Zeynep İşman

Zeynep İşman

zeynepisman@gmail.com

Tüm Yazıları

Ebeveynlik yolculuğunda, en çok unuttuğumuz iç sesimiz ve kendimize olan güvenimiz oluyor. Çevreden gelen sonsuz bilgi ve seslerin yoğunluğundan, iç sesimizi duyamıyor ve unutuyoruz. Bu da güvensizlik ve yetersizliğe sebep oluyor.

Hero Baby, ebeveynlerin bebeklerini büyütme sürecinde kendilerine olan güvenlerini desteklemek, annelerin ve babaların sezgilerine ve doğal süreçlere güvenmelerini teşvik etmek amacıyla “İçindekine Güven” kampanyasını başlattı. Kampanyayı Hero Türkiye Pazarlama Müdürü Gökçe Uysal Kürer ile konuştuk.

Haberin Devamı

Çağımızda annelerin endişeleri, kaygıları, kendini yetersiz ve eksik hissetme halleri sürekli artıyor. Bunun sebepleri neler? 

İçinde yaşadığımız çağ, özellikle ekonomik ve sosyal belirsizliklerin tetiklediği gelecek kaygısı, yeni ebeveyn olmuş bireylerde çok daha yoğun hissediliyor. Yaptığımız araştırmalara göre annelerin yüzde 69’u çocuklarının bebeklik döneminde kendini güçsüz veya yetersiz hissettiğini belirtiyor. Özellikle sosyal medyada karşılaştıkları idealize edilmiş anne figürleri, genç annelerin kendilerini yetersiz hissetmesine neden oluyor. Dikkat çeken bir diğer veri ise annelerin yüzde 57’sinin çocuklarını yetiştirirken yaşadıkları zorlukları kendi iç dünyalarıyla ilişkilendirmesi. Tüm bu veriler, annelerin daha fazla desteklenmesi gerektiğinin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Beslenme konusu ise bu kaygıların en başında geliyor. Evde bir bebek olduğunda ise annelerin bu konudaki hassasiyeti daha da artıyor. Tam da bu noktada, bebekli haneler için titizlikle seçilen, tarım ilacı ve pestisit kullanılmadan yetiştirilen meyve, sebze ve tahıllarla hazırlanan, koruyucusuz ve palm yağı içermeyen Hero Baby ürünlerimiz devreye giriyor. 

Ebeveynlik yolculuğunda iç sesine güven

Annelerin üzerinde büyük bir mükemmellik baskısı var. Çocukla ilgili her şeyin sebebi ilk sorumlusu anne görülüyor. Hal böyleyken anneler kendilerine nasıl güvenecek ve içgüdülerini nasıl dinleyecek? 

Annelerin üzerindeki bu baskı, toplumsal yargılar ve sosyal medya aracılığıyla sürekli besleniyor. Oysa annelerin en büyük ihtiyacı, kendilerine güven duymalarını sağlayacak destekleyici bir ortam. ‘İçindekine Güven’ lansmanımızda Psikolog Çiğdem Doğan bu konuya şöyle değinmişti: “Ebeveynliğin uzun ve hatalarla dolu bir süreç olduğunu kabul etmek, annelerin kendilerine duydukları güveni pekiştirir. Eksiklikler ve yanlışlarla barışmak, iç seslerini daha rahat duymalarına yardımcı olur. Unutulmamalı ki her anne ve bebek için bu süreç biriciktir. Tabii ki doğru bilgiler ve uzman görüşü doğrultusunda, bebeklerini ve kendilerini gözlemleyerek, en doğru yolu yine kendileri bulacaktır.” 

Haberin Devamı

Annelerin en çok yargılandığı konulardan biri bebeğin beslenmesi. Bu önyargılar nasıl değişir? Anneler nelere dikkat etmeli?  

Her bebeğin beslenme süreci farklı ve her annenin koşulları kendine özgü. Bu yüzden annelerin en çok ihtiyacı olan şey, doğru bilgi ışığında, bilinçli kararlar alabilecekleri bir ortamın sağlanması. Örneğin, Avrupa ülkelerinde ek gıda dönemine geçmiş bebekli hanelerde özel olarak yetiştirilen meyve, sebze ve tahıllarla üretilen kavanoz mama, tahıllı kaşık mama gibi bebek besinleri yaygın şekilde tüketiliyor. Çünkü bilimsel veriler, bebek ve küçük çocukların tarım ilacı kalıntılarına olan dirençlerinin yetişkinlere göre çok daha düşük olduğunu gösteriyor ve bu yüzden onların beslenmesine özel yetiştirilen ürünlerin tercih edilmesi gerektiği bilgisi oturmuş durumda. Türkiye’de ise annelerin hayatını kolaylaştıran çözümler bazen “kolaya kaçmak” olarak görülüyor. Ancak doğru bilgiye ulaştığımızda, pratik olanın her zaman yanlış seçim olmadığını da anlıyoruz.

