Gündem1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı? 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede?

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı? 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede?

18.03.2022 - 10:23 | Son Güncellenme:

1915 Çanakkale Köprüsü için büyük gün geldi. Bugün açılacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü için heyecan dorukta. Hakkında peş peşe sorular sorulan 1915 Çanakkale Köprüsü güzergahı nerede, geçiş ücreti ne kadar, kaç euro, kaç TL? İşte 1915 Çanakkale Köprüsü hakkında tüm merak edilenler...

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede

Son zamanlarda gündemden düşmeyen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışına saatler kaldı. Milyonlarca vatandaş 1915 Çanakkale Köprüsü hakkında bilgi almak için arayışa geçiyor. Son dakika haberlere göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden otobüs ile Asya yakasından Avrupa yakasına geçerek, 18 Mart Cuma günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını yapacağı köprünün tören alandaki son hazırlıkları inceledi.

Haberin Devamı

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ NE ZAMAN AÇILACAK?

1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022 Cuma günü açılacak.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ GÜZERGAHI NEREDE?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Malkara ile Çanakkale arasında 1915Çanakkale Köprüsü’nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan oluşmaktadır. Proje, 324 kilometrelik Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bir parçasıdır.
Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşmaktadır. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Avrupa’da Sütlüce köyü ve Asya’da Lapseki arasında yer alan 1915Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçerek Umurbey beldesi bölgesine ulaşmaktadır.

Haberin Devamı

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

Cumhurbaşkanı Erdoğan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışında konuştu. Köprü geçişinin ilk bir hafta ücretsiz olacağını duyurdu. Daha sonrasında ise 1915 Çanakkale Köprüsü'nden geçiş ücreti 200 TL olacağını bildirdi.

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜN UZUNLUĞU KAÇ METRE?

1915Çanakkale Köprüsü; 2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar ve 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam uzunluğu 4.608 metre olacak şekilde projelendirilerek inşa edilmektedir.

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede



1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ KAÇ KM?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi Tekirdağ'ın Malkara ilçesi ile Çanakkale'nin Lapseki ilçesini birbirine bağlayan ve yaklaşık 5 km'lik 1915Çanakkale Köprüsü'nü de içeren 88 km'lik otoyolu ve 13 km'lik bağlantı yollarını kapsamaktadır.

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede

ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNDEN KAÇ DAKİKADA GEÇİLECEK?

Ulaşım alternatiflerine göre Çanakkale Boğazı geçiş süreleri değerlendirildiğinde; Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Lapseki-Gelibolu arasındaki boğaz kesimini feribotla geçmek; özellikle yaz aylarındaki yoğun trafik nedeniyle uzun kuyruklar ve bekleme süreleri dikkate alındığında 1,5 ile 5 saat arasında değişmekte iken bu mesafeyi 1915Çanakkale Köprüsü ile geçmek 6 dakikada mümkün olacaktır.

Otoyol nereden başlayıp nerede bitiyor? 

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi Tekirdağ'ın Malkara ilçesi ile Çanakkale'nin Lapseki ilçesini birbirine bağlayan ve yaklaşık 5 km'lik 1915Çanakkale Köprüsü'nü de içeren 88 km'lik otoyolu ve 13 km'lik bağlantı yollarını kapsamaktadır.

Haberin Devamı

Otoyola hangi kavşaklardan giriş sağlanacaktır?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu'na giriş ve çıkışlar 6 adet kavşaktan gerçekleşecek. Bu kavşaklar Avrupa yakasında Malkara, Kavakköy, Güneyli ve Gelibolu; Asya yakasında Lapseki ve Umurbey köy ve ilçelerine yakın noktalardadır.

Köprü hangi noktaları bağlayacak?

1915Çanakkale Köprüsü Avrupa yakasında Gelibolu ilçe merkezinin 10 km güneyindeki Sütlüce köyü ile Asya yakasında Lapseki ilçesini birbirine bağlayacak.

Köprünün uzunluğu nedir? Köprü kaç metre?

1915Çanakkale Köprüsü; 2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar ve 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam uzunluğu 4.608 metre olacak şekilde projelendirilerek inşa edilmektedir.

1915Çanakkale Köprüsü'nün öne çıkan teknik detayları (en'leri) nedir?

Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip olacaktır. Ayrıca köprüde 45,06 m genişliğinde ikiz tabliye sistemi uygulanacaktır.

Haberin Devamı

1915Çanakkale Köprüsü hangi sembolleri içeriyor?

Köprünün ayakları arasındaki 2023 metre orta açıklığı Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. Kuruluş Yılı'nı; deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi'ni sembolize etmektedir.

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ bugün açıldı mı 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ geçiş ücreti ne kadar, kaç TL, güzergahı nerede

Köprüden kaç dakikada geçilecek?

