Türkiye’nin ilk internet televizyonu olan Tivibu, kuruluşunun 23’üncü yılında kendini yeniledi. Türk Telekom’un dijital platformu Tivibu’nun yenilenen yüzü ve yeni dönemi Atatürk Kültür Merkezi’nde tanıtıldı.
Gecenin açılış konuşmasını yapan Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, geleneksel yayın anlayışını değiştiren Tivibu’nun 3 milyon abonesiyle pazarın ikinci büyük internet televizyonu olduğunu söyledi.
Tivibu’nun alt yapı yenileme çalışmalarını Türk Telekom, Çinli ZTA ve Netaş iş birliğiyle iki yılda tamamladıklarını vurgulayan Önal, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yeni ara yüzümüz ve kullanıcı dostu özelliklerimizle televizyon izleme deneyimini yeni teknolojilerle kişiselleştirip, bir üst seviyeye çıkardık. Tivibu, bünyesinde 150 yerli ve yabancı televizyon kanalı ile abonelerine çok zengin bir içerik sunuyor. ‘Yedi gün geri al’, ‘Benim Kanalım’ gibi farklı özellikleri ve ilkleri barındıran Tivibu Multiscreen Platform’u ile kullanıcılarımıza en iyi deneyimi sunuyoruz. Tivibu, eğlenceden doğaya, geziden yemeğe, sağlıktan modaya, yeni trendleri izleyicilerle buluşturan ‘yaşam’ kanalı Tivilife’ı açarak, içeriğini daha da zenginleştirdi.”
Ümit Önal’ın davetiyle sahneye çıkan ZTE Corporation Avrupa ve Amerika Bölge Başkanı ve Netaş Yönetim Kurulu Başkanı Aiguang Peng, “Bugün, Türk Telekom, ZTE ve Netaş iş birliği ile Türkiye’nin en büyük IPTV/OTT altyapı dönüşümlerinden birini gerçekleştirildiğini duyurmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu projenin, dünya çapındaki IPTV/OTT pazarındaki pek çok operatör ve iş ortağı için iyi bir referans kaynağı olacağına inanıyoruz” dedi.
AKM’deki sunumun ardından Eda Özülkü, Jale, Metin Özülkü, Reyhan Karaca, Ümit Sayın ve Sibel Alaş’tan oluşan ‘Şimdi 90’lar’ grubu, davetlilere nostaljik bir müzik ziyafeti sundu.
Yeni nesil müzikli gösteri
Dünya prömiyerini Cosmos Theatre’da yapan ‘ANDY Show’u izlemek için Antalya Lara’daydım. ‘ANDY Show’, Antalya’da tatil yapanların da ekim sonuna kadar izleyebileceği nefes kesen bir gösteri.
Sahnede çoğunluğu Rus olmak üzere, Ukraynalı ve İngiliz’den oluşan dansçıların bir dizi akrobatik hareketler sergilediği ‘ANDY Show’, sanat, teknoloji ve eğlencenin bir arada olduğu yeni nesil müzikli bir gösteri. Sahne üzerinde 50, sahne arkasındakilerle birlikte 275 kişinin çalıştığı oldukça maliyetli bir gösteri ‘ANDY Show’.
‘ANDY Show’un yaratıcısı ve yönetmeni, imza attığı şovlar, televizyon gösterileri, konserler ve müzik video’larıyla tanınan Igor Rudnik. Görsel efektleriyle izleyenleri interaktif bir uzay yolculuğuna çıkaransa APKİT ve global müzik ödüllerine aday gösterilen Ryan Otter. Bu görkemli şovu izlemeye gelenler Michelin yıldızlı restoranlarda çalışmış dünyaca ünlü şefler Nicolas Maugard ve Fabrice Canelle’nin hazırladığı sunumları bile farklı menüleri tadıyor.
‘ANDY Show’dan bir gece sonra (16 Haziran) konser veren Hadise’yi en ön sıradan izlemek isteyenler kişi başı 6 bin lira ödedi. Arka masalar ve balkonlarda 2 ile 4 bin lira arasında değişen konser ücretleri altı kişilik VİP Loca için 30 bin liraydı.
Aynı yerde 24 Haziran’da ise Yıldız Tilbe konseri var. Onda bilet fiyatları Hadise’ye oranla bir tık fazla... Yıldız Tilbe konserinin sahne önü 7 bin 500 lira, arkaya doğru gittikçe bilet fiyatları 3-4 bin lira. Kurban Bayramı tarifesinden olsa gerek, Yıldız Tilbe’yi altı kişilik VİP Loca’dan izleyecek ve dinleyecekler 45 bin lira ödeyecek.
Yıldız Tilbe’yi dinlemenin bedeli Hadise’ye oranla niye yüzde 50 daha pahalı?
Çünkü Yıldız Tilbe’nin kaşesi (sahne ücreti) Hadise’ye nazaran daha yüksek.
Kilit Grubu’nun yaklaşık 10 milyon Euro harcayarak yaptığı Cosmos Theatre, yemekli düzende 600, tiyatro düzeninde bin kişi kapasiteli.
GÜNÜN SÖZÜ
“Anlayabilmesi için, önce kalbi olması lazım insanın.” (Dostoyevski)