EğitimÖğrenmede 2 trilyon saat kayıp

Öğrenmede 2 trilyon saat kayıp

01.04.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

UNICEF’in yayımladığı “Çocuklar gerçekten öğreniyor mu?” başlıklı rapora göre, Kovid-19 salgını üçüncü yılına girerken, okul çağındaki yaklaşık 405 milyon çocuğa ev sahipliği yapan 23 ülke okullarını henüz tamamen açmadı ve okul çağındaki birçok çocuk, okulu bırakma riskiyle karşı karşıya.

Öğrenmede 2 trilyon saat kayıp

Raporda son 2 yılda, yaklaşık 147 milyon çocuğun yüz yüze eğitimin yarısından fazlasını kaçırdığına dikkat çekiliyor, bu rakam, 2 trilyon saat yüz yüze öğrenme kaybı anlamına geliyor.

Haberin Devamı

Okula dönemediler

Birçok çocuğun okula geri dönmediğini gösteren rapora göre örneğin Liberya’da Aralık 2020’de devlet okullarındaki öğrencilerin yüzde 43’ü okula gitmedi. Mart 2020-Temmuz 2021’de Güney Afrika’da okul dışı kalmış çocukların sayısı 250 binden 750 bine çıktı. Kenya’da, 10-19 yaşları arasında 4 bin çocukla yapılan ankette, kız çocuklarının yüzde 16’sının, erkeklerin ise yüzde 8’inin okula dönmediği görüldü. Okul dışı kalmış çocukların bir kısmını, toplumdaki en savunmasız ve dışlanmış çocuklar oluşturuyor. Bu çocukların temel okuma-yazma ya da matematik becerileri en düşük düzeyde ve okulların güvenlik ağından kopmuş durumdalar. Bu da onları artan bir sömürü ve ömür boyu yoksulluk ve yoksunluk riski altına sokuyor.

Haberin Devamı

Raporda 32 ülke ve bölgeden gelen salgın öncesi verilerin oldukça zayıf bir öğrenme düzeyini gösterdiği vurgulanıyor; okula giden çoğu çocuğun 2 yılda edinmesi gereken temel okuma becerilerini öğrenmesinin 7 yıl, temel matematik becerilerini öğrenmesinin ise 11 yıl alacağı öngörülüyor. Ayrıca 14 yaşlarındaki 8. sınıf öğrencilerinin 4’te 1’i temel okuma becerilerine; yarısından fazlası da 7 yaşlarındaki 2. sınıf öğrencilerinden beklenen matematik becerilerine sahip değil.

‘Hepimizin sorunu’

Çocukların öğretmenleri ve akranlarıyla etkileşime giremedikleri zaman, öğrenme kayıplarının kalıcı hale gelebileceğine dikkat çeken UNICEF Genel Direktörü Catherine Russell, “Dünyanın, çocuklarını eğitememesi hepimizin sorunu” diyor. Salgın üçüncü yılına girerken ‘normale’ dönmenin mümkün görünmediğini söyleyen Russell, “Çocukların sınıflara girmesi, kaçırdıklarını telafi etmeleri için ihtiyaç duydukları yoğunlaştırılmış desteğin verilmesi ve öğretmenlere ihtiyaç duydukları eğitim ve öğrenim kaynaklarının sağlanması gerekli” diye konuşuyor.