Serpil Yılmaz

Serpil Yılmaz

syilmaz@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Davetlilere dağıtılan “Biniş Kartı” ile Swissotel’in Fuji Balo Salonu’na doğru ilerlerken, saat 19.00’u gösteriyordu. Geçen pazar günü, saatte bir organizasyona katılmak, futbolseverler için büyük özveriydi.
İşe bakın ki davet, Fenerbahçe Kulübü Başkan Vekili ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’den geliyordu!
Özdemir bekleneni yapmış, kokteyl salonunun girişindeki odaya iki dev ekran kurdurmuş. Birinde FB-Gençlerbirliği maçı, diğerinde Sivasspor-Galatasaray maçı gösteriliyordu.
Maç bitimine doğru yemeğe geçildi. Masamızda spor tutkusu tartışmalıydı.

Haberin Devamı

150 konuk geldi
Faruk Eczacıbaşı GS’li oğlunun isteği üzerine yaşamındaki stat deneyimini en fazla ikiye çıkarabilmişti. Koyu BJK taraftarı bir babanın kızı olarak yetişen eşi Füsun Eczacıbaşı’nın futbol hayatı evlenince son bulmuştu.
DSP Genel Başkan Yardımcısı Tayyibe Gülek’in maçları siyaset arenasıyla sınırlıydı.
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) yatırımında Limak ile eşit ortaklık kuran Hindistan firması GMR’nin Türkiye CEO’su Cenk Alpsoy da, ablası Füsun Eczacıbaşı gibi BJK’liydi.
Ulaştırma Bakanı Danışmanı Cem Eryılmaz maçın bitiminde aramıza katıldığında yüzüne bir “durgunluk” hali yapışmıştı.
GS’li Eryılmaz, davet sahibinin hassasiyetlerine saygıdan tüm kutlamaları içinden yapma nezaketi gösteriyordu.
Özdemir’in kızı ve şirketin yöneticisi Ebru Özdemir, Hindistan ve Malezya’dan (İSG’nin yüzde 20 hissedarı Malaysia Airports Holdings Berhad-MAHB) ortaklarının 150 kişilik bir davetli grubuyla geldiklerini ve tören tarihinin bir ay önceden belirlendiğini anlatıyor; çaresiz...

Maliyet belirlenemiyor
İSG’nin ihale şartnamesinde, en az 250 milyon euro yatırımla, yılda 10 milyon ek yolcu kapasitesi yaratılması şart konmuştu.
Alpsoy, “Yatırım tutarımız 330 milyon euro’ya ulaşacak, yolcu sayısını da 25 milyon kişiye çıkarıyoruz” diyor.
Ekonomik riskleri konuştuğumuz Nihat Özdemir,“Dünya piyasalarında petrol, demir, çelik gibi birçok girdinin fiyatı çok hızlı artıyor. O nedenle maliyet belirleyemiyoruz” sözleriyle enflasyona dikkat çekiyor.
GMR, Hindistan’daki az sayıdaki büyük özel şirketten biri. Yüzde 10’u halka açık olan GMR, ülkesinde enerji, havayolu ve otoyol işletmeciliği yapıyor. Hindistan’ın havayolu taşımasının yüzde 35’ini, GMR’nin işlettiği Yeni Delhi ve Haydarabat havalimanları sağlıyor. Malezyalı şirket MAHB, GMR’nin bu limanlarda da ortağı.
İki şirketin birlikte gerçekleştirdiği ilk yurtdışı havalimanı projesi İSG olacak.
GMR, havalimanı projesinden farklı olarak, Kurtköy’de otel yatırımı yapacak. Hidroelektrik ve kömür santrallarıyla ilgileniyor.
Özdemir’in üstlendiği, İSG’nin yönetim kurulu başkanlığı görevi, üç yılda bir Türkiye ile Hindistanlı ortak arasında değişecek.

Haberin Devamı

Yarışan kutluyor
Bir gece önce, aynı saatlerde, aynı otelde kamudan özel sektöre geçen bir başka şirketin devir teslimi kutlanıyordu. Bu davetin sahibi Ahmet Çalık’tı.
Çalık Sabah-atv çalışanlarına “Turkuvaz’a hoş geldiniz”(!) yemeği veriyordu.
İSG’deki görkemli kutlama, Sabah-atv’de yoktu.  İSG’de ihale 14 saat sürmüştü, 5 şirket yarışmıştı, ihale bedeli ikiye katlanmıştı.
Sabah-atv’de ise ihale 5 dakikada bitmiş, tek şirket ihaleye girmiş, muhammen bedel artmamış, finansmanı da kamu ağırlı olmuştu. O kadarlık görkem farkı olacak tabii....