KERİM Tekin.... Hayatının baharında, şarkıları dillerde dolanırken, trafikte mıcır terörüne kurban gitti. 28 Haziran 1998’de Afyon Sandıklı’da verdiği konserden İstanbul’a dönerken geçirdiği trafik kazasında öldü. “Kar Beyazdır Ölüm” ve “Haykırsam Dünyaya” bir yerlerden çalınsa kulağıma, hala o acı ölüm gelir aklıma...
Ajlan Büyükburç... Erol Büyükburç’un kendisi gibi sanatçı kızı... 22 Temmuz 1999’da Muğla-Antalya yolunda geçirdiği trafik kazasında öldü. Ehliyetini yeni almıştı, sabah çok erken saatlerdi. Mıcırlı yolda aracı takla attı. Hayalleri vardı, hepsi o yolda sonlandı.
Gazeteci-yazar İlhami Soysal, şarkıcı Ajlan Büyükburç ile Kerim Tekin, SKY Türk ana haber spikeri Mehmet Tacettinoğlu gibi birçok tanınmış ismin de trafik kazası sonucu ölümünün ana nedeni olarak gösterilen mıcırın kullanılma nedeni, uzmanlara göre “ucuz ve kolay yapılabilir” olması.
Ama en acısı bu kadar yok yere ölüme rağmen hala ders alınamaması. İnsan hayatının bir avuç taştan daha ucuz olması.
Trafik Güvenliği Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Bulgun’un kazalar arttığında yaptığı bir açıklaması aklımda.... İbret veren bir açıklama: “Çok büyük fiyat farkı var, asfalt 5 misli daha pahalı. Mıcırı döküyorlar, arabaların ezmesine bırakıyorlar. Arabalar gidiyor, geliyor ve mıcır asfaltın içine gömülüyor. Fazlası yolun kenarına atılıyor ve onlar da kazaya sebep oluyor. Mıcır serildikten sonra silindirlense, o mıcırlar asfalta tam gömülse, fazla kalan mıcır da toplanıp götürülse bu kazalar olmaz. Karayolları, asfalt çalışmasını usulüne uygun yapmadığı için oluşan kazalarda yüzde 90 kabahatlidir. İstatistiği yapılmıyor ama mıcır nedeniyle senede yaklaşık 500-1000 aracın camı kırılıyor. Bu yüzden de kaza oluyor. Sürücü bu tür kazalarda sadece yüzde 10 kusurludur. Karayolları mıcırdan bahsetmez hiçbir zaman. Kazaların sebebini de yüzde 90 sürücüye yükler”
İşte bu yüzden yolda her şeyden çok beni mıcır korkutur...