PazarLogoyu nasıl buldunuz?

Logoyu nasıl buldunuz?

21.01.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

TRT’nin iki milyon dolara mâl olan ve 31 Ocak’ta ilk kez izleyici karşısına çıkacak yeni logosu konunun uzmanları tarafından eleştirildi

Logoyu nasıl buldunuz

Logoyu nasıl buldunuz?

TRT’nin iki milyon dolara mâl olan ve 31 Ocak’ta ilk kez izleyici karşısına çıkacak yeni logosu konunun uzmanları tarafından eleştirildi

SERAP YÜZGÜLLER

Logoyu nasıl buldunuz
TRT, yayıncılıkta 33. yılına girerken logosunu değiştirdi.
İlk olarak 31 Ocak gecesinde izleyicinin karşısına çıkacak yeni logo, Peter Sullivan ile TRT’nin ortak çalışması. İki milyon dolara mâl olan yeni logoda her renk farklı bir öğeyi temsil ediyor. Kırmızı, Türk bayrağı ve milli gururu; yeşil, zengin tarımsal alanları; mavi ise Türkiye’yi çevreleyen denizleri simgeliyor.
TRT bu logoyla Türkiye’nin dinamik yapısını, coşkusunu ve kültürel çeşitliliğini vurgulamayı amaçladığını açıkladı. Biz de konunun uzmanlarına, TRT’nin yeni logosuyla ilgili görüşlerini sorduk.

Bülent Erkmen"Köhne bir tasarım anlayışının ürünü"
Yeni TRT logosu "anlatıyor" dedikleri hiçbir şeyi anlatmayan, müşteriyi ikna etmek (ya da kandırmak) için uydurulmuş gerekçeleri barındırmayan, çağdışı, köhne, kötü bir tasarım anlayışının ürünü. Daha iyi olsun diye yapılan yeni bir şeyin bu kadar kötü ve bu kadar eski olması umutsuz durumumuzun çok iyi bir göstergesi. Tasarlayanları değil seçenleri suçluyorum. Seçenlerin kalitesini yükseltmedikçe bu "vaka"lar artacaktır.

Gürbüz Doğan Ekşioğlu"Türkiye’de çok daha iyisi yapılabilirdi"
Öncelikle paranın miktarı dikkatimi çekti. Türkiye’nin ekonomik durumunu düşünürsek bir logo için çok yüksek bir miktar. TRT referans olarak TGRT’yi gösteriyor. Çünkü TGRT’nin logosu da aynı kişi tarafından tasarlanmış. Ama zaten TGRT’nin logosu, çok kötü bir logo. TRT’ninki belki biraz daha iyi gibi görünse de çok sıradan ve zekaya dayalı hiçbir anlatım tarzı yok. Biçimsel bir özellik taşıyor sadece. Ayrıca Türkiye’de çok daha iyisi yapılabilirdi. Devletin televizyonunu temsil etmesi bakımından başarılı bir sonuç değil. Benim ilgimi çekmedi.

Sadık Karamustafa"İki milyon dolar dedikodu bence"
Logoyu sadece gazeteden gördüm dolayısıyla bir yorum yapmak için erken. Ancak neden değişikliğe gerek görüldüğünü bilmiyorum. Çünkü kurumların logoları ancak kimlikleri farklılaştığı zaman değişir. Yeni logoyu kurumsal kimlikle beraber ele almak gerekli. Gazetede gördüğüm kadarıyla eski logonun daha iyi olduğunu düşünebilirim. Fiyat konusuna gelince, bence çok abartılı bir
rakam. Dünyada bu tür işler yüz bin dolarlarla ifade edilir. Bence iki milyon dolar bir dedikodu.

Ulaş Eryavuz"Güvenilir bir logo değil"
Yeni logoyu dün gazetelerde gördüm. Bana güvenilir bir logo tarzı gibi gelmedi. Bence çok renkli oluşu algılamada problem yaratabilir. Ayrıca gazetelerde logoya ilişkin bazı açıklamalar vardı. Halbuki bir logo açıklanmadan algılanabilirse başarılı demektir. Ayrıca logonun neden değiştirildiği de önemli. Eski logo bende nostaljik bir hava yaratıyordu ve güven vericiydi. Yeni logonun ne kadara mal olduğu ise bence konu edilmemeli.

Sait Maden"Eski logo zemzemle yıkanmış gibi"
Bugüne dek yüzlerce logo ürettim. Böyle bir logoyu yanımda staj yapan bir öğrenci yapsa üzülmesin diye ufak bir not verirdim. Türk grafiklerinin görsel özelliklerinin dışında, geçmişe dair grafiksel değer taşımayan orta halli bir çalışma. TRT’nin sokağa atacak parası çok sanırım. Böyle bir grafik yapsam müşterime ayıp olmasın diye buruşturur çöp sepetine atarım. Eski logo buna göre zemzemle yıkanmış gibi...



PAZAR