Havacılığın güneş logolu oyuncusu Sunexpress, Antalya ve İzmir’den atağa kalktı. Son iki yıldır gelirde rekor kırdıklarını belirten Max Kownatzki (CEO), ardı ardına üçüncü rekora göz kırptı.
THY ile Lufthansa’nın 35 yıl önce ortaklaşa kurduğu SunExpress, pandemi sonrası başlattığı atağı sürdürmeye kararlı. Avrupa bölgesinde rekabete kanat kaldıran şirket, henüz Avrupalı birçok havayolu şirketinin 2019 rakamlarına geri dönmek için mücadele ettiği yarışta önde koşuyor. Başta tatil turizmi olmak üzere, ağırlıklı Antalya ve İzmir’den uygun fiyatlı ve alternatif rotalı pek çok noktaya uçan şirket; yakaladığı güçlü ivmeyle yüzde 87 gibi iddialı doluluk rakamlarına ulaşırken, gelir tarafında da son iki yılı (2012-2013) rekorla tamamladı. Sunexpress, son iki ayın kaldığı 2024 yılında da rekora uçmaya hazırlanıyor. Gelirinin ağırlıklı döviz olması da şirkete atacağı yeni hamlelerde önemli avantaj sağlıyor.
Fantastik ülke, Türkiye
Bu iddialı performansın devamı için Londra’daki World Travel Market
25 yıldan bu yana sektörde pek çok ‘ilk’e imza attıklarını belirten Garanti BBVA Teknoloji Genel Müdürü Fatih Bektaşoğlu, bu geleneği sürdürmeye kararlı olduklarının mesajını verdi.
Geliştirdikleri yenilikçi ürünler ve yetiştirdikleri mühendislerle Türkiye’nin ‘Teknoloji Fabrikası’ olduklarını ifade eden Garanti BBVA Teknoloji Genel Müdürü Fatih Bektaşoğlu, yaptıkları yatırımla sektörde öncü konumda olduklarını söylüyor. Bektaşoğlu ile şirketin hedeflerini, böylesine zorlu dönemlerde yetenekleri elde tutmanın yollarını, bankacılığın geleceğini ve yeni nesil ürünleri konuştuk.
Aylık 450 milyon giriş!
- Garanti BBVA Teknoloji’nin kuruluşundan bu yana yapı taşları neler oldu; ana odak noktalarınız ve gelecek hedefleriniz nedir?
Garanti BBVA Teknoloji, 25 yıl önce bankacılığının geleceğinin teknolojiyle mümkün olacağını öngörerek, finansal teknoloji üretmek üzere kurulmuş büyük bir kurum. 1997’de, internet ve telefon bankacılığını bir arada sunan ilk Türk bankası, yine aynı
Çevresel, Sosyal ve Yönetişim alanında bir dizi projeyi hayata geçiren Vodafone, bir yandan karbon emisyonlarını sıfırlamak için çalışırken diğer taraftan da yenilikçi ürünlerle fark yaratmayı planlıyor
Teknoloji destekli akıllı (smart) yatırımların iklim değişikliğiyle mücadeledeki önemine değinen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, hem şirket olarak hem de müşterilerinin bu alandaki çalışmalarını desteklemek adına önemli projelere imza attıklarını söyledi. Süel ile dünya gündemindeki önemli başlıklardan biri olan sürdürülebilirlik, karbon emisyonu ve iklim değişikliği konularını konuştuk.
- İklim değişikliğiyle mücadele bugün tüm şirketlerin gündeminde. Karbon ayak izini azaltmak için neler yapıyorsunuz?
Günümüzde tüketiciler şirketlerden Çevresel, Sosyal, Yönetişim (ÇSY) konularında iyi uygulamalar yapmalarını bekliyor. Biz bu alanda Türkiye’de öncü bir rol üstleniyoruz, ÇSY konseptini içselleştirdik. ÇSY Komitesi ve
İspanya ve İrlanda’da çimentoda toplam büyüklüğü 500 milyon euro’yu aşan iki alıma imza atan Sabancı Grubu, bu alanda daha büyük montanlı alımlara kapıyı araladı. Hedef dünya devi olmak.
Türkiye’de çimento sektörünün önemli oyuncularından Sabancı grubu, bu alandaki etkinliğini yurt dışında sürdürmek adına ABD, İspanya (Buñol) ve İrlanda’da (Mannok) yaptığı hamleleri bir ileri boyuta taşımayı hedefliyor. Şirketin İspanya ve İrlanda’da yaptığı alımların büyüklüğü 500 milyon euro’yu buluyor. İçerisinde Çimsa, Akçansa ve Kordsa’nın yer aldığı Malzeme Teknolojileri Grubu önümüzdeki dönemde daha da büyüyerek, değeri artırmaya oynayacak. Çimentoda ihracat odaklı büyüme yerine, yurt dışında yaptığı alımlarla yerinde ve bölgesinde büyüme stratejisi izleyecek grup, önümüzdeki beş yılda atacağı adımlarla dünyanın önemli oyuncularından biri olacak.
