazar olan Almanya’ya ihracat Nisan’da yüzde 29 artışla 448 milyon dolar oldu. Diğer büyük pazarlardan Fransa’ya yüzde 53 artışla 347 milyon, İtalya’ya da yüzde 13 artışla 329 milyon dolar ihracat yapıldı. İspanya’ya yüzde 55, Belçika’ya yüzde 32, Slovenya’ya yüzde 33, Hollanda’ya yüzde 66, Polonya’ya yüzde 34, Romanya’ya yüzde 46, İsveç’e yüzde 79 ihracat artışı yaşanırken, ABD’ye ihracat ise yüzde 49 düştü. ülke grubu bazında en büyük pazar olan Avrupa Birliği (AB) ülkelerine ihracat yüzde 29 artışla 2 milyar 310 milyon dolar olarak gerçekleşti. AB ülkeleri toplam ihracattan yüzde 79.5 pay aldı.

En yeni Ferrari Türkiye’ye geldi

Ferrari’nin geçen yıl Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımını gerçekleştirdiği, yeni açılabilir “hardtop” tavanlı modeli Portofino, Türkiye’de satışa sunuldu. 541 bin 525 euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan Portofino’dan, 2018 yılı için 5 adetlik kota belirlediklerini ve tamamını sattıklarını ifade eden Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel, “İlk teslimatını bu ay yapacağımız Portofino modellerimizin tamamını Kasım ayına kadar teslim etmeye devam edeceğiz” dedi.

Haberin Devamı

27 aydır tırmanışta

Markanın yeni giriş seviyesi GT modeli olan Portofino, sportiflik, şıklık ve konfor gibi kavramları bir arada topluyor. Portofino’nun, “hardtop” tavanı, düşük hızlarda rahatlıkla açılıp-kapanabilirken, bagaj hacmi de “sınıfının standartlarına göre” geniş tutulmuş. Portofino’da 10.2 inç’lik dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, üstü kapalı olduğu kadar açık kullanımlarda da optimum havalandırma imkânı sunan yeni klima, 18 farklı ayar imkânı sunan yeni koltuklar gibi özellikler de bulunuyor.

Aracın kaputunun altında bulunan 8 silindirli turbo beslemeli ve California T’dekinden 40 HP daha güçlü. Araç, 600 HP gücündeki motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 3.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum hızıysa 320 km/s. Bununla birlikte araç, yerini aldığı California T’ye göre daha hafif.

Makyajlı i20 üretimde

Hyundai’nin popüler modeli i20’nin yenilenen versiyonu, İzmit’deki fabrikanın bantlarından indirilmeye başlandı. Makyaj operasyonu geçiren Hyundai i20, yeni 1.0 lt T-GDI ve DCT kombinasyonu, daha sportif ve daha estetik görünümü ve yeni renk seçenekleriyle dikkat çekiyor. Hyundai’nin yeni nesil basamaklı ızgarasıyla sunulan makyajlı i20, arkadaysa tamamen yeni bir tasarıma imzasını atıyor. Ayrıca Phantom siyah tavan ve daha da fazla kişiselleştirme için 12 farklı gövde rengiyle satışa sunulacak olan i20’de, farklı jant seçehnekleri de bulunacak. 1.0 T-GDI turbo, 1.2 lt ve 1.4 lt atmosferik beslemeli 3 benzinli ve bir de 1.4 lt dizel motor seçenekleriyle satılacak i20’de, ayrıca, tüketimi düşürmeye yardımcı olan Stop & Go (ISG) sistemi de standart sunulacak.

Haberin Devamı

27 aydır tırmanışta

Daha konforlu ve verimli bir sürüş için geliştirilen 7 ileri DCT şanzıman ise 120 HP’lik 1.0 lt T-GDI motorla sunuluyor. Ayrıca yenilenen i20, İleri Çarpışma Önleme Asistanı (FCA), Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS), Şeritte Kalma Yardımcısı (LKA), Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW) ve Uzun Far Asistanı (HBA) gibi Hyundai SmartSense aktif güvenlik özellikleriyle üst düzey koruma sağlanmış olacak. Apple Car Play ve Android Auto özellikli yedi inçlik yeni nesil multimedya sistemi de aracın iç mekanındaki en büyük yeniliği. Ayrıca mobil cihazların şarj edilmesi için de ikinci bir USB portuna daha yer veriliyor.

Haberin Devamı

27 aydır tırmanışta

Doblo’da benzinli seçenek

Fiat Professional ürün gamının önemli üyesi Doblo, 1.6 lt (120 HP) dizel motorun ardından, 1.4 lt’lik (95 HP) benzinli motor seçeneğine de kavuştu. Benzinli Doblo, 66 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Birçok Fiat modelinde kendini ispatlayan 1.4 lt 95 HP’lik benzinli “Fire” motor, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 7.4 lt yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Benzinli Doblo’da ABS, EBD, sürücü ve yolcu ön hava yastığı, yan hava yastıkları, yokuş kalkış desteği, ESP, ESC, ASR, MSC, ısıtmalı ön koltuklar, deri direksiyon ve vites topuzu, hız sabitleme, otomatik iklimlendirme kontrollü klima, 5 inç dokunmatik ekranlı Uconnect multi medya sistemi, navigasyon, Bluetooth, USB ve AUX bağlantılı müzik sistemi gibi önemli teknoloji, güvenlik ve konfor donanımları bir arada sunuluyor.

27 aydır tırmanışta

Türkiye 2. sırada

Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, Fiat Professional ailesinin geçen yıl 58 bin adetle ticari araç pazarından yüzde 25 pay aldığını belirtti. Satış adetleri göz önünde bulundurulduğunda, Fiat Professional markası açısından, İtalya’dan sonra en iyi performans gösteren ikinci ülkenin Türkiye olduğunu dile getiren Aytaç, “2018’de 60 bin adede ulaşarak pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz” dedi.

Yazarlar