Haberin Devamı

Kampanya hiç değinilmeyen bir konuya değiniyor. Bu fikir nasıl çıktı ve proje ile ne amaçlanıyor? 

Kampanya fikri, yaptığımız araştırmalardan elde ettiğimiz içgörülerle şekillendi. Markamıza daha büyük bir anlam ve yön kazandırmak için harekete geçtik. “Ebeveynlere, sağlıklı ve mutlu nesiller yetiştirirken destek olmak” amacıyla, ürünlerimizden ambalajlarımıza, iletişim dilimizden sosyal medyadaki varlığımıza kadar markamızın her noktasına dokunan amaç odaklı bir yol haritası oluşturduk. “İçindekine Güven” kampanyası, ebeveynlere bir sesleniş niteliğinde. Onlara, doğru bilgi ışığında bebeklerini ve kendilerini gözlemleyerek kendilerine ve sezgilerine güvenebileceklerini hatırlatıyor. Aynı zamanda, 1000’den fazla analizden geçen, bebekler için özel seçilmiş hammaddelerle hazırlanan, içindekine güvenebileceklerini Hero Baby ürünlerimiz ile her zaman onların yanında olduğumuzu vurguluyor. Kampanyamızla, amacımız annelerin iç seslerine güvenmeleri sağlayarak bebekleriyle ilişkilerini beslemek. 

Projenin lansmanı için organize edilen alanda birçok interaktif deneyim alanı vardı. Bunlardan bahseder misiniz?  

‘İçindekine Güven’ kampanyasının lansmanında deneyim alanlarımız ebeveynlik yolculuğunun farklı aşamalarına dokunacak şekilde tasarlandı. İlk alanda, ebeveynlerin bebek haberini aldıkları andan itibaren hissettikleri heyecana odaklandık. İkinci bölümde ise AÇEV’in araştırmalarından elde edilen verilerle, annelerin kendine güven konusunda yaşadığı zorlukları ve babaların eş ebeveynlik gösterdiğinde sürecin nasıl daha olumlu bir hâle geldiğini vurguladık. Sanatçı Eda Zamanpur’un “Duygu Bahçesi” enstalasyonu ise ebeveynlerin duygularına sanatsal bir yorum kattı. Oturum alanında Müge Boz - Caner Erdeniz çifti ile eş ebeveynliğinin önemini, Psikolog Çiğdem Doğan Bilgin ile ebeveynlikte kendine güven ve öz-şefkat konusunu ele aldık. Diyetisyen Güneş Aksüs ve Bebek Hemşiresi Esra Ertuğrul ise ‘Ek Gıdaya Geçiş Macerası’ söyleşisiyle ebeveynlerin sorularını yanıtladı. 

“Bebeğin bireysel gelişimine göre ilerleyin”

Sağlıklı ve doğru beslenme ebeveynlerin en hassas olduğu konu. Burada ebeveynlere söyleyeceğiniz en önemli üç öneri ne olurdu? 

Beraber çalıştığımız Diyetisyen Güneş Aksüs’ün sıkça vurguladığı üç önemli noktayı paylaşmak isterim.

Bebeğin bireysel gelişimine göre ilerlemek: Her bebek farklıdır ve ek gıdaya geçiş sürecinde bebeğin ayına, kilosuna ve gelişim durumuna uygun bir yol izlemek çok önemlidir. Bu noktada doktorunuzun önerilerini almak ve bebeğinizi gözlemlemek ek gıda sürecini çok daha sağlıklı ve doğal bir hâle getirir. 

Bebeğin mide kapasitesini göz önünde bulundurmak: Bebeklerin mideleri çok küçük olduğundan, ne kadar yemeleri gerektiğine dair endişeler yaşamak doğal. Önemli olan, bebeğin verdiği açlık ve tokluk sinyallerini doğru okumaktır. Bebeğin ihtiyacına uygun miktarlarda beslenmesine izin vermek gerekir. 

Bebeklere özel üretilmiş gıdaları tercih etmek: 6-36 aylık dönemde bebeklerin beslenmesi için bebeklere özel üretilmiş meyve, sebze ve tahıllarla hazırlanan ek gıdalar tercih edilmelidir. Bu yaş grubundaki bebeklerin vücutları, tarım kalıntılarını ve bazı bileşenleri yetişkinler kadar tolore edemez. Bu nedenle aldığınız ürünlerin ambalajında “Bebek ve Küçük Çocuk Ek Gıdası” ibaresinin olup olmadığını mutlaka kontrol etmelisiniz. Hero Baby olarak Türkiye’de bebekler için kontrollü tarım uygulamasını yapan ilk ve tek bebek beslenme şirketi olmaktan da gurur duyuyoruz.