03.11.2017 - 04:30 | Son Güncellenme:
Ayvalık Belediyesi ile Ayvalık Ticaret Odası işbirliğiyle düzenlenen ve 10 bin yıllık bir gelenek olan, uluslararası boyuttaki ‘Ayvalık Uluslararası Zeytin Hasat Günleri’nin 13.’sü büyük bir coşkuyla kutlanıyor. Ayvalık zeytinyağının en önemli markalarından CMRT de bugün başlayıp üç gün sürecek olan hasat günlerindeki yerini aldı. Türkiye’nin, Ege Denizi kıyılarında yer alan turistik kenti Ayvalık, aynı zamanda ülkenin en önemli zeytin/zeytinyağı merkezlerinden biri. ‘Coğrafi İşaretli’ Ayvalık eytinyağının ünü, son yıllarda sınırları zorluyor; dünyada da adından söz ettiriyor.
‘Tağşişe dikkat!’
Dünyaya açılma ve uluslarası marka olma yönünde ilerleyen CMRT, gözünü yurtdışına dikti. Ayvalık zeytinyağının daha yukarılara taşınması için de yoğun çaba harcayan, bunun için gerekirse bölgedeki tüm firmaların ve müstahsillerin de içinde yer alacağı bir kooperatif çatısı altında toplanmayı öneren CMRT Cömert Zeytinyağları Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Mustafa Cömert, “Ayvalık olarak ülkenin ilk coğrafi işaretli zeytinyağını üretiyoruz. Bu nedenle çok taklit ediliyoruz. Bazı işletmeler tağşiş yaptıkları ürünleri kentimizin adını kullanarak pazara sürüyor. Elimizi taşın altına koyup Ayvalık markasına hep birlikte sahip çıkmamız, işte bu nedenle çok önemli” diye konuştu.
Başkanlara teşekkür
Hasat Günleri’nin Ayvalık zeytinyağı markasının gelişmesine ve büyümesine büyük katkı sunduğunu vurgulayan Cömert, “2005 yılında dönemin Ticaret Odası Başkanlığı esnasında Hasat Günleri’ni başlatan Belediye Başkanımız Rahmi Gençer’e ve büyük emek ve çabayla bu organizasyonu devam ettiren Ticaret Odası Başkanımız Benhan İbrahim Kantarcı’ya çok teşekkür ediyorum” diye konuştu. Yaklaşık bir asırlık deneyimleriyle dördüncü kuşak olarak dedelerinin Midilli Adası’ nda başlattığı zeytinyağı üretimine devam eden İbrahim Mustafa Cömert, “Bu yıl zeytinyağları çok kaliteli. Müstahsilin yüzü gülüyor. Bir dünya markası olan Ayvalık zeytinyağını markamız CMRT’yle dünyaya açıyoruz. Uluslararası arenada Ayvalık zeytinyağını CMRT’yle temsil etmek istiyoruz” şeklinde konuştu.
‘Ulusal değer’
13. Uluslararası Hasat Şenliği’nin hedefi ilk günden bu yana aynı: Ülkemizde sağlık kaynağı zeytinyağının tüketimini artırmak ve kalitesiyle fark yaratan markalarımızla dünyaya açılmak... Hasat Günleri’nin bu yılki sloganı, bu doğrultuda, ‘Ulusal Değer: Zeytinyağı, Hedef: Bütün Dünya, Hedef: Markalaşmak’ ve ulusal değer zeytinyağını bütün dünyaya tanıtmak olarak belirlenmiş.
‘Standart önemli’
Cömert ailesi, Midilli’nin Güle köyünde dünyaya gelmiş. 1923 yılında mübadeleyle Ayvalık’ a gelen aile, burada da zeytin ve zeytinyağı üretimine devam etmiş. Yüzde 100 doğal, saf zeytinyağlarının bir bölümü Ayvalık bölgesindeki aile zeytinliklerinden, bir kısmı da Ayvalık’ ın köklü müstahsillerinin zeytinliklerinden elde edilen, özenle ve bekletilmeden doğal yöntemlerle sıkılan zeytinlerden üretiliyor. CMRT Cömert Zeytinyağları Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Cömert, geçen yıl dünyanın en önemli doğal sızma zeytinyağı kalite yarışması olarak kabul edilen Uluslararası Mario Solinas Kalite Yarışması’nda ödül aldıklarını vurguluyor. Cömert, başarılarının tesadüf olmadığını dile getiriyor. 11 yaşından bu yana, 45 yıldır bu sektörde olduğunu belirtiyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Bu iş bilgi işi, ustalık işi. İşin içinde yoğrulmak, işini severek yapmak lazım. Marka olmak için sürdürülebilir olmak, her yıl aynı lezzeti nefaseti, standardı yakalamak lazım. Ayvalık, dünyanın en önemli zeytin bölgelerinden birisi, bütün yağlar ve zeytinler güzel. Önemli olan, her yıl aynı nefaseti, tadı yakalamak. Biz, soğuk ve normal sıkımlarımızda aynı kaliteyi her yıl yakalamaya çalışıyoruz. Isıyı yükseltirseniz, 45-50 derecede sıkım yaparsanız fazla zeytinyağı alırsınız, ama içindeki mineralleri öldürür, yağı yakarsınız. Zeytinyağı soğuk sever, 20 derecede sıkım yapmak lazım. Dünyanın en prestijli ödülünü ülkemize, Ayvalık’ımıza getirmekten dolayı mutluyuz.”