Haziran ayının başıydı.. İstanbul Erkek Lisesi’nde diploma töreni vardı..
Müdür kürsüye geldi..
Konuşmasına başladığı an, okuldan o gün mezun olan öğrenciler sırtlarını döndü..
Okuldaki son günlerinde sessiz ama çığlık gibi sarsıcı protestoya imza attılar..
O eylem bugün liselerde yaşananların habercisiydi..
İşaret fişeğiydi..
H
Peki, İstanbul Erkek Lisesi’nde ne olmuştu? O gençleri sessiz protestoya iten neydi?
Müdürün baskıcı uygulamaları..
Müdür bir yıl boyunca hiçbir etkinliğe izin vermemiş.. Öğrencilere kan kusturmuş..
Sonra öğrendik ki..
Mesele o müdür değil...
Mesele daha büyükmüş..
Meğer, müdürlerine sırtını dönen o öğrenciler büyük projeyi deşifre etmiş..
Büyük proje ne?
Kısaca, Türkiye’nin en iyi 150 okulunun kolunu kanadını kırma, sıradanlaştırma!..
Kimileri imam hatipleştirme diyor..
Ben; suskun, pısırık, içine kapalı, kabulcü, kaderci, otoriteye itaatkâr, sormayan, soruşturmayan, itiraz etmeyen, bulduğuyla yetinen nesil yetiştirme projesi diyorum..
H
Konuyu biraz açalım..
Türkiye’nin en iyi okulları proje okul ilan edildi..
Okulların müdürlerini de bizzat bakan atadı.. O okulda sekiz yılını dolduran öğretmenler başka okullara tayin edildi..
Okulların içi kısmen boşaltıldı..
Yılların öğretmenleri başka okullara gönderilerek okulların hafızası kısmen silindi..
İki üç yıl içinde bambaşka kimliğe bürünecekler..
Bakan tercihli müdürler okullara format atacak.. Atmaya başladılar bile..
H
Ne demek bu?
Kabataş Liseli artık Kabataş Liseli gibi davranamayacak.. Vefa Liseli de.. İzmir Bornova
Liseli de.. Kadıköy Anadolu Liseli de...
Niye?
O okulların genetiğiyle oynanacak..
Anadolu’nun muhafazakâr okullarına benzetilecek..
Tabii eğitim kalitesi de düşürülecek ki fark olmasın..
H
Bakanlığa sorarsınız, doğru değil..
Külliyen yalan..
Bakanlığa sorarsanız, Türkiye’nin en iyi okullarını daha iyi hale getirmek için ‘proje okul’ ilan etmiş..
Diyelim ki doğru..
İyi eğitim vermeyen okullar ne olacak?
Bakanlık iyileri daha iyi hale getirmek için seferber olduysa, kötüler daha kötü hale gelecek..
Aradaki makas daha da açılacak..
Bu da eğitimde eşitsizlik demek..
H
Bakanlık iyileri daha iyi yapacağına kötüleri daha iyi yapmak için uğraşsa..
Kötüleri ‘proje okul‘ ilan edip elindeki en iyi müdürleri oraya atasa.. O okullara özel ilgi gösterse daha iyi değil mi?.
H
Ama amaç bu değil..
Amaç, Anadolu’daki garip bir liseyi, Cağaloğlu Anadolu Lisesi seviyesine çıkarmak değil..
Cağaloğlu Anadolu Lisesi’ni Anadolu’daki garip lise seviyesine indirmek..
Anadolu’daki liseleri de imam hatipleştirmek..
Yukarıda değil..
Aşağıda eşitlemek..
H
Ne zorları var; bunu niye yapıyorlar diye soracaksınız..
Dert ne?
Dert şu..
Türkiye’nin en iyi fakültelerine bu okuldan mezun olan öğrenciler giriyor.. İyi fakültelerden mezun olanlar da hem iş hayatına, hem kültürel hayata, hem sosyal hayata hakim oluyor..
Diğer okullardan mezun olanlar nal topluyor..
İmam hatip mezunları bırakın iyi fakülteye girmeyi Türkiye ortalamasını yakalayamıyor..
H
Olan biten şu..
Milli Eğitim Bakanlığı iyi okulların seviyesini düşürmek için öğretmenlerini başka okullara atıyor, müdürlerini değiştiriyor..
ÖSYM üniversite sınav sorularını basitleştiriyor..
Seviye düşürülerek eşitlenme hedefleniyor.. İmam hatiplilerin de iyi puan alması için uğraşılıyor..
İlk 50 bine..
İlk 100 bine..
İlk 150-200 bine girebilmeleri için..
H
Çünkü.. İyi fakültelere girmeleri bu şartlarda mümkün değil.. Türkiye’nin en iyi okulları, ortalama düzeydeki okulları onların seviyesine inerse durum değişir..
Büyük proje bu..
İyi pazarlar!..