22.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Temelleri 1995 yılında Hakan Demirağ tarafından atılan HD Holding, ilk restoranı HD İskender’i Ankara’da açtı. Marka yıllar içinde Türkiye’nin farklı noktalarında ve AVM’lerde şubeleşti. 1999 yılında HD Döner, 2010 yılında Pidem ve 2013 yılında Pideko markalarıyla geleneksel Türk lezzetlerini tüketiciyle buluşturan markanın kuruluş ve büyüme hikayesini HD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Demirağ’dan dinledik.
- HD Holding’in kuruluş öyküsünü anlatır mısınız?
Babam Hakan Demirağ’ın aklında her zaman yeni bir iş kurma isteği vardı. Bir hukukçu olarak herkesin dışarıda kaliteli yemeği, rahat bir ortamda uygun fiyatla yiyebilmesi gerektiğine inanıyordu. Ailemize ait bir iş merkezinin giriş katında HD İskender’i açıp hayalini gerçekleştirdi.
- Yurtdışına açılma planınız var mı?
Gıda sektöründe özellikle geleneksel Türk lezzetlerine karşı artan bir ilgi var. Tüketicilerin ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermek, kaliteli ve uygun fiyatlı lezzetleri daha fazla kişiye ulaştırabilmek için yatırımlarımıza devam edeceğiz. Beş yıl içerisinde, yeni franchise sistemimizle beraber HD ailesine katılacak yeni yatırımcılarımızın da desteğiyle toplam 500 restorana ulaşmayı ve 6.500 kişiye istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Planlarımız arasında yurtdışına açılmak da bulunuyor. Türk mutfağının tatlarını yurtdışındaki misafirlerimizle paylaşmak istiyoruz. Yatırım yeri, lokasyon ve mekân gibi konularda araştırmalarımız devam ediyor.
Yüzde yüz dana eti
- Sizi diğer markalardan ayıran unsurlar neler?
HD Holding olarak vizyonumuz, hakkıyla dışarıda yemek yeme deneyimini ulaşılabilir kılmak ve bulunduğumuz her pazarda Türk mutfağının lider temsilcisi olmak. Bunu sağlamak için üç önemli prensibimizden asla vazgeçmiyoruz; ürün kalitesi, misafir memnuniyeti ve uygun fiyat. Hedef kitlemiz de dışarıda iyi yemek yeme deneyimi yaşamak isteyen herkes. Ayrıca HD İskender ile iskenderi AVM’lere taşıyan ilk markayız. Restoranlarımızda usta eliyle ve yüzde yüz dana etinden hazırladığımız geleneksel iskenderi, ritüelline uygun şekilde, uygun fiyatla misafirlerimizle buluşturuyoruz. Pidem markamızla da kaliteli, doyurucu, hızlı ve uygun fiyatlı pidelerimizi, 120’den fazla restoranımızda misafirlerimizle buluşturuyoruz. Pideko markamız için de bulunduğu noktadalardaki en ekonomik tercihiz diyebiliriz. Geçen yıl AYD ve Akademetre iş birliği ile düzenlenen araştırmada “Türkiye’nin 1 Numaralı Restoran Markası” seçildik. Tüm bu saydığımız özelliklerimizin misafirlerimiz tarafından da onaylandığını görmek ayrı bir mutluluk kaynağı.
- Başarılı markalara sahip olmayı neye bağlıyorsunuz?
Sahip olduğumuz 24 yıllık deneyim, doğru stratejiler geliştirerek başarıya ulaşmadaki en büyük gücümüz diyebiliriz. Türkiye genelinde 200’den fazla restoranımız, 2 adet et işleme tesisimiz ve güçlü bir dağıtım ağımız var. Üretimden, restorandaki servis sürecine kadar her aşamayı denetliyoruz. Dolayısıyla satın alma gücü, ürün kalitesi ve misafir memnuniyeti sağlamada önemli kaynaklara sahibiz. Tüm bu özelliklerimiz de kaliteli ürün ve uygun fiyat stratejimizi devam ettirebilmemizi sağlıyor. HD Holding olarak kısa vadeli planlar yapmak ve dış etkenlere göre karar almak yerine; uzun vadede kendimizi nasıl geliştirebileceğimize ve nasıl daha iyi hizmet sunabileceğimize ilişkin çalışmalar gerçekleştiriyoruz.
