26.07.2022 - 17:52 | Son Güncellenme:
Derleyen: Oğuzcan Atış / Milliyet.com.tr - İngiltere'den Yunanistan'a tatil için giden Fenton ailesi, geçtiğimiz pazartesi günü Mikonos Adası'ndan Atina'ya ulaşmak üzere yola çıktı. Tatilin sonuna gelen aile, her şeyi sorunsuz şekilde tamamlamış olmanın huzurunu yaşıyordu. Ancak helikopterin iniş yapacağı alanda, eşine az rastlanır bir dehşet yaşanacağını kimse tahmin etmiyordu. Mikonos Adası'nda tatil yapan aile, Atina’ya dönüş için 2 ayrı helikopter kiraladı. Helikopterlerden birine anne ve baba binerken, diğerine ise Jack Fenton, kardeşi ve arkadaşları bindi. Her 2 helikopter de Atina'ya sorunsuz şekilde ulaşmış ve inişe hazırlanmaya başlamıştı. Saat 18.20 sularında içinde Jack Fenton’un bulunduğu helikopter sorunsuz şekilde iniş gerçekleştirdi. Ancak yolculara motorlar çalışır durumdayken helikopterden inmemeleri konusunda gerekli uyarı yapılmamıştı. Facia adeta 'geliyorum' diyordu.
Bell 407 tipi helikopterden ilk inen Jack Fenton oldu. Helikopterin hâlâ çalışır durumda olduğunun farkına varmayan Fenton, helikopterin kuyruk bölümüne yöneldi. Bu sırada helikopterde bulunan pilot, yerde sabit şekilde duran helikopterin kısa bir süreliğine ufak bir sarsıntı yaşadığını fark etti. Neler olduğunu anlamak için dışarı bakan pilot, gördüğü manzara karşısında dehşete düştü. Helikopterden inen yolcu, kuyruk rotoruna çarpmış ve feci şekilde hayatını kaybetmişti.
PİLOTUN ACI ANONSU
Olayın ardından hemen acil yardım ekiplerine haber verildi. Kısa süre içinde helikopterin iniş yaptığı piste gelen acil yardım ekipleri, Jack Fenton’un kaza anında hayatını kaybettiğini belirledi. Olay yerine gelen polis, bölgeyi güvenlik çemberine alıp inceleme başlattı.
Basına konuşan polis kaynakları, “Bu eşine çok az rastlanır bir trajedi. Olaydaki ihmal iddialarını araştırmak için başlatılan soruşturma sürüyor” ifadelerini kullandı.
Öte yandan olay sırasında yolcusu hayatını kaybeden helikopter pilotunun diğer helikopter pilotu ile telsiz üzerinden iletişim sağladığı, durumu anlattığı belirtildi. Çocukları ölen anne ve babayı taşıyan helikopterin pilotu, olayı öğrendikten sonra anne ve babanın çocuklarını o halde görmemesi için farklı bir noktaya iniş gerçekleştirdi.
Basında yer alan bilgilere göre Jack Fenton ve ailesi, her iki helikopterin de iniş yapmasının ardından kendilerini bekleyen limuzinle Atina Uluslararası Havalimanı'na giderek özel bir jetle İngiltere’ye dönmeyi planlıyordu.
21 yaşındaki Jack Fenton’un İngiltere’de yatılı bir okulda okuduğu, babası Miguel’in de İngiltere’de 400 dönümlük bir kır parkı olan The Hop Farm'da pazarlama, satış ve halkla ilişkiler bölümünün başında olduğu belirtildi. The Hop Farm'dan olayla ilgili yapılan açıklamada ise, “Bu kişisel bir mesele, işle ilgisi yok ve bizim yorumumuz yok” denildi.
SELFIE ÇEKERKEN Mİ OLDU?
Pilot ve 2 yer teknisyeninin gözaltına alındığını belirten polis kaynakları, olayın ardından başlatılan soruşturmada kazaya sebep olan koşulların henüz tam olarak belirlenemediğini belirtti. Polis, yaptığı geniş kapsamlı incelemede ihmal iddialarını araştırıyor. Öte yandan 21 yaşındaki kurbanın, kaza sırasında cep telefonuyla meşgul olduğu iddia ediliyor. Polis, İngiliz gencin selfie çekmeye çalışırken farkında olmadan kuyruk rotoruna çok fazla yaklaştığını ve bunun sonucunda hayatını kaybettiği ihtimalini de değerlendiriyor. Soruşturma tamamlandığında pilotun hatalı bulunması halinde cinayet suçlaması ile karşı karşıya kalabileceği belirtiliyor.
Uzmanlar, helikopter pervanelerinin motor kapandıktan sonra yaklaşık 2 dakika daha döndüğünü ve bu süre içinde yolcuların helikopterde beklemesi gerektiğini belirtiyor. Yetkililer, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) tarafından helikopter havacılığına ilişkin hazırlanan yönergenin içeriğinde, yolcuların helikopteri nasıl tahliye etmesi sırasında izlenecek yol haritasına dikkat çekiyor.
“Yolcular ve Bagaj” başlığı altında bildirilenlere göre pilotlar kapı ve kapakların güvenli olduğunu kontrol etmekten sorumlu ve yolcuların seyahatten önce kapıların konumları ve kullanımı, acil durum çıkışları hakkında bilgilendirilmesi isteniyor. Yolcuların biniş esnasında kullandığı basamaklarda mümkün olduğu kadar az süre geçirmesi gerektiği vurgulanan yönergede, “Yolcuların helikopter basamağına çıkıp arkadaşına el sallamasına izin vermeyin. Elleri rotor diskine çok fazla yakın olabilir. Yolcular garip davranabilir ve beklenmedik şeyler yapabilirler. Çocukların elleri sıkıca tutulmalı” uyarısı yapılıyor. EASA, rotorlar dönerken binilmesi ve inilmesi gereken durumlarda, yolcuların yanında yaşanacak olumsuzluklara karşı bir görevli olması gerektiğini de belirtiyor.