Bu ayın başlarında Drake’in son albümü ‘Scorpion’ Billboard 200 albümleri listesinde 2018’in sekizinci 1 numaralı albümü oldu. 732 bin eşdeğer albüm birimiyle Taylor Swift’in geçen yılki listelere girişinden bu yana en büyük 2018 açılışını yaptı. Albümün 8 şarkısı, ilk 10 parça arasına girdi; Beatles’ın 54 yıllık rekoru kırıldı.
Apple Music, Drake’in rekorunu Instagram’dan duyurarak, albümün yayımlandıktan sonra ilk 24 saatte 170 milyon defa dinlendiğini açıklamış, albümün 92 ülkede bir numaraya yükseldiğini belirtmişti. Spotify da Scorpion albümünün ilk 24 saatte rekor kırdığını belirterek 130 milyon kez dinlendiğini duyurmuştu.
Kültürel bir fenomen
Billboard dergisinin listeleri değerlidir. Her hafta değişen 200 grafiğinde geleneksel albüm satışlarının, parça eşdeğer albümlerin (TEA) ve akış eşdeğerli albümlerin (SEA) birleşimine dayalı olarak, en popüler albümleri sıralıyor. Bu durum, çağdaş müzik için gelişen tüketim yöntemlerini açıklıyor. Bu nedenle, oyundaki en büyük rapçi olmak, 30 yıl önce ya da 10 yıl öncesine göre, şimdi tamamen farklı bir şey ifade ediyor. Streaming, sanatçıların ve popüler müziğin hayranlarının grafiğini yeniden şekillendirdi. Sosyal medyada ve 24 saatlik kesintisiz bağlantıda ortaya çıkan bir tür yıldız gücü, yeni bir tüketim türü oldu. Hip-hop ve rapçiler, son yirmi yılın en büyük pop yıldızları arasına girdi. 2010’larda bu durum kültürel bir fenomene, yeni bir dönüşüme dönüştü. Drake, akış sonrası çağın ticari kralı oldu. Bu öncülleri ile nasıl kıyaslanır? 1980’lerde, hip-hopun hareketi, bir karşı kültür devriminin ön safında durmak anlamına geliyordu. O on yılın ortasında, Run-D.M.C. altın ve platinin yanı sıra Rolling Stone dergisine kapak olan ilk hip-hop eylemi oldu. Queens kökenli grup, herkesten daha çok, hip-hop’un ticari bir tür olarak uygulanabilir olduğunu kanıtladı.
Eşsiz bir yetenek
Kendrick Lamar, bugünlerde rapçilerin karşılaştırılacağı, yaratıcı standart olmaya devam ediyor. Stil ve estetik olarak 30 yaşın altındaki pek çok rapçi üzerinde önemli bir etkiye sahip. Ancak, Drake’in oyunda kaçınılmaz bir güç haline gelme şekli benzersiz bir hal aldı. O, türünün en ticari başarı kazanan rapçisi, daha önce hiç görülmemiş bir geçmişe sahip. Drake’in başarısını geniş bir palette incelersek; eşsiz bir yetenek, geleneksel olarak üç farklı izleyici kitlesini birleştiren hip-hop, pop ve R&B’nin bir birleşimi olduğunu görürüz. Basit, sade müzik üzerine akan sözler...
Başta Spotify, Apple gibi stream kanallarının ortaya çıkması, kitlelerin Drake’in müziğine direkt, aracısız erişme imkânı sağlıyor. 24 saat açık plakçı dükkânı gibi bir şey.. Bu nedenle meraklı dinleyici bile Drake’in kalıcılığını bir fan kadar etkileyebiliyor. Başarısı, kesinlikle şansla açıklanamaz. Müziğe sahip olmalısın. Ve Drake’in yaptığı şeyi yapmak kolay değildir. Belki de öyle görünüyor.