31.08.2018 - 09:53 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
Google ve Mastercard'ın fiziksel mağazadaki verileri izlemek için gizli bir ortaklık kurduğu iddia edildi.
Bloomberg'in bildirdiğine göre, Google, Mastercard'a perakende harcamalarını ölçmek için para ödedi. Google'ın bu sayede insanların çevrim dışı alışveriş alışkanlıklarını öğrendiği ve buna göre reklamları yönlendirdiği belirtildi.
Bu yılın başlarında Facebook'un 87 milyondan fazla kişinin verilerini Cambridge Analytica ile uygunsuz bir şekilde paylaştığı ortaya çıkmıştı. Bunun ardından Facebook'un kullanıcı verilerini ele alışı ve şirketin onu korumak için yeterince çalışıp çalışmadığı eleştirildi.
Bir Google temsilcisi, söz konusu olan Mastercard ile ortaklık konusundaki görüşü reddetti.
Google, "Bu beta ürününü geçtiğimiz yıl kullanıma sunduktan önce, Google'ın ve iş ortaklarımızın kendi kullanıcılarımızın kişisel olarak tanımlanabilir bilgilerini görüntülemelerini engelleyen yeni şifreleme teknolojisi oluşturduk. Ortaklarımızın kredi ve banka kartlarından herhangi bir kişisel bilgiye erişimimiz yok, ayrıca kişisel bilgilerinizi ortaklarımızla paylaşmıyoruz." dedi.
Google, kullanıcıların Google'ın "Web ve Uygulama Etkinliği" kontrollerini kullanarak programı devre dışı bırakabileceğini söyledi.
Geçtiğimiz yıl yeni Mağaza Satış Ölçümü programını açıklayan Google, üçüncü taraf ortaklıklarının ABD'deki tüm ödeme kartı işlemlerinin yüzde 70'ini yakalamasını sağladığını söyledi.
Bloomberg, bir tüketici web'de gezinirken, satın almadıkları bir ürün için reklama tıkladığında, işlemin başladığını bildirdi. Kullanıcı 30 gün içinde ürünü Mastercard ile fiziksel bir mağazadan alırsa, Googlr markaya mesaj gönderiyor ve reklamın ne kadar etkili olduğunu belirtiyor.
Bu ayın başlarında gizlilik ayarlarınızda konum geçmişini kapatsanız bile Android cihazlarda ve iPhone'lardaki Google hizmetlerinin konum verilerinizi izlediği ve sakladığı bildirildi. Google, kullanıcıların konumlarına göre belirli yerleri hedeflemek için bu konum verilerini kullanıyordu.
Mastercard'dan konuyla ilgili gelen açıklama ise şu şekilde:
"30 Ağustos 2018’de Bloomberg haber sitesinde yayınlanan ve isimsiz kaynaklara dayanan, Mastercard ve Google arasında bir ilişki olduğuna yönelik spekülatif bir habere göre, Google’ın seçili ABD’li reklam verenlerine, çevrimiçi reklamların fiziksel mağazada satışa dönüşüp dönüşmediğini izleyebilecekleri bir araca erişim imkanı sağladığı iddia edilmiştir.
Söz konusu haber gerçeği yansıtmamaktadır.
Mastercard herhangi bir şekilde, dünyanın hiçbir yerinde kart kullanıcılarına ait bilgilere sahip değildir. Dolayısıyla Mastercard, tüketicilerin fiziksel veya dijital alışveriş sepetlerinde yer alan ürünler hakkında işletmelere, hiçbir kişisel işlem verisi ya da herhangi bir içerik sunamaz ve sunmaz.
Tüm bunlara ek olarak ve en önemlisi, kişisel gizlilik ve veri koruması Mastercard’ın ana dayanağı olup, yaptığı her işin temelini oluşturur.
Kamuoyunun bilgisine saygıyla duyurulur."