Bu stratejik bakış açısı da her koşulda bizi başarıya taşıyacak bir motivasyon sağlıyor. İyi stratejiler geliştirmek tam anlamıyla başarının tek anahtarı değil; bu stratejileri uygulayacak gelişimine destek olacak ekiplerle de çalışmanız gerekiyor. Bizim için işini hakkıyla yapan ekiplerle çalışmak çok önemli. Üç yıl önce bu alanda en önemli adımı atarak CEO’luk görevimi profesyonel bir isme, Emin Güvenç’e devrettim. Şu anda Yönetim Kurulu Başkanı olarak göreve devam ediyorum. Geçtiğimiz iki yıl içerisinde kadromuza önemli isimleri katıp HD Holding’i bir aile şirketinden kurumsal bir şirket yapısına dönüştürdük. Şu anda en kurumsal gıda perakendecisiyiz diyebiliriz.
İyi bir yemek deneyimi
- Müşteriye iyi bir deneyim sunmak için önemsediğiniz detaylar neler?
Müşterilerimizin her birini misafir olarak görüyor ve misafirlerimizin memnuniyetine büyük önem veriyoruz. İyi bir deneyim için; ürün kalitesinden restoranlardaki hizmete kadar her aşamada en iyisini sunmamız gerekiyor. Bunu sağlamak için et işleme tesislerimizde ve restoranlarımızda düzenli olarak yaptığımız kalite kontrollerine ek olarak restoranlarımızda her hafta gizli müşteri ziyaretleri yapıyoruz ve tüm restoranlarımızın performanslarını puanlıyoruz. Düzenli olarak tüm restoran personelimize özel eğitimler veriyoruz. Sosyal medya hesaplarından ve çağrı merkezlerimizden gelen yorumlara da hızlıca cevap veriyor ve misafirlerimizi bizzat arayıp görüşlerini alıyoruz. Restoranlarımızı özel kameralarla izliyor ve ekiplerimize anlık bilgi veriyoruz
- Gelecek dönem planlarınızdan söz eder misiniz?
2018 yılında 60’ın üzerinde yeni restoran açılışımız oldu, yatırımlarımıza aynı hızla devam ediyoruz. Ayrıca yeni franchise sistemimizle daha da fazla noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. Uzun vadede hedefimiz, HD Holding markalarını yurt dışına taşıyarak Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin dünya çapındaki lider temsilcisi olmak.
‘Lokasyondan açılışa kadar işin takipçisiyiz’
- Franchise sisteminizi biraz anlatabilir misiniz?
Franchise modelimiz tamamen kazan kazan strateji ile hazırladığımız bir model. Öncelikli hedefimiz bizden franchise alan yatırımcılarımızın sistemden memnun kalması ve yeni franchise restoran talepleriyle bize geri dönüş yapması.
‘Her adımı yürütüyoruz’
Restoranlarımızın lokasyon seçiminden açılışına kadar yapılan çalışmaları biz yürütüyoruz. Açılış sonrasında ise kalite denetimlerimiz ve gizli müşteri denetimlerimize devam ediyoruz. Yatırımcılarımıza kendi et işleme tesislerimizde güvenli bir şekilde ve tüm denetimlerden geçerek hazırlanan ürün tedariği, sürekli pazarlama desteği, tedarik zinciri yönetimi, insan kaynakları yönetimi, HD Akademi desteği ile çalışan eğitimi konularında destek oluyoruz. 200’den fazla restoranda yılda 25 milyon misafiri ağırlayan, Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri olarak sahip olduğumuz saha operasyon tecrübemizden, satın alma gücümüzden, üretim kapasitemizden ve geniş tedarik ağımızdan faydalanmalarını sağlıyoruz.
Süreç nasıl işliyor?
Öncelikle adaylarımız tarafından franchise ön başvuru formu dolduruluyor. Adaylar ile görüşüyoruz. Eğer adayın yer önerisi varsa ziyaret edip fizibilite çalışmasını yapıyoruz. Yoksa yer tespiti yapıyoruz. Ardından mimari projeyi hazırlayıp projeyi uygulamaya koyuyoruz. Personel alımı ve eğitimi bizim tarafımızdan yönlendiriliyor. Açılışa kadar geçen süreçte her aşama operasyon ekibimiz tarafından desteklenerek kontrol ediliyor ve gerekli tüm yönlendirmeler yapılıyor.