14.08.2018 - 05:06 | Son Güncellenme:
MAHMUT ACARÖZ
Balıkesir Sanayi Odası Başkanı Hasan Ali Eğinlioğlu ve Ticaret Odası Başkanı Rahmi Kula, Milliyet Ege’ye sanayide yaşanan gelişmeleri anlattı. Sanayi Odası Başkanı Eğinlioğlu, Balıkesir’in bölgedeki otoyol, köprüler ve raylı sistem ile sanayiciler için en cazip illerden biri olduğunu söyledi, “Organize sanayi bölgemiz 3 etapta 770 hektar büyüyecek. 1 etapta 40 yatırımcı sıra bekliyor. Balıkesir gelişmelerle birlikte altın çemberde kalıyor” dedi. Ticaret Odası Başkanı Kula da, kentin otoyollar ve köprülerle cazibe merkezi olduğunu belirtti, “Şehre gelecek sanayi yatırımlarınıda, bizim üretimimize katma değer katacak ürünler olmasına dikkat ediyoruz” diye konuştu.
7 bin kişiye istihdam
Yatırım için çok avantajlı konuma gelen Balıkesir’de, sanayicilerin katma değeri yüksek ürünlere yönelmeye başladığını belirten Başkan Eğinlioğlu, “OSB 7 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bölgede 500 hektar yerleşik düzenimiz var. Yeni yer açmak için çaba sürüyor. 770 hektarlık genişleme alanı var. 3 bölüme ayırdık. 370 hektarlık 1. bölümde kamulaştırma, imar çalışmaları gibi işler bakanlık desteği ile sürüyor. Genişleme alanının 1. etabına 40 yerli ve yabancı yatırımcı sıra bekliyor. Bugünkü ekonomik durumda bu çok sevindirici bir gelişme. Bu tür talepler bizi mutlu ediyor. Bor’un katma değer yaratılarak sanayiye kazandırılması konuşuluyor. Bandırma’da Kale Grubu, 1 milyon 100 bin m2 arazi aldı. Savunma sanayi yatırımı düşünülüyor. Bu yan sanayiyi de beraberinde getirecek. Bizim amacımız burada yükte hafif, para da kıymetli ürünleri üretebilmek” dedi.
Üç günde Avrupa’da
Balıkesir’in coğrafi konumu itibariyle önceden dezavantajlı kent olduğunu, bugün ise çok önemli avantajlara sahip bulunduğunu kaydeden Eğinlioğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İstanbul, Kocaeli, Bursa, Manisa ve İzmir arasında sıkışıp kalmıştık. Bugün ise coğrafyadaki negatif değerler tamamen pozitife döndü. İstanbul-Balıkesir’e 2 saat sürüyor. Çanakkale otoyolu ve köprü bağlantısıyla Balıkesir, altın çemberde kaldı. Balıkesir’deki raylı sistemde lojistik anlamda Çandarlı Limanı ile buraya bağlanıyor. Buradan yüklenen ürünler 3 günde Avrupa’nın ortasına gidiyor. Bunları isteseniz hepsi bir araya gelmez. Bu gelişmeler Balıkesir için önemli. Sanayicilerimiz ürettiği ürünlere katma değer sağlamak için çaba gösteriyor. Ürünlerimize katma değer kazandırmalıyız. Bunun için üniversite ile çalışma yapıyoruz.”
‘ULAŞIMLA CANLANIYORUZ’
Balıkesir Ticaret Odası Başkanı Rahmi Kula ise, kentin son yıllarda yapılan yatırmı ve otoyol projesiyle ivme kazandığını kaydetti. Ülkenin en genç ticaret odası başkanlarından olan Kula, Balıkesir’in uzun yıllar sanayi açısından bakir kaldığını ancak son yapılan ulaşım yatırımlarıyla sanayi açısından en cazip ilerden biri olduğunu kaydetti. Kula, “Balıkesir uzun yıllar bakir bir şehirdi. İstanbul, Kocaeli, Bursa, Manisa ve İzmir hattı yoğun bir şekilde sanayiyi çekti. İstanbul, Bursa ve Kocaeli’nde yer kalmadı, arazilerin fiyatları kat ve kat arttı. Kentimiz bugünlerde ivme kazandı. Örneğin, Şişecam fabrika açıyor, teknolojisini Balıkesir’de yeniliyor” diye konuştu.
40 YATIRIMCI YER BEKLİYOR
“Balıkesir’in en büyük avantajı, Osmangazi Köprüsü’nün bitmiş olması” diyen Kula, İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu kentimizden geçiyor. Çanakkale Köprüsü de Balıkesir’e geliyor. İki otoyol ilimizde birleşecek, İzmir’e ulaşılacak. Balıkesir bu konuda ciddi hareketlendi. Organize sanayi bölgesinde 40 yatırımcı yer bekliyor. Balıkesir, yapılan otoyollarla lojistik olarak tam ortada kaldı. İlimize yatırım önümüzdeki, dönemde daha da artacak. Biz bu yatırımcılar gelirken, öncelikle Balıkesir’in ürünlerine katma değer katacak ürünler gelmesini istiyoruz. Gelecek yatırımlarla Balıkesir’in bozulmamasını istiyoruz. Türkiye dünyada ekonomide 16. sırada. Balıkesir olarak biz de ekonomide 17. sıradayız. Hedefimiz ilk 10’da olmak” ifadelerini kullandı.