100 yılın altyapısı
Buñol tesisinde düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı
THY Şanlıurfa Göbeklitepe’de 12 bin yıllık bir geçmişi olan ‘ilk ekmeğin’ tarifini günümüze taşıyarak yolcularına sunacak. Ahmet Bolat, “Bu bereketli ekmeğin, Anadolu ve Türkiye’nin bilinirliğine ciddi katkı sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.
Şirketlerin yaptığı sponsorluklar yoluyla ülkenin kültür ve tarihine yaptığı katkılara en iyi örneklerden biri Göbeklitepe için yapılan çalışmalar olabilir. Türk Hava Yolları’nın (THY) bu katkıyı bir adım öteye taşıyarak; 12.000 yıllık tarihe ışık tutan Anadolu topraklarında (Urfa - Göbeklitepe) bulunan buğday tanelerini, bir diğer ifadeyle ilk tarımın ve ilk ekmeğin bulgularını geçmişten bugüne ulaştırması ise çıtayı daha da yükseğe çekiyor.
Göbeklitepe ve Taş Tepeler’e verdiği destek ile ülke turizmine yaptığı katkıyı; dünyanın en çok noktasına uçan havayolu şirketi olarak, uçuşlarında sunduğu ekmekle daha da güçlendiren THY’nin Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, “Medeniyetin başladığı Anadolu
IFA fuarında sergilediği yenilikçi ürünlerle global oyuna hazır olduğunun güçlü mesajını veren Vestel’in CEO’su Güler, “3 yılda 2 kat büyüyeceğiz” dedi. ABD’de daha agresif büyüme hedefi var.
Bundan 35 yıl önce 3’e 3 metrelik (9 metrekare) stant ile ihracat yapmaya çalışan bir Türk şirketi olarak Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA’ya katılan Vestel’in bugün 3.000 metrekarelik alanda sergilediği yenilikçi ürünlerle etkinlikte yer aldığını belirten Vestel CEO’su Ergün Güler, çıtayı yükseğe çekti. Güler, başta ABD, Afrika, Körfez ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler olmak üzere agresif büyüyeceklerini ifade ederek, “Tüm planlarımız hazır. Şu anda yıllık 3.8 milyar dolar ciro yapıyoruz. Bunun 2.5 milyar doları ihracattan geliyor. Şimdi 3 yılda 2 kat büyüme hedefini önümüze koyduk. ABD için bu hedef 5 kat büyüme. Mobilite alanında çok daha hızlı büyüme planlıyoruz”
“Yenilikçi girişimleri dünyaya açıyoruz” diyen Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Biz yalnızca bir telekomünikasyon şirketi değiliz. Bizim teknoloji üretme ve ötesinde bir misyonumuz var” açıklamasını yaptı.
Girişimcilik ve teknolojiye verdiği destekle yenilikçi projelerin dünyaya açılmasında köprü görevi üstlendiklerini ifade eden Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Argela ve Netsia’nın geliştirdiği yerli teknolojilerin Silikon Vadisi’nden dünya pazarına açılmasını sağlıyoruz. İki şirketimizin 70 adet uluslararası patenti var. Amacımız ülkemizde hayat bulan bu çözümlerin tüm dünyada kullanılmasını sağlamak” diye konuştu. Girişimcilere katkıyı Türkiye’nin geleceğine yatırım olarak gördüklerinin altını çizen Önal ile yeni dönemde yatırım planlarını, hedef girişimleri ve şirketin gelecek vizyonunu konuştuk.
- Türkiye’nin dijital dönüşüm yolculuğunda ne noktadasınız ve bu konuda öne çıkan başlıklar
Sürdürülebilirlik, bir organizasyonun çevresel, sosyal ve ekonomik etkilerini dengede tutarak uzun vadede başarılı olmasını ifade ederken, itibar, bir organizasyonun sürdürülebilirlik çabalarını ve genel performansını dış dünyaya ne kadar etkili bir şekilde yansıttığını belirler.
“Hagakure: Saklı Yapraklar” adlı kitapta anlatılan Samuray felsefesinde bir notu aktararak yazıya başlamak istiyorum: “Savaşçılığını kanıtlamış bir insanın konuşmasını dinlerken, kendi bildiğiniz bir konu olsa bile, pür dikkat dinlemeniz gerekir. Aynı konuyu 10 kez, 20 kez hatta 30 kez dinlemiş olsanız bile, bakarsınız aniden bir noktanın farkına varırsınız.”
Sürdürülebilirlik ve yeşil yatırımlar konusunda eminim bu yazıyı okuyan hemen herkes pek çok konferansa-toplantıya katılmıştır, onlarca hatta yüzlerce kitap-makale veya yazı okumuştur. İşte bugünkü sürdürülebilirlik temalı bu yayında, aynen Samuray felsefesinde olduğu gibi “aniden bir noktayı” yakalatabilmek için bulunuyoruz.
Bu noktadan itibaren sizleri biraz geçmişe götürmek