CumartesiHer tişörtün hikayesi var

Her tişörtün hikayesi var

16.08.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kadın, erkek, genç, yaşlı herkesin gardırobunda mutlaka yeri olan tişörtler gitgide önem kazanıyor. Türkiye’de kendi tişört markasını yaratan genç ve başarılı isimlerden hikayelerini ve stillerini dinledik

Her tişörtün hikayesi var

“İllüstrasyon dünyasını izliyoruz”

Haberin Devamı

Elif-Ali Şener ve Başak-Murat Keçeci (Locomotees)

2013’te arkadaşların desteğiyle kurulduk, en çok emek verdiğimiz konulardan biri de çizerleri bir araya getirmek oldu. İspanya’nın ünlü pop sürrealisti Sergio Mora ve Endonezyalı illüstratörümüz AS3 gibi yabancı sanatçıların sevdiğimiz işlerini aldık. Sezon trendlerinden ziyade tasarım ve illüstrasyon trendlerinden güç alıyoruz. Sağlığa zararlı boya kullanmadık. Locomotees.com ve Tünel’de Milk Galeri, Galata’da Lunapark, Akmerkez Fashion Up Store, Akbatı Building Store gibi yerlerde satılan tişörtlerimiz 75 lira.

Her tişörtün hikayesi var

“Barış isteyenler için...

Aslı Şarman Toğulga (Wohha)
Tasarım yaptığım bir markaya koleksiyon hazırlığındayken Wohha’nın “Peace” karakterini çizdim. Ancak bu karakteri o koleksiyona katmak istemeyip markayla yollarımı ayırarak 2012’de Wohha’yı kurmaya karar verdim. Peace şu an Wohha’nın en sevilen karakterlerinden biri. Markam stili oturmuş, sanatı, doğayı sevip barış isteyen herkese hitap ediyor ve showroom’umuz dışında Selfestate, Soot&Tusk-brooklyn ve wohha.com’da satılıyor. Son koleksiyonum “Ruh Askerleri”ndeki desenlerin her biri el çizimi. Üzerlerinde sanat ve mistik öğelerden beslenen mesajlar barındırıyor. Fiyatlar 90-110 lira arasında.

Haberin Devamı

Her tişörtün hikayesi var

“Zekice sloganlar kullandık”

Pelin Yaşar ve PIa Hakko (Pop.see.cul)
İkimiz de tişört giymeyi çok seviyoruz. Birimiz moda, diğerimiz de grafik tasarım eğitimi aldığımız için de grafik tişörtler yaratmamız kaçınılmazdı. Sonuçta da Pop.see.cul, giydikleriyle bir şey ifade etmek isteyen, eğlenceli, özgür, yenilikçi insanlara hitap eden bir marka haline geldi. Tasarımlarımız Vakkorama, Harvey Nichols ve Selfestate’te satılıyor. Son koleksiyonumuz “Stage Name” için 60’lı yılların rock’n roll gruplarından ilham alarak siyah, beyaz, gri renklerden oluşan tişörtler yarattık. Fiyatları 155 liradan başlıyor. İnsanlar artık daha rahat olmak, aynı zamanda da kendilerini giydikleriyle anlatmak istiyor. Biz de zekice anlamları olan sloganlar, desenler kullanmaya çalışıyoruz.

Her tişörtün hikayesi var

“Rahat ve şık” Bünyamin Aydın (Les Benjamins)

Haberin Devamı

Hedef kitlem genç, sık seyahat eden, rahatlıktan ödün vermeden şık görünmek isteyenler. Satış noktaları Harvey Nichols, Bloomingdales, Galerie Lafayette, La Rinascente, Beymen, Jades 24, H. Lorenzo, Browns ve Saks. İstanbul’da ise Galata ve Kanyon mağazalarımız, belirli Beymen mağazaları. Tişörtler hep temel parçalardı, şimdi “olmazsa olmaz” mertebesine yükseldiler. Artık gardıroplarda daha ticari, erişilebilir parçalarla lüks parçaların bir arada bulunduğunu düşünüyor ve bunu koleksiyonumuza taşıyorum. Fiyatlar 180-310 lira arası.

