Feyzi Hepşenkal

Feyzi Hepşenkal

feyzihepsenkal@mynet.com

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Yapmayın bunu birader, yapmayın...
Bu kent yıllardır, bir “İzmir Klasiği” haline gelen; her yapılacak, yatırıma bir kulp takma huyu yüzünden bu hale geldi.
Bir nebze olsun ders almadan aynı kötü huyu “normalmiş” gibi hala sürdürmeye devam ediyoruz.
* * *
Ulaştırma Bakanı İzmir Milletvekili Binali Yıldırım, yarın Konak Tüneli’nin temelini atacak.
Bu proje, kent içi trafiği büyük ölçüde rahatlatacak bir yatırım.
Tünelin uzunluğu 2 kilometrenin biraz üzerinde.Yatırım tutarı ise ciddi bir para. Neredeyse 150 milyon liranın üzerinde.
Yani Üçyol-Üçkuyular metrosu bedeli kadar.
* * *
İzmir Klasiği’nin çarkları, bu dev projenin temeli atılmadan 48 saat önce çalışmaya başladı.
- Konak Tüneli, imar planına işlenmemiş.
- UKOME kararı yokmuş.
- Jeolojik zemin etüdleri yapılmamış.
- Konak’taki başlangıç noktası olan Bahribaba Parkı doğal SİT alanıymış. Nasıl kazı yapılacakmış?
- Tünellerin giriş-çıkışları için istimlak işlemine dahi başlanmamış.
- Tünel güzergahındaki üst yapı boşaltılmamış.
- Proje Büyükşehir Belediyesi’nin dün ihaleye çıkan Uçan Yol Projesi ile kesişiyormuş, temel bu şartlarda nasıl atılacakmış?
Falan... Filan...
* * *
Atılır beyler...
Bal gibi atılır...
İsteseniz de, direnseniz de atılır, Konak Tüneli inşaatı paşalar gibi başlar ve görürsünüz, yapım süresi 3 yıl ise, bu süre sonunda da biter.
Kimsenin kuşkusu olmasın.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çandarlı Limanı’nın da temelini sembolik olarak Cumhuriyet Meydanı’nda atmıştı.
O zaman da herkes, “Liman temeli Atatürk heykeli’nin önünde atılır mı?” diye dalga geçti.
Gidin bakın; Dünyanın 8. büyük limanı olacak olan Çandarlı’da çalışmalar tam gaz yürüyor.
Bırakın artık şu “Baykuş”luğu...
Meşhur bir atasözüdür;
Bükemediğin bileği öpeceksin...
* * *
Kaldı ki bu proje yeni değil.
Çeşme Otoyolu- Mustafa Kemal Sahil Bulvarı, Birinci Kordon geçişi planlandığında, sahilde 6 şeritli yol olmaz, Kordon’u yok edersiniz tezi ortaya atılmış, bu tünel projesi o dönemin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhan Özfatura ile Karayolları’nın alternatif çözüm önerisi olarak gündeme gelmişti.
Otoyol, Birinci Kordon’dan geçirilmedi.
İzmirli buna razı olmadı.
O günden buyana da kimse bu tünel projesini anımsayıp, gündeme getirmedi.
Bugün Ulaştırma Bakanı İzmir Milletvekili Binali Yıldırım, İzmir kent içi ulaşımını çok rahatlatacak bu projeyi yapmak için yola çıktıysa, engel olmak bir yana, adamı alkışlayıp, alnından öpmemiz gerekir.
İzmir’e, İzmirliler’e yakışan da budur.