Kan kardeşin mutasyona uğramışı.
Kimi vakalarda sırnaşık sarmaşığa dönüşebilecek arkadaş tipi.
Dibinizden hiç düşmemesi itibarıyla varlığı bir süre sonra alışkanlığa dönüşür. İlgili kişiyi hayatınızın demirbaşı bellersiniz.
Hiç tanımadığınız birisi gelip size bunu derse, eliniz kolunuz bağlı siz de bunu diyorsunuz. Öyle de garip bir kelime kanka.
Turizmin 2012 yılı yeni trendi arasında gösterildi. Avrupa turizm basınının teşhisi bu. Kanka önerisi seyahat. Özellikle gençlerin yaşamında giderek önemli bir yer tutmaya başlayan sosyal medyada edinilen arkadaşlıklar etkili oluyor bu değişimde. Türkçe’ye ”kanka önerisi” diye çevirebileceğimiz ”Friendformation”, tatil seçimini etkileyecek. Araştırmaya göre sosyal medyadaki arkadaşın paylaştığı bilgi ciddiye alınıyor. Tatil tercihi buna göre yapılıyor artık. Nitekim bu alandaki gelişmeyi gören TripAdvisor diye bir kavram; kısa süre önce Facebook bağlantılı hizmetini duyurdu.
AEGEE İzmir diye bir gençlik oluşumu 42 ülkeden 250 temsilcinin geleceği bir etkinlik gerçekleştirmek üzere. Ancak kanka misafirlere şehri tanıtmak için yemek, ulaşım ve kokteyl sponsoru arıyor. Avrupa ve çevresindeki 20 binden fazla üniversitelinin oluşturduğu AEGEE Yürütme Kurulları Toplantısı İzmir’de yapılacak. 42 ülkeden 250 temsilcinin geleceği etkinlik 9-12 Şubat’ta gerçekleşecek.
İzmir’in tanıtımına katkı koyacak olan toplantı için gelecek üniversitelileri şehri gezdirmek ve tanıtmak duygusalllığa takılmış durumda. Kalacak yer, toplantı ve çalıştay salonlarını Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Candeğer Yılmaz çözdü. Yemek, şehir içi ulaşım ve 350 kişilik açılış kokteyli organizasyonu için sponsor araranıyor. Kurum, kuruluş ve işadamlarının desteğine ihtiyaçları var.
Gençlerin 2008’de yaptıkları “Summer University” etkinliği 42 ülke arasında en iyi aktivite seçilmiş. Kuruluş 1997 yılından bugüne ulusal ve uluslararası onlarca etkinlik düzenlemiş. Üniversite öğrencilerinin kişisel gelişimine de büyük katkıda bulunuyor.
Projeler için gerekli maddi ve ayni kaynaklar, üniversite öğrencilerinin yaptıkları sponsorluk görüşmelerinden sağlanıyor. Bu sayede, gençlerin sektörleri yakından tanıması amaçlanıyor. Yılın her döneminde 42 ülkeden genç, gönüllülük, kültürel değişim, barış ve istikrar, yüksek öğrenim ve aktif vatandaşlık üzerine projeler hazırlıyor ve uyguluyor.
Kanka Turizmi deyip geçmeyelim. Bugünün gençleri, yarının iş adamları.