Her tişörtün hikayesi var

“Hepsini ellerimle boyuyorum”

Aslı Kepekli (Danke)
Tişört eskiden daha sınırlı şekilde dolaplarımızda dururken artık kullanım alanı genişledi. Gündüz koşusundan gece hayatına kadar her yerde giyilebiliyor. Ben de çeşitli markalar ve tasarımcılarla çalıştıktan sonra 2010’da kendi markam Danke’yi kurdum. Tüm tişörtleri elle boyuyorum. Bu yüzden her ne kadar aynı gözükseler de her biri aslında tek. Şimdi kendi dükkanımızda satışta, yakında online alışveriş yapabileceğiniz dankeshirt.com da açılacak. Tişörtlerin fiyatları 40 ile 120 lira arasında.

Haberin Devamı

Her tişörtün hikayesi var

“Giydiği tişörtle sohbet konusu olanlara... ”

Dilara İlter ve Reha Kahraman (Domatees)
Markamız rahat, eğlenceli ve şık tişört giymek isteyen, giydiği tişörtün sohbet konusu olacağını bilen, doğaya özlem duyanlara hitap ediyor. Tişörtlerimiz her anlamda doğal. Kumaşı yüzde 100 pamuklu, çizimleri kalemle kağıda aktarılarak çizildi. Etiket kartları ise bardak altlığı olarak üretildi. Fiyatları 50-100 lira arası. İnternet sitemiz açılana kadar Mitte ve Play Butik’ten satın alabilirsiniz.

Her tişörtün hikayesi var

“Genç ruhlu insanlara hitap ediyor”

Hakan Urfalıoğlu
(Cult of Cuddle)

New York’ta Fashion Institue of Technology’de eğitim aldım. 2013’te İstanbul’a dönerek Cult of Cuddle’ı hayata geçirdim. Çıkış noktam alternatif sanat ve sokak modasını kaliteli Türk tekstiliyle birleştirerek dünya markası oluşturmak. Tişörtlerim; herkesin eşit olduğuna inanan, hayattan zevk almayı bilen, estetiğe önem veren genç ruhlu insanlara hitap ediyor. Fiyatlar ortalama 130 lira. Cultofcuddle.com, Beymen Blender, Galata 5th Avenue’de satışta.

Haberin Devamı

KISA KISA

Sihirli ayakkabılar
Christian Louboutin, Angelina Jolie’nin “Malefiz” filminideki rolünden ilhamla özel bir ayakkabı tasarladı. Projeyle ilgili “böylesine güçlü bir estetik anlayışına ve karaktere sahip birisiyle çalışmak heyecan verici” diyen ünlü tasarımcının elinden çıkan ayakkabılar 20 Ekim’den itibaren ön satışta olacak. Elde edilecek gelir yetim kalmış çocuklar için kurulan SOS Children’s Villages örgütü yararına kullanılacak.

Gelecek yaz için
Jeremy Scott’ın Moschino için hazırladığı Moschino Love 2015 ilkbahar / yaz koleksiyonu tanıtıldı. Siyah, beyaz ve kırmızının ağırlıkta olduğu 12 parçalık koleksiyonda spor çantası, cüzdan, sırt ve bel çantalarının yanı sıra ayakkabı da var.

KEŞFETYENİ
Çocuklarının ismi neden Y harfiyle başlıyor? Sırrı açıkladı
Çocuklarının ismi neden Y harfiyle başlıyor? Sırrı açıkladı

Cadde | 13.04.2025 - 10:02

2010'da Volkan Demirel ile evlenen, Zeynep Sever Demirel üçüncü kez anne olmanın sevincini yaşıyor. Çocukların isimleriyle ilgili açıklama yapan Demirel, Y harfinin sırrını paylaştı.