Ulaşım alternatiflerine göre Çanakkale Boğazı geçiş süreleri değerlendirildiğinde; Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Lapseki-Gelibolu arasındaki boğaz kesimini feribotla geçmek; özellikle yaz aylarındaki yoğun trafik nedeniyle uzun kuyruklar ve bekleme süreleri dikkate alındığında 1,5 ile 5 saat arasında değişmekte iken bu mesafeyi 1915Çanakkale Köprüsü ile geçmek 6 dakikada mümkün olacaktır.

Haberin Devamı

Köprünün konumu nasıl ve neye göre belirlendi? Köprü neden boğazın daha dar olduğu bir noktaya yapılmadı?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin güzergahı KGM tarafından farklı disiplinlerden birçok kriter dikkate alınarak yapılan fizibilite çalışmaları ile belirlenmiştir. Çanakkale Boğazı'nın daha dar kısımlarının Gelibolu Yarımadası'nın daha güneyinde yer alması ve bu alanların hem doğal hem de tarihi olarak büyük öneme sahip olması bu süreçte en önemli unsurlardan biri olmuştur.

Proje trafik sorununa nasıl bir çözüm sunacak?

Proje tamamlandığında, özellikle yaz ayları ve tatillerde görülen yoğun trafikle birlikte oluşan ve saatler süren uzun feribot kuyrukları (ortalama geçiş süresi 1,5 saat ile 5 saat arasında gerçekleşmekte) oluşmayacaktır. Ayrıca, alternatif bir güzergahın geliştirilmesiyle İstanbul'un, Avrupa ve Anadolu arasında üstlendiği ağır transit trafik yükü hafifleterek İstanbul'un da trafik yükünü azaltacaktır.

Proje'nin temeli ne zaman atıldı?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin temel atma töreni Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımıyla 18 Mart 2017'de Çanakkale'de gerçekleştirildi.

 Proje'nin yatırım bedeli ne olacak?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin yatırım bedeli finansman maliyeti dahil 3 milyar avronun üzerindedir.

Proje ne zaman tamamlanacak?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi'nin Sözleşme'ye göre 16 Eylül 2023 tarihinde tamamlanması öngörülmüştür, ancak 18 Mart 2022 tarihinde tamamlanması hedeflenmektedir.

Otoyol ve Köprüyü kim işletecek?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında ihale edildiğinden, Proje'nin yapımı ve işletmesi Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) tarafından verilen teklif süresince gerçekleştirilecek, bu süre sonunda Köprü ve Otoyol Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecektir.

Proje'nin işletmesi ne zaman başlayacak ve kaç yıl sürecektir?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu'nun 18 Mart 2022 yılında hizmete açılması hedeflenmektedir. Projenin yapım dahil toplam süresi 16 yıl 2 ay 12 gün olup, bu süre sonunda 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecektir.

Kamu - Özel Sektör İşbirliği nedir?

Kamu – Özel Sektör İşbirliği; kamu ile özel sektör arasında bir malın veya hizmetin topluma sunulması için yapılan kurumsal ve sözleşmeye dayalı bir işbirliğidir. Ülkemizde, Yap-İşlet-Devret (YİD), Yap-İşlet (Yİ), Yap-Kirala-Devret (YKD) ve İşletme Hakkı Devri (İHD) olmak üzere dört temel Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modeli uygulanmaktadır. 1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu, YİD modeli ile ihale edilmiş bir projedir.

Yap - İşlet - Devret Modeli nedir?

Yap-İşlet-Devret modeli, bir kamu altyapı yatırım veya hizmetinin finansmanı özel bir şirket tarafından karşılanarak gerçekleştirilmesi ve proje bitiminde kamu tarafından belirlenen bir süre içinde bu hizmet bedelinin işletme gelirleriyle geri ödenmesi esasına dayanır. Bu yapılanmada esas hedef hem kamusal hizmetlerin daha etkin ve kaliteli sunulması hem de devletin asli görevlerine yoğunlaşması ile toplumsal refahın artırılmasının sağlanmasıdır. Model sayesinde hem yeni finansman kaynağı bulunmakta hem de hizmetlerin üretiminde etkinlik sağlanmaktadır.

Köprü ve otoyol pratikte kullanıcıya ne gibi faydalar, avantajlar sağlayacak?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu'nun hizmete alınmasıyla kullanıcılara daha güvenli ve kaliteli bir yolculuk imkanı sağlanacak, sürüş mesafelerinin kısalmasıyla birlikte yakıt ve zaman tasarrufu artacaktır.

Otoyolu hangi araç tipleri kullanabilecek?

Yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin otoyolu kullanmaları yasak olacak, bunların dışında kalan ve karayollarında kullanılabilen diğer motorlu araçlar otoyolu kullanabileceklerdir.

Köprüden yaya olarak veya bisiklet ile geçilebilecek mi?

1915Çanakkale Köprüsü ve buna bağlı otoyol kesimi, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılacaktır.

Geçişlerde nakit ödeme olacak mı?

1915Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu'na ait geçiş ücretleri, araçların OGS veya HGS hesapları ile ya da kredi kartı, banka kartı veya nakit ödeme seçenekleri ile tahsil edilebilecektir.